חיפוש

חיפוש לפי מילות מפתח

פוליטיקאים, בואו לבדוק את הכוח הפוליטי של האתר שלנו

ארכיון

כוח לעובדים – ארגון עובדים דמוקרטי

מחאת האוהלים – האתר הרשמי

מגזין חברה

אירועים בשבוע הקרוב

אומרים לנו שיש מס אחר

שיח' ג'ראח: מצעד והפגנה בירושלים נגד הפינוי ונגד אלימות המשטרה

נושאים זכויות אדם, מידע על פעילויות ב 18.12.09 0:25

חברת "עבודה שחורה" אלישבע מיליקובסקי, פעילה למען זכויות הפליטים וממקימי "אפשר אחרת" מזמינה אתכם להפגין תמיכה בפלסטינים תושבי שיח' ג'ראח שפונו מביתם ולהתנגד להתנחלות יהודית בלב השכונה הפלסטינית
בשנה האחרונה פונו יותר מ-50  פלסטינים מבתיהם בשכונת שיח' ג'ראח בעקבות פסיקת בית המשפט העליון, המכירה בכך שהבתים שמהם הם פונו היו רכוש של יהודים לפני שנת 48', ולכן הבעלות עליהם היא יהודית גם עכשיו. אותם פלסטינים הם פליטים, בעלי רכוש ביפו ובמקומות אחרים ברחבי ישראל שנאלצו לברוח ולהשאירו מאחור ב-48'. בבעלות שלהם על בתיהם המקוריים איש לא יכיר, שכן אלה הפכו לרכוש מדינת ישראל ויושבו בהם אנשים אחרים. וכך, מנושלים פעמיים, מוצאים את עצמם הפליטים ברחוב.

בחודש האחרון מתקיימות הפגנות שקטות ולא אלימות של יהודים וערבים כנגד פינוי הבתים והשתלטות המתנחלים על בתי הפלסטינים.

ביום שישי האחרון (11.12) צעדו 150 איש ממרכז ירושלים אל עבר שיח' ג'ראח כדי להביע הזדהות עם המשפחות המפונות ולמחות על העוול הנגרם להן. בניסיון להשתיק ולדכא את ההתנגדות העממית, המשותפת והשלווה הזו, המשטרה תקפה את המפגינים, הכתה אותם קשות ועצרה 24 מהם. אחד אף הגיע לבית חולים.

 ביום שישי הקרוב (18.12) יתקיימו מצעד והפגנה גדולה כנגד פינויי הבתים בשיח' ג'ראח ונגד האלימות המשטרתית. יחד נאמר למשטרה, לבתי המשפט ולמדינת ישראל את מה שכל העולם כבר אומר: לא להתנחלות, לא לגירוש אנשים מבתיהם, כן לפתרון של שלום.

המצעד יצא בשעה 12:30 מרחבת המשביר בירושלים (רח' קינג ג'ורג' פינת בן יהודה)

נצעד לעבר שכונת שיח ג'ראח ונקיים שם ההפגנה שתתחיל בשעה 14:00

להרשמה להסעות מתל אביב- יובל 0507336117

 מקווה לראות אתכם ביום שישי ואשמח אם תפיצו הלאה 

אלישבע

 

לקריאה נוספת:

באתר של עיר עמים

בבלוג של לוחמים לשלום

כתבות בתקשורת על אירועי שבוע שעבר:

21 מפגינים נעצרו בשייח ג'ראח

וידאו: ד"ר איל ניר מפגין בשיח ג'ראח, שוחח עם שוטר, וזה ריסס את עייניו תרסיס פלפל

 

 

נערך על ידי מערכת עבודה שחורה
תגיות: , , , ,

20 תגובות

  1. דניאל :

    אז נראה אם הבנתי נכון…
    כשמדינת ישראל מפנה יהודים מהבית שלהם – אתם תומכים נלהבים.
    כשמדינת ישראל מפנה ערבים מהבית שלהם – אתם מתנגדים, אפילו אחרי החלטות בג"ץ.

    זה לא מפתיע שבקרב ה"שמאל" מסתתרים רבים שהם בסה"כ ימין פלסטיני לאומני – שדואג בעיקר ללאום הפלסטיני.

    אני בכל אופן, מתנגד גם לזה וגם לזה.
    אם אנחנו כבר שם,
    הרי שכפר דרום הייתה שטח יהודי ב48, ורמת אביב הייתה שטח ערבי ב48.
    אולי נעשה החלפות?

  2. דוד :

    יפה דניאל, אז אני מבין שאתה בא איתנו להפגנה ומתנגד גם אתה להחלטת המשפטית לפיה הפלסטינים לא יכולים להיות לא בשיח' ג'ראח (ביתם מאז שנות החמישים) אבל גם לא לחזור לבתיהם מ-48'?
    אתה צודק שיש בגצ אבל אתה גם יודע שהמשפט הישראלי בסוגייה הזו הזוי כמו הכיבוש עצמו – הבתים שלהם בתוך ישראל הם רכוש נטוש והבתים שלהם בשטחים בעצם היו שייכים ליהודים בשנות ה-20 ולכן צריכים לחזור לבעליהם.
    מותר בישראל (עדיין) להפגין גם נגד החלטות בתי משפט, ואפילו מותר לעשות את זה בלי לייחל לפירוקם.
    שתי מדינות לשני העמים על גבולות 67' זה בדיוק תכנית ההחלפות שאתה מדבר עליה. בחייאת בוא להפגנה ותראה שהסמולנים האלה ואפילו הפלסטינים עצמם לא צבועים כמו שאתה עושה מאיתנו. בטח שלאומנות לא קשורה כאן, אלא זכויות אדם בסיסיות כמו הזכות לקורת גג.

  3. דניאל :

    דוד,
    אני מאמין בזכויות קניין בין אם הן של פלסטינים או של יהודים.
    האנשים ששולחים כוחות צה'ל כדי להחריב את כפר דרום הם אותם רשעים שהורסים בתים של ערבים כי הם "לא חוקיים".

    יש כאן שתי סוגיות שצריך לדון בהן בנפרד.
    הראשונה – הבתים המדוברים בירושליים – למי הם אכן שייכים?
    (ולא, אני מסרב להחלטה שאומרת "ליהודים" או "לערבים" – אני רוצה שמות ספציפיים של בני אדם שהם כעת הבעלים החוקיים)
    השניה – הבתים של אותם פלסטינים שנלקחו בכוח על ידי מדינת ישראל ב48.

    2 Wrongs don't make a right.
    העובדה שמדינת ישראל גזלה לך את הבית ב48, לא מאפשרת לך לגזול למישהו אחר את הבית בתמורה.

    כל זאת, בהנחה שאכן יש "מישהו אחר".

    אני בטוח שברוחך אתה אכן רואה את זכויות האדם של הפלסטינים. רק צר לי שאף אחד מכם לא ראה את זכויות האדם של המתנחלים.

    שום פלסטיני לא גר על אדמות כפר דרום. ובכל זאת, מדינת ישראל הרשתה לעצמה להחריב אותה עד היסוד.

  4. שרון :

    דניאל,
    לפי בג"ץ של 2002 הבתים לא שייכים לאף אחד, אך דייריהם הפלסטינים הם דיירים מוגנים בכל זאת.

    הבעלות על הקרקע עדיין נידונה בבתי המשפט כשהצד הפלסטיני טוען (מגובה בארכיון העות'מאני משנים אלו) שהיהודים שחיו באזור המדובר חכרו את השטח ולא קנו אותו, כפי שהם טנו.

    בשכונה, אחרי 48', אף אחד לא השתלט על שום דבר. הממשלה הירדנית שיכנה פליטים פלסטינים ב48' לאורך קו הגבול עם ישראל- שעבר ממש 10 מטר מהחלקה המדוברת בשייח ג'ראח. ממש כשם שישראל שמה במוסררה שמעבר לכביש מזרחים שיהוו בשר תותחים באלימות ההדדית שבין ישראל וירדן.

    ב56' נבנו ל28 המשפחות שחיו במתחם הגיאוגרפי הספיציפי הזה בתים, בתמורה לכך שיוותרו על מעמד הפליט שלהם ועל קצבאות פליט של האו"ם.

    ב67' הם עברו שוב לשטח ישראל, פה הם תושבים אך אינם אזרחים, ומאז 72', "וועד העדה הספרדית" (חוכר השטח המקורי) יחד עם "שמעון הצדיק אינטרנשיונל" "עטרת כהנים"
    ועוד עמותות קיצוניות מנהלות קרב משפטי וציבורי כדי לזכות בחלקה מטעמים פוליטיים ולא של זכויות קניין.

    טדי קולק, מי שהיה ראש העיר 28 שנה, אמר "פינוי פלסטינים משייח ג'ראח תהיה בבחינת פתיחת תיבתץ פנדורה"

    אסור לבצע פשע נגד 400 דיירי המתחם רק בשביל שלימין יהיה סיפוק של חמדנות ועליונות יהודית. זה פשוט לא בסדר.

  5. שרון :

    לפי בג"ץ של 2002 הבתים לא שייכים לאף אחד, אך דייריהם הפלסטינים הם דיירים מוגנים בכל זאת.

    הבעלות על הקרקע עדיין נידונה בבתי המשפט כשהצד הפלסטיני טוען (מגובה בארכיון העות'מאני משנים אלו) שהיהודים שחיו באזור המדובר חכרו את השטח ולא קנו אותו, כפי שהם טנו.

    בשכונה, אחרי 48', אף אחד לא השתלט על שום דבר. הממשלה הירדנית שיכנה פליטים פלסטינים ב48' לאורך קו הגבול עם ישראל- שעבר ממש 10 מטר מהחלקה המדוברת בשייח ג'ראח. ממש כשם שישראל שמה במוסררה שמעבר לכביש מזרחים שיהוו בשר תותחים באלימות ההדדית שבין ישראל וירדן.

    ב56' נבנו ל28 המשפחות שחיו במתחם הגיאוגרפי הספיציפי הזה בתים, בתמורה לכך שיוותרו על מעמד הפליט שלהם ועל קצבאות פליט של האו"ם.

    ב67' הם עברו שוב לשטח ישראל, פה הם תושבים אך אינם אזרחים, ומאז 72', "וועד העדה הספרדית" (חוכר השטח המקורי) יחד עם "שמעון הצדיק אינטרנשיונל" "עטרת כהנים"
    ועוד עמותות קיצוניות מנהלות קרב משפטי וציבורי כדי לזכות בחלקה מטעמים פוליטיים ולא של זכויות קניין.

    טדי קולק, מי שהיה ראש העיר 28 שנה, אמר "פינוי פלסטינים משייח ג'ראח תהיה בבחינת פתיחת תיבתץ פנדורה"

    אסור לבצע פשע נגד 400 דיירי המתחם רק בשביל שלימין יהיה סיפוק של חמדנות ועליונות יהודית. זה פשוט לא בסדר.

  6. דניאל :

    הבנתי.
    אם אכן אלה פני הדברים – אני אתכם.

  7. ק. טוכולסקי :

    הייתי היום בהפגנה, היא הייתה אחת העלובות למרות הרצון הטוב שראיתי בחיי. מעבר לעובדה שמשטרת ישראל סוף סוף מצאה קהל איתו היא יכולה להתמודד בניגוד למתנחלים, חרדים ובעלי הון עם עורכי דין טובים, לא הבנתי מה אני עושה במשך שעתיים של יעני מצעד שבו נדדתי עם קבוצת פעילים ועד ההגעה למקום שלאחר ההכרזה על אי חוקיות ההפגנה נותרתי כמו כל הפעילים שלא רואים במעצר קתרזיס מבוקש עומד על מדרכה בכניסה לשכונה באפס מעשה.
    חברים המצב של השמאל בקרשים. והפגנות כאלו שאולי נתנו לכמה רדיקלים חובבי אסיפת סיפורי גבורה על מעצרים את הפורקן הדרוש והזיכרון הנכסף לא עשתה כלום. פשוט בזבוז זמן שגם אורגן בצורה מחורבנת. צר לי שקלקל את מסיבת הצדקנות של מי שרואים בריצות האלו לשיח ג'ארח וזעקת סיסמאות על פינוי מתנחלים כפעולות בעלות חשיבות, הן מעידות בעיקר על אוזלת יד וחוסר רצינות. עריכת סיורים לאנשים שמבקשים ללמוד על המצב במקום לקחת פעילים שרופים להפנינג של מחאה שגם לא יצא מוצלח במיוחד תביא לתוצאות יותר טובות.

  8. יונתן :

    טוכולוסקי אתה לא יודע על מה אתה מדבר,למשטרה אין הרבה רחמים כשהיא מתמודדת מול נוער גבעות.

    עד כמה שאני יודע המתנחלים נכנסים ברשיון בית משפט אז אין מה לומר שהפעילות לא חוקית.
    אפשר לדבר על כך שזה לא חכם מדינית וזה אכן נכון.

    נ.ב.
    אם אני אתנגד לכך שערבים יעברו לגור אצלי בשכונה אותם פעילי שמאל שהלכו להפגין נגד כניסת יהודים לאזור יבואו להפגין נגדי.

  9. ק. טוכולסקי :

    מנסיוני כמילואימניק פעיל, המשטרה לא עושה כלום לנוער הגבעות והצבא גם. מג"ב זה כבר סיפור אחר אם מג"ב היו מלווים את פקחי ההקפאה תאמינו לי שההתנגדות לחלוקת הצווים לא הייתה אפקטיבית במיוחד.
    בשכונה שלי הגבעה הצרפתית בירושלים יש הכל, ערבים, חרדים, חילונים, דתיים לאומיים ובסך הכל ביננו אנחנו מסתדרים יופי, יש חריקות אבל כולם חיים ביחד, שכחתי להגיד שיש פה גם לא מעט סטודנטים זרים.
    אני אישית ציוני שדוגל במדינה דו לאומית, מבחינתי כל עוד כולם יכולים לחיות איפה שהם רוצים הכל בסדר.

  10. שרון :

    טוכולסקי,
    בדרך כלל קבוצת התופים בת 5-10 מתופפים מקפיצה את הצעדה וההפגנה, וגם את המצב רוח כך שלא מתעייפים ולא מרגישים מעונים או חסרי פואנטה במהלך ההפגנה. היום המתופפים נעצרו באופן לא חוקי בעליל (!) כשהם צדו בקבוצה של 30 (פחות מהכמות של התקהלות לא חוקי) ברחוב במערב ירושלים בדרכם למצעד.

    רק העובדה שנעצרו המתופפים בלא שום אישום ובלא כל תשובה למהות מעצרם, אינה משאירה מקום לשאלה האם להפגנות האלה יש מקום.

    המצב של השמאל רע? תחשוב איך הוא יהיה אם ידכאו אותו כך שוב ושוב.
    בוא, תצטרף למ אבק, ותעזור לארגן הפנינג.
    (בנוסף ביום חמישי הבא מסיבת מודעות + גיוס כספים לקבוצת התופים ולמאבק)

  11. ק. טוכולסקי :

    הייתי שם כשהם נעצרו. אין לי בעיה עם מתופפים או עם הפגנות בשיח גראח אני פשוט חושב שכל ההפגנות של השמאל בזמן האחרון הן נקודתיות, לא משפיעות על התהליך וחסרות תועלת. מה לעשות, אני זוכר את השמאל הזועם של שנות ה-90 ואני הייתי פעיל בשמאל בגרמניה. היום לרמצי השמאל בארץ יש בעיקר יותר מדי ארגונים עם אותם פעילים, יותר מדי גימיקים ויותר מדי גנרלים. מה שאין לנו זה רחוב, שטח, יכולת להגיע לאנשים מחוץ לביצה.

  12. שרון :

    היי,
    אני מצטערת שאני לא ממש משתתפת בצערך על הדרדרות השמאל אבל יותר מאשימה:
    איפה הייתם כולכם?
    רק עכשיו התעוררת לזה שיש רק 300 אנשים שמעורבים בעניין כזה?

    יורקים עלינו, מכים אותנו,זורקים עלינו דברים ומקללים אותנו, מאחלים למותנו. וזה רק כשהמצעד עובר במרכז העיר.

    אני בת 19 ואני שואלת": איך זה ייתכן?! איך אף אחד לא שם לב ולא מדבר על זה שכ-ל-ו-ם- ל-א ב-ס-ד-ר!

    לא רק השמאל זה כל המדינה, אז בחייאת רבאק אל תתלונן על היחידיפ שכן עושים משהו.

    שוב סליחה על הבוטות.

  13. שרון :

    אגב הגבעה הצרפתית
    http://www.nrg.co.il/online/54/ART1/947/122.html?hp=54&loc=20&tmp=7116

  14. ק. טוכולסקי :

    שום שרון
    אני לא יודע איפה הינו, אני יודע איפה אני מגיל 13 שזה לפני 20 שנה בשומר הצעיר, בהפגנות שלום, בפעילות מחנה השלום, בהפגנות סטודנטים, בהפגנות עובדים, בצמתים ובכיכרות,בתליות פראיות בלילות בערים ובצירי תנועה מרכזיים, בשטחים ובתוך הקו הירוק, חוץ מבילעין הייתי כבר בכל מקום, וכן הלאה וכן הלאה.
    התלונות שלי באות ממקום שגם את תביני עוד איזה 10 שנים וזה לגיטימי כולנו צריכים לעבור את זה בשביל להבין, גם מי שישאל אותך בגיל 19 עוד עשר שנים את מה שאת שואלת אותי היום. המקום הוא מה השגנו?
    יש היום מדינה ימנית יותר עם יותר התנחלויות שנאת האחר וגזענות, השמאל על כל הגימיקים והשטיקים האומנותיים שלו לא השיג כלום. הגיע הזמן לחשוב מחוץ לקופסא. אני אתן דוגמא: היום הלכתי לקנות חומוס בשוק של שער שכם, מפוצץ שם ישראלים, אולי הסברה שם עם חומר ודוכן תשיג יותר מללהטט במדי החיילים הליצנים בקרב קבוצה של 200 שמאלנים בשיח גראח? במרדף אחרי אזכור בטלוויזיה שדרך אגב לא ממש משיג לנו כלום שכחנו לעשות עבודה שמיועדת לקהל הרחב לא רק לגרום לנו להרגיש טוב כי הפגנו השבת ולא רק לעיני המצלמות. אולי אם אנחנו רוצים לגדול מחדש ולשלוט בדעת הקהל הגיע הזמן לחזור לשם.

  15. ק. טוכולסקי :

    לגבי הקישור ששלחת
    משכירים פה דירות לערבים, חרדים סטודנטים זרים ואני מדבר עכשיו רק על הבניין שלי. חוץ מזה יש ערבים בעלי בתים בשכונה, אותו דבר חרדים. זאת שכונה מעורבת יש פה הכל מסטודנטים מסין דרך חרדים, חילונים דתיים לאומיים, ערבים מוסלמים וערבים נוצרים, מה שתרצי ויש גם בעיות, פעילי ימין ופעילים פלסטיניםם שחותכים צמיגים למכוניות של יהודים וערבים, הרבה פריצות כראוי לשכונה שמוקפת שכונות עניות, הטרדות מיניות בלילה אבל יש כאן גם רב קיום.

  16. דניאל :

    טוכולסקי,
    אתה מדבר על שנאת האחר מצד אחד כאילו זה דבר,
    ומצד שני אתה כותב פה פוסטים נגד "הון זר":
    http://www.blacklabor.org/?p=14304
    וגם בעד גירוש ילדי עובדים זרים:
    http://www.blacklabor.org/?p=12948

    אתה אולי משלה חלק מהאנשים כאן כאילו "שנאת זרים" היא תכונה ימנית, אבל אתה מציג היטב איך שנאת האחר ושנאת הזר היא דווקא תכונה שמאלנית, שתואמת היטב את האידאולוגיה הלאומנית-סוציאליסטית שלך.

  17. דניאל :

    * כאילו זה דבר רע

  18. ק. טוכולסקי :

    מעבר לעובדה שכתבתי במפורש שאני נגד גירוש ילדי העובדים הזרים במקור שהבאת למעלה, עובדה שכרגיל מערערת את ההתייחסויות שלך שהן במקרה הטוב לא מדויקות. אני מזכיר לך שהדאגה לעובדים ישראלים יהודים וערבים ועובדים פלסטינים לפני עובדים שמיובאים הנה כעבדים מהעולם השלישי לא הופכת אותי ללאומן. מה לעשות יהודים וערבים בישראל ופלסטינים מהשטחים אינם לאום. הון זר שמטרתו היא להשקיע מעט בכדי לקחת מפה על חשבונם של עובדים הרבה ועבדים מיובאים שמאפשרים לבעלי הון מקומיים וזרים למכסם את הרווח בזמן שעובדים עניים בישראל בפרט ושכירים בכלל מוצאים עצמם מובטלים.
    אני לא שונא זרים, אבל אני בעיקר לא מתחסד. העבודה הזרה שאתה מגן עליה כמו ליבראל טוב היא עבודת עבדים מנוצלים שבאה על חשבונם של עובדים מקומיים שהיו יכולים אם רק הייתה להם עבוד הלהגן על זכויותיהם. אבל דניאל העיקר שאתה נהנה, מי יודע אולי יום אחד כשתגדל תהיה שטרסלר.

  19. דניאל :

    אתה יכול לסבן כמה שאתה רוצה את שנאת האחר שלך, לכל אדם אינטליגנטי היא שם. אתה יכול להסוות אותה באהבת ישראלים, אבל אתה לא עובד על אף אחד.

  20. נעמי ט :

    תודה לשרון (5).

    בעיקרון, מעבר לפרטים הספציפיים, ראוי לזכור:

    1. מדינת ישראל לא החילה את חוקיה בשטחים (מלבד ירושליים רבתי והגולן).
    ההחלטה לא להחיל בגדה את החוק לא נובעת מרצונה של ישראל לפעול על-פי החוק הבינלאומי (שאוסר החלת החוק של הכובש על השטח הכבוש) אלא מסיבה אחרת לגמרי – ישראל לא רוצה לתת זכויות אזרח, ואפילו לא זכויות תושב לערביי הגדה.

    יוצא שישראל מפעילה בגדה קומבינה ייחודית. החוק הישראלי לא חל שם, והמתנחלים היהודים מנצלים את זה כדי להינות מכל העולמות. כשנוח להם (ענייני מיסוי) הם רצים לבית-משפט כדי לטעון בשם אי חלות החוק.
    וכשנוח להם, הם טוענים בשם זכויות האזרח שלהם.

    נו, באמת.

    2. בירושלים ובסביבתה חיים ערבים ממשפחות שהיו בעלות בתים בירושלים המערבית. בתים אלה הפכו אחרי 48 לרכוש נטוש, ואף אחד לא מתכוון לסלק משם את הדיירים היהודים, כדי להשיב את הבתים האלה לידי בעליהם שגורשו או ברחו מכאן ב-48 .

    מסקנה – מי שדורש לסלק מבתיהם דיירים ערבים מוגנים בטענה שהם גרים בבתים בבעלות יהודית מלפני 48, מזמין דרישה כזו מצד בעלים ערבים של בתים רבים בירושלים המערבית.

    להערכתי – בית המשפט העליון פסק לפי נתונים משפטיים צרים ונקודתיים, מבלי לתת דעתו להיבט הכולל.
    כך או כך הוא יצר תקדים מעניין.
    חכו, לא יהיה משעמם.
    ע'.

השארת תגובה

חשוב: בקרת תגובות מופעלת ועלולה לעכב את תצוגת תגובתכם. אין סיבה לשלוח את התגובה שנית.

עקב תקלה טכנית האתר נופל וקם לסירוגין.

אנו ממליצים להעתיק תגובות (קונטרול+סי) לפני שליחתן, כדי למנוע מפח נפש אם האתר נופל בדיוק אחרי שהשקעתם בתגובה ארוכה.