חיפוש

חיפוש לפי מילות מפתח

פוליטיקאים, בואו לבדוק את הכוח הפוליטי של האתר שלנו

ארכיון

כוח לעובדים – ארגון עובדים דמוקרטי

מחאת האוהלים – האתר הרשמי

מגזין חברה

אירועים בשבוע הקרוב

אומרים לנו שיש מס אחר

דוד ביטן, ארון הספרים היהודי סולד מפעולתך האנטי דמוקרטית נגד חגי אלעד

נושאים דעות, זכויות אדם ב 25.10.16 0:04

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן מתיר את דמו של חגי אלעד, מנכ"ל "בצלם" בעקבות נאומו במועצת הביטחון המבקש לפעול לסיום הכיבוש.  בספר הספרים מופיעה התנגדות לכיבוש. גם רבים מאזרחי ישראל מתנגדים לכיבוש כולל כותב המאמר

מאת: איתן קלינסקי

 דוד ביטן מתיר את דמו של חגי אל-עד

יושב ראש הקואליציה, דוד ביטן, החליט שיש לפעול להתרת דמו של האזרח הישראלי חגי אלעד, מנכ"ל "בצלם".  הוא הודיע בהופעה בערוץ 2, כי יבחן משפטית את האפשרות לשלול את אזרחותו, ושיחפש אזרחות אחרת.

דוד ביטן, המכהן בתפקיד יושב ראש הקואליציה, החליט מפסגות עוצמות השררה השלטונית להשתלח בחגי אלעד, שדבריו במועצת הביטחון, לדעתו, הם "בגדר הפרת אמונים בוטה של אזרח ישראל כלפי המדינה".  אך הוא אינו מסתפק בהשתלחות. הוא חש שהכוח בידיו והוא יכול להוציא לפועל את כל תכני ההשתלחות הפרועה שלו.

דוד ביטן מדביק תוויות של בגידה והפרה בוטה של האזרח כלפי מדינתו,  וזאת רק למשמע הקריאה של חגי אל עד לחברות במועצת הביטחון של האו"ם "לפעול לסיום הכיבוש בגדה המערבית".  הוא דורש בנחישות רבה לפעול לשלילת האזרחות ממי שהשמיע קול במועצת הביטחון נגד המציאות, בה חיים פלשתינים ללא אזרחות כבר כמעט חמישים שנה.

בשלב זה דוד ביטן רק בוחן את כל הדרכים המשפטיות כדי שהאזרח הישראלי, חגי אל עד, יישאר נטול אזרחות, ואף מוסיף בבוטות ובגסות רוח, שאם הוא – דוד ביטן – היה שר הפנים לא הייתה לו בעיה לשלול את האזרחות ממי, שנאם במועצת הביטחון ודרש מחברות המועצה להטות כתף כדי לשים קץ לסיום המציאות, שאנחנו שולטים בחייהם של הפלשתינים.

אני רוצה להמליץ בפני דוד ביטן להרחיב את המעגלים של התרת דמים, ולהוסיף לרשימת המועמדים לשלילת אזרחות את כל מי שנאבק כדי לשים קץ למציאות חיים זו, עליה דיבר חגי אלעד בעצרת האו"ם.  אני מציע לדוד ביטן להוסיף למגמה של שלילת האזרחות גם את מחבר השיר המובא להלן. השיר תורגם לאנגלית והופיע בטקסט שירה עברית נגד הכיבוש במחלקה לספרות באוניברסיטת טורונטו בקנדה. השיר מציג בפני הסטודנטים הקנדים בקנדה את צבא הגנה לישראל ואת חייליו בהר חברון, במרומי ההר בשכם ובעמק דותן – כפי שמתייחס יעקב אבינו למעשים הצבאיים הנפשעים של בניו, שמעון ולוי, בילידי הארץ – "עֲכַרְתֶּם  אוֹתִי לְהַבְאִישֵׁנִי בְּיוֹשֵׁב הָאָרֶץ בַּכְּנַעֲנִי וּבַפְּרִיזִי…"" (בראשית ל"ד 30).

על אותם מעשים נפשעים ולא מוסריים של שמעון ולוי החליט יעקב לא להסתפק בכביסה בתוך הבית, אלא הותיר הצהרה במסמך בספר הספרים המופנה עד היום לכל העמים – "שִׁמְעוֹן וְלֵוִי אַחִים כְּלֵי חָמָס מְכוֹרוֹתֵיהֶם, בְּסוֹדָם אַל תָּבוֹא נַפְשִׁי, בִּקְהָלָם אַל תֵּחַד כְּבוֹדִי….." (בראשית מ"ט 5).

דוד ביטן, ארון הספרים היהודי סולד מפעולתך האנטי דמוקרטית לשלילת האזרחות הישראלית מחגי אל עד, פעולה שיש בה למעשה התרת דם.

       שֵׁרוּת מִלּוּאִים בַּגָּדָה

מֵעֵמֶק  חֶבְרוֹן  הָאוֹרֶה  תְּאֵנָיו

יָרַד  הַטּוּר לִירִיחוֹ הַגּוֹדֶדֶת תְּמָרֶיהָ

עָלָה לִשְׁכֶם הַמּוֹסֶקֶת מְגָדֶיהָ

פָּנָיו לְעֵמֶק דּוֹתָן  הַנּוֹשֵׁק  עֲדָרָיו.

 

לא  בִּכְלֵי גָּדִיד  וּמָסִיק  בָּאנוּ

גַּם  לא  שְׁלוֹם  אַחִים  וּשְׁלוֹם  הַצֹּאן

נָשָׁאנוּ  מֵעֵמֶק  חֶבְרוֹן  דּוֹתָיְנָה.

 

בֲּבוֹא  הַטּוּר  אֶל  פָּרָשַׁת  דְּרָכִים

תּוֹעֶה  כְּיוֹסֵף  בַּשָּׁדֶה

בִּמְבוֹא  אַחַד  הַכְּפָרִים

תּוֹהֶה

        בּוֹהֶה

               וְשׁוֹאֵל

 

"מַה  תְּבַקֵּשׁ?"

-עֵמֶק  דּוֹתָן  הִרְכִּין  רֹאשׁ

חָפְרוּ  פָּנָיו  בִּנְשֹׁוֹא  הֵד  קוֹל

אָבִי  יַעֲקב-

"עֲכַרְתֶּם  אוֹתִי  לְהַבְאִישֵׁנִי

בְּיוֹשֵב הָאָרֶץ".(*)

(*) בראשית ל"ד 38

איתן  קלינסקי, {שירות מילואים , יולי 1970)

נערך על ידי דליה
תגיות: , , , ,

3 תגובות

  1. פוקסי :

    תודה על הפוסט . צריך קצת לעשות סדר בענין הזה של אוירות של בגידות ותככנות :

    אפשר היה לסבר אוזנו של קורא , עם הקביעה הברורה של המחוקק : מי שדואג להוצאת שטחים בריבונות של המדינה , לידי מדינה אחרת , הרי , עבירת בגידה קשה , הנה מצטט מתוך חוק העונשין , תשל"ז 1977 :

    97.(א)מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו – מיתה או מאסר עולם.

    (ב)מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו כדי להביא לכך, דינו – מיתה או מאסר עולם.

    עד כאן הציטוט :

    אז זה ( החוק ) חל לכאורה , לגבי ירושלים , לגבי רמת הגולן , לא בדיוק לגמרי לגבי יהודה ושומרון וכו…. הראשונים , תחת ריבונות ישראלית מלאה , האחרון , לא לגמרי !! אלא מאיי , לא בטוח , ששופט , היה מרשיע בדין , את מנכ"ל בצלם , או מי מבין השמאל , מערב רב של סיבות , לא כאן המקום !! אלא מאיי :

    בלי קשר לדיעה פוליטית , ימין , שמאל , מרכז , הנאמנות , הינה ערך !! ערך לא מוחלט , ערך יחסי . אבל ערך , וחשוב ביותר בעיני האדם , בעיני החברה האנושית , זהו ערך אוניברסלי !! נאמנות , מטבעה , וכערך , יש בה גם מימד של עיוורון , לא טוטאלי כאמור , אבל ,משמעותה כערך , גם עיוורון מסויים , נאמנות לא מותנית !! בבחינת : אהבה התלויה בדבר , אינה דבר ולא חצי דבר !!

    כיצד נמחיש שזה ערך ואוניברסלי ואפילו אם הנאמנות היא עיוורת מטבעה ( לפחות במידה מסויימת ) , הנה :

    בואו ניקח אורחות מוסר ומשפט , אוניברסליים :

    המחוקק בישראל , וגם בעולם , הביע דעתו לא פעם , בדבר הערך של הנאמנות , ניקח למשל , חסיונות על פי דין , חסיונות של בעלי מקצוע :

    רופא , עובדת סוציאלית , כוהן דת , עורך דין וכדומה , אלו מקצועות , שבהם בעל המקצוע , נדרש לנאמנות . אחרת : אדם לא יפנה לפסיכולוג ( ואגב אורחא , יספר על נקיפות מצפון מעיקות וקליניות , בגלל עבירה שעבר ) אדם לא יוכל להתוודות אצל כהן דת , על בגידה באשתו , שהרי האחרון " ירוץ לספר לחבר'ה " .

    המחוקק קובע מפורשות :

    אדם נאמן לעצמו , ולכן , לא מעיד בבית משפט נגד עצמו ( לבחירתו . וכך גם : בן זוג נגד בת זוג , הורה נגד ילדו וכדומה , לא מעידים אחד נגד השני .וכנ"ל גם בעלי מקצוע כאמור לעי"ל , הכל ב- פקודת הראיות ( נוסח חדש ) ) .

    אלו תפיסות אוניברסליות בעיקרון . הנאמנות הינה ערך , לא טוטאלי , אבל ערך חשוב . נדמיין לנו עולם , בלי נאמנות :

    אנשים בלי עמוד שדרה , עובדים לא נאמנים לבוס ולארגון , הורים לא נאמנים לילדים , הילדים קצת סרחו , עברו על החוק , זורקים אותם קיבינימט .

    בואו נדמיין את החייל אל עזריה , היורה מחברון :

    אפשר לסלוד , אפשר לתמוך , אבל , תארו לכם , שהוא לא היה מקבל גיבוי מן ההורים ובני המשפחה , וכך היה נשאר בדד מול בית משפט צבאי . האם אפשר להעלות על הדעת ?

    שכל אחד ישאל עצמו , עם יד על הלב , לא האם בצלם צודקים אם לאיו מבחינה פוליטית !! אלא , האם הם לא הפרו חובת נאמנות , באופן בוטה מדי ? באופן שיש בו , לפגוע קשות בערך חברתי ,ציבורי , אוניברסלי , כך , שהקרקע מתחת לחיים ביחד , נשמטת בין אנשים , ומתכרסמת לבלי הכר ממש !!

    תודה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) :

    התגרות באומות העולם – יכול שיבוא הרגע והיא תעבור איזה קו שלא מסומן במפה ונמצא עצמנו בברוך.

    אולי אנחנו כבר שם.
    במצב זה – לא ברור לי בכלל איפה נחצה קו הנאמנות – כי בפרמטרים של דמוקרטיה ונאמנות לכללי המשחק הדמוקרטיים, לא רק לפי הקווים המשפטיים – מה שעושות קבוצות ישראלים בגדה – זו בעיני תציית קווי הנאמנות. כשהם הולכים לשם – "הממשלה שלחה אותם" (כאילו הם מחכים עד שישלחו ולא יוצרים "שליחויות" בשטח) – לכיוון ההוא כשגורמים לאנשים תמימים לעבור בגלל אילוצים כלכליים שכופים עליהם – זה לא טרנספר.
    אבל כשהם נקראים לצאת ע"פ החלטות ממשלה לגיטימיות – זה נהיה פתאום טרנספר. הרי אנשים, גם כשהולכים באין ברירה, יודעים מה המצב המשפטי בשטח.
    המשחק הזה הוא חציית קווים של נאמנות.
    דגל שחור של אי חוקיות מתנוסס בעליל מעל מעל מעשי מתנחלים בגדה והם אף פעם לא מובאים לדין. איכשהו הכל נגמר בפשרה. הגורמים הפוליטיים מפחדים מהם.

    לכן – אפשר לגרוס בשקט שדווקא הנאמנות למדינת ישראל והחשש לגורלה מחייב אנשים לעשות ככל שיש לאל ידם – כדי להציל.

    הם מסתכלים לאחור, על ירמיהו ועל יוחנן בן-זכאי ומנסים ללמוד משהו מההסטוריה היהודית – ומוכנים לשלם את המחיר.

    הרבה יותר נעים לחסות תחת כנפי הקונצנזוס שנקבע היום ע"י מירי רגב.

  3. פוקסי :

    משתמש אנונימי מס' 2 :

    ראה תגובתי כאן , אליך כנראה , בפוסט בעבודה שחורה על החלטת אונסקו עירבת נושאים ופוסטים , אז שיהיה כך :

    http://www.blacklabor.org/?p=58489#comment-512109

    תודה

השארת תגובה

חשוב: בקרת תגובות מופעלת ועלולה לעכב את תצוגת תגובתכם. אין סיבה לשלוח את התגובה שנית.

עקב תקלה טכנית האתר נופל וקם לסירוגין.

אנו ממליצים להעתיק תגובות (קונטרול+סי) לפני שליחתן, כדי למנוע מפח נפש אם האתר נופל בדיוק אחרי שהשקעתם בתגובה ארוכה.