חיפוש

חיפוש לפי מילות מפתח

פוליטיקאים, בואו לבדוק את הכוח הפוליטי של האתר שלנו

ארכיון

כוח לעובדים – ארגון עובדים דמוקרטי

מחאת האוהלים – האתר הרשמי

מגזין חברה

אומרים לנו שיש מס אחר

שי פירון – יותר מ- 2 מיליון ₪ מכספי משרד החינוך לפרסום סמוי

נושאים חינוך ותרבות, עלו ברשת ב 12.03.15 0:31

משרד החינוך העביר בתקופת השר שי פירון יותר מ-2 מיליון שקל לחברת קשת לצורך מימון קמפיינים סמויים בערוץ 2 ובאתר mako • במשרד הכחישו בתחילה את קניית התכנים

מאת: איתמר ב"ז

משרד החינוך שילם לחברת קשת עבור קידום תכנים ומרואיינים מטעמו בתוכניות ששודרו בערוץ 2 ובאתר האינטרנט mako. לשם כך העביר המשרד הממשלתי לזכיינית למעלה מ-2 מיליון שקל. ההתקשרות בין קשת למשרד החינוך בוצעה לשם קידום תוכניות חינוכיות שהוביל השר לשעבר שי פירון, שבכהונתו הקצרה השקיע כספים רבים בקמפיינים סמויים מסוג זה בקבוצת "ידיעות אחרונות".

חוק הרשות השנייה, שמתוקפו פועל ערוץ 2, אוסר על הגופים המשדרים לכלול בשידוריהם פרסום סמוי. עם זאת, מעת לעת מעניקה הרשות השנייה לזכייניות היתרים נקודתיים לשדר תכנים פרסומיים מטעם גופים ממשלתיים וארגונים ללא כוונות רווח. לפי חברת קשת והרשות השנייה, היתר מסוג זה התקבל גם בעניינה של ההתקשרות דנן.

הסכם הפרסום הסמוי, שבמקרים שבהם המפרסם הוא גוף ממשלתי ראוי לכנותו "תעמולה סמויה", כלל פינות וראיונות ממומנים ששודרו ב-2015 וב-2014 בתוכניות "הבוקר של קשת" בהנחיית יואב לימור וגלית גוטמן, "חי בלילה" בהנחיית נדב בורנשטיין ו"אנשים" ו"מבחן בגרות" בהנחיית דרור גלוברמן.

לימור וגוטמן, מנחי תוכנית הבוקר, ריאיינו במסגרת עסקת התוכן השיווקי שורה של בעלי תפקידים מהדרג המקצועי של המשרד הממשלתי, ובכללם המנכ"לית מיכל כהן; ד"ר עופר רימון, מנהל מינהל מדע וטכנולוגיה (והממונה על יישום הוראות חוק חופש המידע); ואייל רם, סמנכ"ל במשרד. במהלך הראיונות, ששודרו בערוץ 2, שובצה לזמן קצר כתובית שרמזה כי קיומם של הראיונות אינו תוצאה של החלטה מערכתית עצמאית: "הופק בשיתוף משרד החינוך".

כתובית מסוג זה מופיעה גם בתוכניות שמנחה העיתונאי דרור גלוברמן במסגרת שידורי קשת. במסגרת העסקה עם משרד החינוך שולבו פינות ממומנות בתוכנית"אנשים", ששודרו תחת הכותרת "אנשים בבית-הספר". תוכנית אחרת בהנחיית גלוברמן, "מבחן בגרות", הופקה בשיתוף עם משרד החינוך. תוכנית זאת, שעלתה לאוויר בסוף 2014, קודמה בין היתר באמצעות ראיונות ותקצירים ששולבו בתוכנית "חי בלילה", שגם בה שובצה כתובית שלפיה התוכן "הופק בשיתוף משרד החינוך". בשלושת המקרים, כמו גם במקרה של תוכנית הבוקר, לא מובהר לצופים כי "הופק בשיתוף" משמעו "משודר בתמורה לתשלום".

להמשך קריאה ב"העין השביעית"

נערך על ידי דליה
תגיות: , , ,

2 תגובות

  1. טל :

    ואחרי זה עוד שואלים "איפה הכסף?"

    חצופים!!!
    דבר אחד לפחות יצא מהבחירות – יהיה שר חינוך חדש במשרד, ולא כל יום שני וחמישי נשגע את ילדינו בעוד רפורמה.
    כמה אפשר לא להגיד אמת לציבור בעוד שלושה ימים העסק ייגמר ונראה מי באמת עומד מאחורי כל ההבטחות ששפכו עלינו.
    גם מאית מכל ההבטחות לא יתממשו כלל.

  2. לטל :

    לא להיות שאננים. במו"מ הקואליציוני יש עתיד ילחצו לקבל שוב את תיק החינוך. האזרחים צריכים להרעיש עולמות נגד מינוי חוזר של פירון לשר חינוך. הוא מהרס את החינוך ומפריט אותו על כל צעד ושעל.

השארת תגובה

חשוב: בקרת תגובות מופעלת ועלולה לעכב את תצוגת תגובתכם. אין סיבה לשלוח את התגובה שנית.

עקב תקלה טכנית האתר נופל וקם לסירוגין.

אנו ממליצים להעתיק תגובות (קונטרול+סי) לפני שליחתן, כדי למנוע מפח נפש אם האתר נופל בדיוק אחרי שהשקעתם בתגובה ארוכה.