חיפוש

חיפוש לפי מילות מפתח

פוליטיקאים, בואו לבדוק את הכוח הפוליטי של האתר שלנו

ארכיון

כוח לעובדים – ארגון עובדים דמוקרטי

מחאת האוהלים – האתר הרשמי

מגזין חברה

אירועים בשבוע הקרוב

אומרים לנו שיש מס אחר

המלחמה בעזה – ועדת חקירה עכשיו

נושאים דעות, מדיני-בטחוני ב 24.07.14 0:05

עכשיו, ולא אחר-כך, הוא הזמן לדרוש דין וחשבון ממי שבנו את הקונספציה של "אין פרטנר" ושל "צריבת תודעת האויב", ממי שאיפשרו לחמאס לבנות מבצר בגטו של עזה ולגבות את דם בנינו

מאת: ק. טוכולסקי


המלחמה בעזה - צריך ועדת חקירה למלחמת הברירה

לא כל מלחמה היא מלחמת ברירה, יש מלחמות שבאמת נכפות על צד אחד בידי צד אחר. אבל רוב המלחמות באזורנו הן כן מלחמות ברירה. מלחמות שאכן מהוות המשך מתבקש של מדיניות הנהוגה בידי שליטים צמאי דם וחסרי אחריות, או סתם שליטים ציניים שמבחינתם דם ואש ותימרות עשן הן פשוט המשך מתבקש למדיניות של הפחדה. מאת: ק. טוכולסקי

לקריאה נוספת


כשהתותחים רועמים השמאלנים שותקים, ככה זה מאז שהשלטון אבד לימין. השמאל מתגלה במערומיו ועליבותו דווקא כעת, כשהקרקע בוערת באשמתו הישירה של הימין הישראלי שכבר שנים מסדר לנו קונספציה שקרית בחסות תעמולה של עיתונות כנועה ועלובה. גופות החיילים שלנו החוזרות בארונות מעזה, הם תוצאה של מדיניות עיוורת של המרכז והימין הישראליים. אנחנו משלמים עכשיו את מחיר היהירות של תפיסת האין פרטנר, את המחיר על זה שבנינו את האין פרטנר ועשינו הכל כדי להחליש את הפרטנר. את המחיר על התפיסה שאפשר לכלוא עם בגטו ולצרוב בתודעתו שאנחנו יותר חזקים. את היהירות של לא לעשות שלום ולא לקחת אחריות בתוך השטח את מחיר ההקשבה לברק, שרון, אולמרט, ביבי, לבני, ליברמן ובנט. 14 שנים אבודות, מאות הרוגים, אלפי פצועים, כמה אבדן וכל זה בשביל מה? בשביל לגלות מה המחיר של לבנות מדיניות של אין פרטנר.

זה לא הזמן לשתוק אלא לתבוע ממי שיושבים בשלטון לפחות מאז 2008, בחלופות כאלו ואחרות, הסברים על השקרים ששיקרו לנו. בנימין נתניהו, אהוד ברק, אביגדור ליברמן וציפי ליבני חזרו וספרו לנו בעופרת יצוקה ובעמוד ענן שצרבנו את תודעת האויב ושהמבצע הביא להצלחה ושמר על ההרתעה של ישראל. ברחובות עזה ובמנהרותיה אנחנו מגלים בדם בנינו ששקרו לנו. שפוליטיקאים צמאי דם ופחדנים בעת ובעונה אחת, בתמיכה של עיתונאי חצר שבמסווה של ביטחוניסטים פגעו בביטחון ישראל, סיפרו לנו שהחמאס נחלש, שאין מצור, שהכל בסדר בגבול עזה. עכשיו הכל קורס ובזמן שאני כותב, כבר ידוע על 25 חיילים שנפלו, כי בזמן שסיפרו לנו שצרבנו את תודעת האויב ושהשגנו שקט בדרום (השלום בדורנו של ביבי שמתגלה כצ'מברלין ולא כצ'רצ'יל) החמאס הלך והתחזק, הלך והכין את עצמו לסיבוב הלחימה הבא.

דם בנינו על ידי ראשי הממשלות, שרי הביטחון והחוץ של העשור האחרון. הם ידעו שחייבים להגיע להסדר אבל לא היו מוכנים לשלם את מחירו, אז הם סיפרו לנו שאין פרטנר. הם עשו הכל בשביל להחליש את הרשות הפלסטינית והפתח ולמעשה חיזקו את החמאס וסללו את דרכו לשלטון ברצועת עזה. דמיינו שלמחרת הפיכת החמאס בעזה, היתה ישראל פולשת לרצועה כובשת אותה ומחזירה את השליטה בה לידי הרשות הפלסטינית במקביל לפתיחת משא ומתן עמה. כמה דם היה נחסך, כמה בנים היו משארים עמנו במקום להפוך להיות שוכני עפר. אבל זה לא קרה. עכשו דמיינו שאחרי עופרת יצוקה או עמוד ענן היינו יושבים למשא ומתן או אפילו רק מכירים בממשלת האחדות של אבו מאזן ומנסים להגיע עמה להסדר. כל זה לא קרה. במקום זה קיבלנו עוד מבצע ועוד מערכה. עוד חללים ועוד פצועים.

עכשיו הזמן לדרוש ממי שבנו את הקונספציה של אין פרטנר ושל צריבת תודעת האויב לשלם, עכשיו הגיע הזמן שמי שאפשרו לחמאס לבנות בגטו של עזה מבצר ולהילחם משם אתנו בהצלחה לשלם. מי שאיפשרו את הקמת המנהרות ותשתיות הטרור הם בנימין נתניהו ושרי ממשלתו מאז ראשית 2009 ועד עכשיו. הם ידעו על המנהרות שנחפרות, הם ידעו על הנשק שנצבר והם העדיפו לחכות למות חיילנו ולא לעשות שום דבר. הגיע הזמן שהם יסבירו את המחדל, הגיג הזמן שהם יתנו את הדין.

מנהיגי האופוזיציה בטמטומם ועליבותם לא מבקרים את הממשלה על המחדל. הם מחכים, אלוהים יודע למה. כנראה ליום שבו הממשלה תמצא דרך להיחלץ מהקטסטרופה של מלחמת עזה 2014. לא צריך לחכות. ביקורת על הממשלה אינה ביקורת על המדינה. דרישה שהאחראים למחדל יתנו את הדין מיד עם תום הקרבות אינה בגידה במדינה. אנחנו צריכים להיות עם החיילים, עם הבנים, עם הצבא לא עם הממשלה שהטילה אותנו לעוד מערכה מיותרת נגד אויב שהיא אפשרה לו לגדול ולהתעצם ועכשיו להרוג את חיילנו. הגיע הזמן שהם יתנו את הדין על חדלונם, עיוורונם וגבהות ליבם. הגיע הזמן לדרוש וועדת חקירה שתחקור איך בקיץ 2014 אחרי מצור של שנים ושורה של מבצעי צריבת תודעה, חמאס חזק מאי פעם. הגיע הזמן שמי שבנו את הקונספציה ישלמו את מחירה ולא רק טובי בנינו שנטמנים עכשיו באדמה.

נערך על ידי דורון
תגיות: , , , ,

45 תגובות

  1. דויד סנדובסקי :

    האם בוג'י ידרוש וועדת חקירה?

    ראש האופוזיציה חייב להביו שזה ממהות תפקידו.
    תפקידו אינו כולל התנחמדות לראש הממשלה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) :

    אין כאן מה לחקור.
    וכמו בכל סיבוב מבצעי – תסלחו לי אנשים יקרים – הפסיכולוגיה עובדת שעות נוספות.
    ולא צריך להיות פסיכולוג כדי לראות ןלהבין את זה.

  3. ק. טוכולסקי :

    הבחירה בידינו לדרוש חקירה רשימית של איך אחרי 6 שנים הגענו שוב לעזה וגילינו שהמצור לא עבד, שהחמאס חזק צבאית מאי פעם, שאנחנו מתבוססים בדמם של בנינו בדרך לעוד אין ניצחון.

  4. מנחם לוריא :

    ועדת החקירה כבר בדרך.

    ק.

    לישראל אין כסף לכלים משוריינים עבור חיל הרגלים. אין כסף לפתרון בעיית המנהור,ואין כסף לתמוך בנזקי המלחמה אתה רוצה שיהיה כסף לועדת חקירה.

    חוץ מזה: לא צריך ועדת חקירה כבר יש: זו של ארגון האו"מ לזכויות אדם.

    אני מאוד ממליץ לקורא הנאור לעקוב אחרי ההודעות לעיתונות של אונר"א. ההודעות האלה משוחררות ממטה אונר"א בירושלים ולא מעזה ורצוי מאוד לקרוא.

    …ומי שיקרא,יבין גם למה.

    הנה הלינק:
    http://www.unrwa.org/newsroom

    מנחם

  5. ק. טוכולסקי :

    אנחנו לא צריכים ועדת חקירה של האו"ם שתחקור את מה שקורה בעזה. אנחנו צריכים ועדת חקירה שתסביר לציבור איך אחרי רצף של 14 שנות שלטון ימין מובהק ושורה של מבצעים/מערכות צריבת תודעה ברצועה, יש לנו בגבול הדרם סומליה קטנה שצוחקת עלינו ואין לנו אמצעים להתמודד עימה.
    שורה של ממשלות שיקרו לנו והגיע הזמן שציפי לבני ביבי ליברמן וברק יתנו את הדין על הקונספציה השקרית שהם בנו.

  6. ל רפי :

    לשלוח לבדיקה רפואית את מוכי "קדחת ועדות החקירה"

    אל תגידו שסיימתם כבר את וועדת החקירה לפשעי אוסלו, ואתם מוכנים להתחיל בסאגה הזויה חדשה.
    למי שלא שם לב, המלחמה עדיין לא הסתיימה, ובזכות דעות בנוסח שנשמע כאן היא תסתיים כמו שני המבצעים ההזויים הקודמים, אגב, כדאי לזכור מי היו שרי הביטחון באותם מבצעים…
    ועוד אגב אחד – אולמרט איננו ומעולם לא היה ימין… אבל הרי אף פעם לא הערכתם באמת את ה"אמת"….
    מה שקרה בעזה הוא בדיוק מה שקרה בלבנון כאשר יצאנו משם ב- 2000 בבהלה שראתה צל הרים כהרים. ארבע האימהות השכלות , הפכו להרבה יותר מ- 40, ואם נמשיך בדרך הזו, הן תהפוכנה במהירות רבה משאתם מצפים ל- 400!!
    מלחמה שאין מסיימים בחיסול האיום, נמשכת כעבור זמן לא רב במלחמה קשה יותר. כך יהיה גם הפעם. אבו מאזן ומחמוג עבאס או שום ליצן פלשתינאי אחר לא ימנע זאת מכם. כדאי היה להקשיב בימים האחרונים ורדיו קהיר ולהבין שמה שהוציא את מצרים ממעגל המלחמה בישראל, לא היו צעקני שמאל אלא כיבוש סיני ו-100,000 חיילים ואזרחים שאיבדה מצרים במלחמותיה נגד ישראל!!!!
    אילמלא התנגה ישראל כבת יענה, גם הוועדת החקירה של האו"ם לא היתה קמה. אילו נצלה ישראל הפעם את המהלך הצבאי, לשבירת כוחו הצבאי של החמאס, וזה אפשרי, ליצירת מסגרת שלטונית ברצועה שאינה כוללת רק את החמאס ובוודאי לא את אבו מאזן, אלא נציגות אוטנטית של האזרחים במקום שידאגו לאינטרסים שלהם ולא לדימוי ההזוי של "חולמים בהקיץ" אצלנו, ניתן היה אולי לראות בסבב הנוכחי סבב אחרון.
    כפי שהוא מובל עתה, הוא רק תחנת ביניים בדרך לעימות הבא, בקרוב…

    אין ספק שישראל עמדה על סף קטסטרופה בישובי עוטף עזה, ועשתה זאת מתוך אותו חוסר הבנה של הכותב ושל המגיבים לעיל – ארגון שאינו מכיר בישראל, מפתח אמצעי לחימה ושיטות לחימה מולה, אינו מכיר בפתרון של פשרה הוגנת שחלק ממנו הוא מדינת לאום יהודית במזרח התיכון, אינו יכול להיות חלק מהפתרון למאבק הלאומי בן למעלה מ- 100 שנים בין עם ישראל לערבים – פלשתינאים אמיתיים או מדומים, אין זה משנה.
    בפתרון בעזה אבו מאזן איננו התשובה, הוא הבעיה. הוא אינו מסוגל להגיע להסדר אפילו באיו"ש, אם יוסיפו לו גם את עזה, ילך לאיבוד, או לאבדון.
    ישראל חייבת לעשות כיום הפרד ומשול בין עזה לאיו"ש. את בעיותץ עזה יש לפתור תחילה משום שהן אקוטיות יותר ומשום שבהערכות נכונה הן "קלות" יותר למימוש. את אבו מאזן ניתן יהיה לחבר לפתרון עזה, רק לאחר שיהיה הסכם עימו באיו"ש. אם הוא אינו יכול להביא הסכם שם, הוא לא יוכל להביא הסכם בשני המקומות גםת יחד, ואת נושא עזה אסור להפקיר בידי אף אחד שאין וודאות לגבי כוונותיו ויכולותיו.

    מציע שתשתו קצת מים קרים, תניחו להתלהבות העולה מהמאמר ומן התגובות, ותתמקדו בבעיה האמיתית – כיצד פותרים את בעיית עזה; בוודאי לא ע"י וועדת חקירה, ובוודאי לא ע"י המלכת "בוז'י הגדול עם 15 המנדטים שלו על ישראל לעת הזו.
    לצערי גם נתניהו אינו אידאלי, אבל איפוא הוא והיכן בוז'י?!

  7. מיכאל לינדנבאום :

    בשם אהבת המולדת הפקירו בטחון החיילים ובטחון התושבים

    משנת 2004 המשטר מצפצף על אזהרות ד"ר לנגוצקי בקשר למינהור החמ"סי,וכללית מזלזל בבטחון החייילים כי "אין כסף".
    מעניין ,ליצחק תשובה ,עופר דנקנר ושאר הטייקונים ונכלוליהם ,דווקא יש כסף…
    מסתבר ששלחו את חיילינו הצעירים אל מותם ,לא רק עם "זלדות" ממלחמת וייטנאם,אלא שלחלקם אפילו לא היו שכפ"צים!!!!

  8. מנחם לוריא :

    ל.רפי (תגובה #7)

    "אל תגידו שסיימתם כבר את וועדת החקירה לפשעי אוסלו,"
    פבלוב – בהחלט צדק.

    "מלחמה שאין מסיימים בחיסול האיום, נמשכת כעבור זמן לא רב במלחמה קשה יותר. "
    קוראים לזה לנצח וזה לא קרה פה כבר מזמן. אבל: ניצחון הוא הכתבת התנאים מפה והלאה חיסול האיום זה בדיוק מה שהביא לפה את גולדסטון ויביא "גולדסטון" אחר גם למלחמה הזו.

    "אין ספק שישראל עמדה על סף קטסטרופה בישובי עוטף עזה,"
    מה אתה אומר? מתי –זה– קרה?

    "מציע שתשתו קצת מים קרים,"
    תודה בהחלט שתיתי ואשתה.

    מנחם

  9. ק. טוכולסקי :

    ל. רפי המייצג נאמנה את הימין באתר זה מוכיח שוב למה צריך ועדת חקירה. כי מזה הם מפחדים ומול זה הם יעשו אלף ספינים ויאשימו את כל העולם חוץ מאת עצמם השליטים באחריות למה שקורה.

  10. מיכאל לינדנבאום :

    לימין צורת מחשבה של החמ"ס

    כולם לא בסדר חוץ מהראיסים של החמ"ס,או ראשי המשטר ה"פטריוטי" בארץ שדואגים יותר לטייקונים ופחות לצורכי הבטחון של האזרחים.

  11. מנחם לוריא :

    ק. תגובה #9

    ק.

    ל.רפי איננו ספינולוג של השלטון אלא אדם המבטא דעה של הרבה מאוד ישראלים.

    לצערי,זוהי דעה רווחת וכדרכו של השיח הציבורי הרדוד,המתלהם,שונא האחר ושאיננו בודק עובדות – העובדות "קצת" אחרות.

    חמאס,מנהרות שקצותיהן בישראל רבתי,אלפי הטילים מעזה ועד נהריה (רק אחד הגיע לפאתי נהריה צפון – אבל למה "לרדת" ל"קטנות") כל אלה איתנו לפחות עשור ובוודאות איתנו מאז כינון ממשלת נתניהו השנייה.

    אבל למה להתעסק "בקטנות" גם אם אלה עובדות. עדיף לשלוח מסרים קצרים וברורים שמעלימים את המציאות הלא נוחה.

    רק בדבר אחד אני מסכים עם ל.רפי: אין שום צורך בוועדת חקירה שכן אין צורך לחקור דבר,העובדות ידועות וההתעלמות מהן ידועה – וגם מה שיעשו עם העובדות (עם ובלי ועדת חקירה) כבר ידוע מראש.

    תראה דוגמא:

    קרוב ל 4 "תרגילי עורף" נערכו בשנים האחרונות בישראל. תרגלו כל מיני תרחישי זוועה ותמיד הכל פעל ועבד כשורה.

    באמת? אף אחד לא חשב על כך שרשות התעופה האמריקאית תאסור על טיסות לישראל. אף אחד לא חשב למצוא לזה פתרון,תחליף?

    אז הנה זה http://www.knesset.gov.il/mk/heb/mk.asp?mk_individual_id_t=69 האיש שאחראי לפיאסקו הזה.
    זה האיש שרוצה להפריט כל דבר שקשור בתחבורה. זה האיש שלא נקף אצבע כשאיסור הטיסה לישראל פרץ זה האיש שאחראי לדבר הזה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4549179,00.html

    מה יקרה לאיש הזה אחרי שוך הקרבות?

    כלום!!!!

    מנחם.

  12. מיכאל לינדנבאום :

    מנחם,תן כבוד לביבי

    ומה עם הבוס של ישראל כץ,הלא הוא ביבי מלך ישראל?
    יקרה לו משהו בקלפי?

  13. מנחם לוריא :

    למיכאל תגובה #12

    כן, הוא יקבל פי שניים מנדטים ממה שקיבל ב"בחירות" האחרונות.

    מנחם

  14. מנחם לוריא :

    הינה "בשר" לועדת החקירה - לחקור.

    להלן ציטוט מאתר חברת האוטובוסים מטרופולין:
    "עדכונים בשל המצב הבטחוני

    נוסעים נכבדים,
    *עד להודעה חדשה, לא יופעלו כל קווי הלילה. 225,227,228,229,230,231
    נסיעה בטוחה,
    מטרופולין"

    וואלה באמת? תראו לי רקטה אחת שנורתה על אזור דן ושומרון בשעות שקווי לילה פעילים.

    אם וכאשר יחטפו חבורת "שוורם מין טיז אל-ואזיר" ואולי גם ירצחו ילד או שניים או שלושה (תלוי כמה ימצאו משוטטים בגוש דן או באזור שרון) – מעניין מה אז יגיד אל-ואזיר כץ…

    דרך אגב: קווי לילה אינם ריווחים לחברת מטרופולין ולאף חברה אחרת….

    עם כזו ממשלה מי צריך את חמאס עזה?

    מנחם

  15. ק. טוכולסקי :

    ועדת חקירה שתבדוק את מידת אחריותו לעובדה שב-2014 גילינו פתאם מנהרותך בגבולותינו ואת עוצמת החמאס עשויה למנוע ממנו לקבל פי שניים מנדטים. חוץ מזה עד כה המבצעים האחרונים בעזה לא הוכיחו את כוחם כמכפילי מנדטים.

  16. רבקה :

    ממשלות ישראל רוקנו את כיסהם של עמך בית 'שראל והפכו אותם לאסירים של הבנקים לתייקונים ולכל ההוללים על חשבון הרעבת העם

  17. מיכאל לינדנבאום :

    עוד מהדורה של מלחמת לבנון השנייה

    גילו מנהרות היום("שמורות טבע" ונשק נ"ט אז)
    היו זלדות אז ויש זלדות היום
    מחסור בציוד לחימה ושכפ"צים ב-2006 ואותו דבר ב-2014 .
    בראבו ביבי!…..

  18. דני :

    חוצפה כזו עדיין לא הייתה!

    אתה מאשים את הימין?!?! איפה היושרה שלך? הרי כל הסמטוכה הזו היא אך ורק באשמת השמאל. בנתיים של דבר שאמרתם שייקרה לא קרה ומה שהימין התריע בפניו קרה אחד לאחד. אמרתם שלא יהיו טילים על ישראל כשנצא מעזה, וראה זה פלא – הימין צדק כשאמר שיהיו. אמרנו שהאיסלאם הקיצוני עולה ושאיננו מוכן להכיר בישראל מסיבות דתיות 0 והנה זה קורה. מתי תפסיקו כבר להתעלם מהעובדות ולייצר לכם מציאות דמיונית?. אתה חצוף וככל הנראה לא חכם במיוחד. מוטב שתשתוק ותשפיל את עיניך. דם בנינו ודמם של הפלשתינים ההרוגים על ידיכם שמאל טיפש.

  19. מיכאל לינדנבאום :

    מה שנכון ,נכון הימין כבר לא בשלטון משנת 1977

    מה שנכון ,נכון הימין כבר לא בשלטון משנת 1977 ,וכל מה שרע בארץ הזאת זה באשמת מפא"י.
    ידענו שההיגיון הצרוף נמצא בימין…

  20. דני :

    עוד אידוט

    מיכאל, אתה עושה את עצמך או שאתה פשוט טיפש? השמאל לא היה בשילטון מ1977?! מה קשור מפא"י? זוכר את יצחק רבין ז"ל שאמר "פחדני השלום" על מי שהתריע בפני הטילים שיעופו מעזה? אז הוא היה ראש ממשלה בישראל, לא שמעת? והיה גם אהוד ברק ואח"כ אריאל שרון שביצע את המדיניות של אידיוטים כמוך. עדיך שתסתום כי יש לך הרבה דם על הידיים.

  21. מנחם לוריא :

    לדני מתגובות #18 ו- #20

    יקירי,
    אם אתה לא מסוגל להתבטא בעברית תקנית ולנהל ויכוח אינטלקטואלי ולא טוקבקסטי בסיגנון טמקא – לך מפה!

    תשאר פה אם אתה יכול לשנות את הטון לא רק שתשאר פה אלא גם נשמח לשמוע ולקרוא את דבריך.

    מנחם.

  22. דני :

    מנחם היקר,
    מצטער אם הסגנון שלי לא מוצא חן בעיניך, אבל אני לא ממש שואל אותך. קצתי בשיח השמאלני השתלטני שלכם. נמאסתם. אתם עשיתם נזק בל יתואר למדינה. לא נעים לכם לשמוע, בעיה שלכם. אבל אם אתה חושב שתסתום לי את הפה כמו שאתם נוהגים לעשות בכל מקום שאתם יכולים, אתה טועה. הרי זו בדיוק היהירות שאתה מפגין שבזכותה השתלטתם על המרחב התקשורתי במדינה. לא יאומן שאחרי כל זה אתם עוד מאשימים את ראש הממשלה והימין. אמת, הביקורת על מה שיכל לעשות ולא עשה מוצדקת, אבל היא בוודאי לא סובבת סביב סוגיית ה"פרטנר" הדימיוני שהמצאתם.

  23. מנחם לוריא :

    לדני תגובה 22#

    דני,

    אני כותב באתר הזה אבל אינני בעיו ואין לי שום סמכויות במערת שמריצה את האתר.

    לתגובה 20 שלך בחרת לתת את הכותרת "סתם אידיוט" זהו מלל שיש לי אליו אפס טולרנטיות.

    למשל:
    "נמאסתם. אתם עשיתם נזק בל יתואר למדינה."
    אנא פרט למה אתה מתכוון. פרט בעברית ולא בשפת רחוב מתלהמת. מבטיח לקרוא ואם יהיה לי מה לומר אומר.

    "אבל אם אתה חושב שתסתום לי את הפה כמו שאתם נוהגים לעשות בכל מקום שאתם יכולים, "

    מאמרים שלי מתפרסמים פה,באתרים אחרים כולל Ynet אנא חפש אותם והבא לי ציטוט שבו אני סותם לך,או למי שמחזיק בדיעות שלך,את הפה. אתה יכול הלעזר בגוגל אני תמיד מפרסם כל מאמר שלי תחת שמי המלא,והאמיתי:מנחם לוריא.

    "הרי זו בדיוק היהירות שאתה מפגין שבזכותה השתלטתם על המרחב התקשורתי במדינה.

    גם כאן,אנא פרט. מי בתקשורת הישראלית,טלויזיה,רדיו,עיתונות,פייסבוק,טוויטר ויוטיוב הוא השליט השמאלני שאליו אתה מכוון. אנא הבא מובאות,ציטוטים,מראי מקום שלדעתך מפגינים באופן ברור ושאיננו משתמע לשני פנים על כך שמדובר באדם שהאגנדה הפוליטית שלו היא סוציאל דמוקראטית.

    " לא יאומן שאחרי כל זה אתם עוד מאשימים את ראש הממשלה והימין"

    בבחירות האחרונות הטיל הנשיא על בנימין נצניהו להקים את הממשלה. בנימין נתניהו הוא ראש ממשלת ישראל. זוהי הכערת הרוב. ולכן הוא ראש ממשלה שלי שלך ושכל אזרח אחר של מדינת ישראל כי,לפחות בנתיים,זו מדינה דמוקראטית. מאחר ובנימין נתניהו הוא איש ציבור שמשרת אותו במשרת ראש הממשלה – הוא נתון לביקורת ציבורית. כזו שהוא עצמו אוהב,וכזו שהוא עצמו מתעב.

    "אמת, הביקורת על מה שיכל לעשות ולא עשה מוצדקת, אבל היא בוודאי לא סובבת סביב סוגיית ה"פרטנר" הדימיוני שהמצאתם."

    כאמור אין לי כל גישה למסדי הנתונים של התוכנה שמריצה את אתר עבודה שחורה ולכן אינני יודע אם אתה כותב את הדברים מישראל או מחוצה לה. בהנחה שאתה אזרח ישראלי וחי פה,לא מאתמול, אז אולי תסביר לי מזה ה"הפרטנר הדמיוני שהמצאתם". אם אני לא טועה בנימין נתניהו בשבתו כראש ממשלת ישראל שלח את שרת המשפטים ח"כ ליבני לשאת ולתת עם מחמוד עאבס.בתיווך של ארה"ב. כמה שאני יודע מחמוד עאבס איננו המצאה של אף אחד,הוא אדם בשר ודם…

    לא טוב לך מה שאתה קורא פה? אני מאוד מרוצה. האתר הזה מברח כל דיעה וכל ביטוי כל עוד הוא שיח אינטלקטואלי בעברית תיקנית וללא התיחסות לגופו של אדם אלא לגופו של עניין.

    אני את מיכאל מכיר,מכיר אישית. מבטיח לך,נותן לך את דיברתי – אידיוט הוא ממש לא.

    גם אם הייתי יכול "לסתום לך את הפה" לא הייתי עושה זאת על רקע הדברים שאמרת ובספק גדול אם הייתי עושה את זה על צורת ההתבטאות. אם אתה יכול למתן את צורת ההתבטאות ולדבר לגופו של עניין,להסביר ולנמק את דבריך רכשת לעצמך קורא נאמן. אם לא אנא ממך לך מפה מרצונך הטוב והחופשי.

    שא ברכה.

    מנחם לוריא.

  24. מנחם לוריא :

    מתנצל להלן תיקוני שגיאות הקלדה.

    "בעיו" צ"ל בעליו.

    "במערת" צ"ל מערכת

    "הלעזר" צ"ל להעזר

    "נצניהו" צ"ל נתניהו

    "מברח" צ"ל מברך.

  25. ק. טוכולסקי :

    הימין הישראלי יצא מעזה לא השמאל. הימין הישראלי שלט בעזה כשירו ממנה טילים ב-2002 עד 2005, הימין הישראלי הכה בעזה בעופרת יצוקה עם שת"פ של השמאל אבל בממשלת ימין מרכז מובהקת עם אולמרט וליני. הימין הישראלי שולט לבדו מאז 2009, בשתי הממשלות הכי מחורבנות וחסרות אחריות שהיו פה אי פעם.
    הימין הישראלי תמיד היה פרנואודי ואגרסיבי, צמא דם ופחדן, מדבר על אדמת הארץ ומנשק אחורי טייקונים. מעל הכל הימין הישראלי מעולם לא ידע לקחת אחריות, רק לבכות ולהאשים. ברצח ארלוזורוב,רק עם הטבעת האלטלנה, בהסתה שלו במלחמת לבנון השנייה ואחרי הסכמי אוסלו. כזה הוא הימין שלנו.

  26. ק. טוכולסקי :

    ואתה מדני עוד כלומניק עלוב, אני יכול לקלל לא פחות מלוכלך ממך, ברוך השם יצא לי להתקוטט פה עם הני זובידה ולמדתי שאפשר לקלל בלי הפסקה בתגובה לטיעונים.

  27. אבו הילאל :

    שלום לכולם, דני הוא מה שקורין "טרול" בשפת האינטרנט. לא חושב שהיה צורך להגיב אליו כלל.
    עם זאת, טוטולסקי, היית יכול לזרוק איזו קללה עסיסית או שתיים לשם האיזון. "כלומניק עלוב" מעיד על חולשה. וכידוע לך, אין מקום לחלשים במזרח התיכון…

  28. אבו הילאל :

    מה שמפריע לי בכל הדיונים המרתקים שאני קורא כאן הוא ההיעדר המוחלט של התייחסות למימד הדתי בסכסוך. האסלאם מצווה להילחם ולהשליט את חוקיו על העולם כאשר המימד הטריטוריאלי של השטח הנתון לשליטת האיסלאם הוא מטרה עליונה. בודאי אתם מכירים את המושגים "דאר אל חרב" ו-"דאר אל אסלאם" כשתי האפשרויות הבלעדיות בהגדרת טריטוריה. כלומר שטח שבשלטון האסלאם ושטח שעדיין איננו, אבל האסלאם שואף שיהיה.
    החמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה הם ארגונים מוסלמיים קיצוניים שמונעים בכוחה של הדת. אין מדובר במאבק לאומי לשחרור העם הנשלט ע"י זרים אלא מאבק לשחרור המוסלמים מכובשיהם כדי להפוך את היוצרות ולחזור למצב "הטבעי" של הדברים כפי שהוא "אמור להיות" בו האסלאם שולט בכופרים. זו המוטיבציה וכל האמצעים והתחבולות מוכפפים למטרה עליונה זו.
    נראה לי לא פעם שהיהודים החילוניים בארץ הזו, שאין להם שום היכרות עם מוטיבציה דתית או אמונה דתית אינם מסוגלים להכיל צורת מחשבה זו ומנסים תדיר להבין את צורת המחשבה של הערבים מתוך ראייתם השכלתנית והרציונלית.
    אשמח להתייחסותכם.

  29. מיכאל לינדנבאום :

    ל-28 ,באמת יכול להיות

    שמעתי את צדוק יחזקאלי אומר בטלביזיה שאנחנו חושבים "מערבית" ןלא "ערבית".
    יש לך ,אבו-הילאל זווית ראייה מעניינת ואני באמת לא יודע איך להתייחס לדבריך.

  30. אבו הילאל :

    תודה מיכאל. זה באמת מעסיק אותי הפער הזה באינטליגנציה הישראלית (וגם האירופאית-אמריקאית – אבל נניח להם כרגע). בעיני יש בזה סוג של גזענות, ההתייחסות הזו לערבים כאל ילדים מפגרים שלא מסוגלים לשלוט בהתנהגותם הבלתי רציונלית והמפונקת ולעומתם ישראל היא המבוגר האחראי שצריך לספוג כל השתוללות "ילדותית" ולהכיל אותה. לי זה מוזר כי בעיני, ילד שמחנכים אותו בלי משמעת גדל להיות מפלצת (ושלא יבינו אותי לא נכון – אני לא בעד דיכוי אלים של אוכלוסיות אזרחיות). אני חושב שהגיע הזמן לדרוש מהחמאס בפרט והערבים בכלל להתנהגות בוגרת ואחראית. לא ייתכן שבכל פעם שקורה משהו לערבים (כמו הרצח המתועב והמפלצתי של מוחמד אבו חדיר ז"ל) תהיה השתוללות כזו וזה יתקבל ב"אין מה לעשות, הם זועמים, הם מקופחים הם לא יכולים אחרת" וכיו"ב תגובות מתנשאות וגזעניות שמוסוות כפוליטיקלי קורקטנס. הרי ניתן גם לשאול את השאלה הפשוטה: אם חמאס יודע שישראל תשתולל עליו ותהרוס את עזה ותהרוג מאות ותפצע אלפים, מדוע הוא מתגרה בה? למה הוא מביא את זה על עמו? (כי זה מה שאנחנו אומרים על ממשלת ישראל – היא לא עושה מו"מ עם הפלשתינים, לא מכירה בפרטנר, לא הולכת לקראת, לא מכירה בממשלת הפיוס ולא ולא ולא ולא ואז מתפלאת למה הערבים מתקוממים כי אנחנו מצפים ממנה לחשיבה רציונלית כלשהי).
    למה לא שואלים למשל למה חמאס לא בוחן את האופציה של הושטת היד לשלום לישראל – הרי זה ייטיב עם עמו, לא? הרי היהודים רק אוהבים כסף וירוצו לעשות ביזנס עם עזה – יש שם הרי 2 מליון לקוחות בפוטנציה, לא ככה נוחי דנקנר?
    אבל האמת היא ששתי צורות החשיבה הללו (זו שמאשימה את ישראל ומגבה את ההתנהגות ה"ילדותית" לכאורה, ומאידך זו שמצפה לחשיבה רציונלית של הערבים) שתיהן שטות מוחלטת. ושתיהן מבוססות על חשיבה מערבית שאין לה ולא כלום עם תרבות האסלאם, בטח האסלאם הקיצוני, עם המטרות הדתיות והמיסטיות של האסלאם, עם תרבות הבושה והגאווה של המזה"ת שאינה מסוגלת להבליג על עלבון וכן הלאה.
    בעיני שורש הסכסוך בין היהודים לערבים כאן הוא דתי במהותו, אבל גם חוסר יכולת או מוכנות של הפלשתינים להכיל את העלבון הצורב של מפלתם בפני היהודים. הערבים עדיין גוררים את הרגל הפצועה מנסים להחזיר אחורה את הגלגל כדי לכפר על החטא הקדמון של המפלה ב48 ו67 בכך שיביסו את ישראל ויחזירו לעצמם את הכבוד האבוד. זה מה שהם רוצים: תמונת הניצחון שתחזיר את הכבוד. אז מה עם בדרך מתים מאות והחיים בזבל? העיקר התמונה ולסמן V עם האצבעות. מגוחך בעיניים מערביות, אבל עניין רציני ועמוק מאד בעיניהם.
    במצב העניינים הנוכחי מאד קשה למצוא תקווה, כי כל עוד לא יוחלף הדיסק (או הדיסק-און-קי) בחשיבה הערבית לא ישתנה כאן כלום.
    אני אישית חווה איזה שבר בעניין הזה. אני רואה סביבי אנשים בחברה הערבית בני דורי, ששאיפותיהם הפכו מערביות. הם מגדלים 2 ילדים (ולפעמים אפילו כלב), משקיעים המון בחינוכם, מתמערבים, נמצאים בכל מקום כמעט בחברה הישראלית (רופאים, מנהלי בתי חולים, שופטים, קפטנים של קבוצות כדורגל ישראליות, רוקחים ועוד) ואז פתאום באה השתוללות כזו והופכת את הקערה על פיה, ובאה זיפתית כמו חנין זועבי ומסיתה והמאמץ של אלה שאני רואה בהם מודל לבניה של חברה ישראלית משותפת ושיוויונית נמחצים תחת הזעם והמשטמה המתפרצת.
    בדמיוני אני רואה מדינה שבה אזרחיה השונים משתתפים ביחד בבניינה וקיומה. אני רואה בעתיד אפילו (שומו שמים) המנון חדש ודגל חדש למדינה שמייצגים את כולם. מדינת כל אזרחיה אולי אבל עם כבוד אמיתי וייצוג הוגן לכולם בלי נסיון של קבוצה אחת להשתלט על השניה. אני רואה ערבי חדש ויהודי חדש שיודעים להיות גם חברים. אני פוגש ערבים כאילה כל הזמן, אני רואה אותם בתכניות ריאליטי ומגישים בטלויזיה (לוסי אהריש למשל היא ממש מודל מבחינתי: מודרנית, משכילה, חכמה ורהוטה…. וגם יפה, אבל זה לא קשור…), ובמקומות העבודה. אנשים שהזניחו, כך אני מקווה, את תחושות הקיפוח, לקחו את האחריות לידיהם לבנות עתיד טוב יותר.
    אני כנראה נאיבי, אבל מה רע.
    יאללה, רמאדן קארים לכולכם. כן, גם ליהודים…

    אגב, ממליץ מאד להקשיב להרצאות של פרופ' משה שרון ביו-טיוב. הוא מומחה לאיסלאם מהאוניברסיטה העברית ויודע לתמצת יפה את עקרונות האיסלאם וצורת החשיבה המוסלמית.

  31. לאבו הילאל :

    אתה מוזמן לכתוב מאמר בנושא ולשלוח לאתר "עבודה שחורה". אנו נפרסם. מערכת "עבודה שחורה"

  32. משתמש אנונימי (לא מזוהה) :

    לצערי מתחת לרדאר של התקשורת ורחוק מישראל המופגזת

    רק הירושלמים שומעים פה ערב ערב את תופי הטמ-טם שמבשרים את המדרגה הבאה.

    מי שמתעקש על וועדת חקירה יכול להוסיף סעיף – מדוע ישראל לא מנסהו/או לא מצליחה להכשיר כוחות לשמירת סדר שיעבירו הפגנה בלי הרוגים פלסטינים. זה פשוט מבהיל.

    בכל העולם נערכות הפגנות אלימות ולא יוצאים משם מפגינים הרוגים.

    כאילו אף אחד פה לא חושב חשיבה כללית, מורכבת, רחבה, לטווח רחוק?

    ומה שקורה בירושלים עומד לפתוח פה שערי גיהנום שמי יודע לאיזה מנהרות חשוכות הן יובילו.

    אנחנו נכנסים ליום שישי ויושב אזרח ירושלמי בבית ותולש שערות – הוא יודע בודאות שמחר הוא עלול להיכנס למעגל שממנו לא יוצאים בשבועיים שלושה.

    מי שרוצה מלחמות שלא יספר לי סיפורים נחמדים על ההתגייסות של העורף למען החיילים – כי בעורף של העורף מתבשלת לה מלחמה חדשה ואף אחד פה לא מתנהג כמו מבוגר אחראי.

    אז הרי החדשות – מלחמה זה לא משחק באינטרנט.
    ולכל האזרחים הלא ירושלמים שהופתעו לשמוע ממני בשבועות האחרונים מה קורה כאן כי התקשורת לא דיווחה – תוכלו לבקש סעיף מיוחד בוועדת החקירה – למה הסתירו מכם.

  33. מיכאל לינדנבאום :

    תודה על התובנות-אבו-הילאל

    אני מבין שיש פה גם מכשול דתי וגם נושא תרבות הבושה והגאווה.בשני המקרים ,אני לא יודע איך לגשר על פערים אלה.
    במקור אני מהקריות בצפון וכל חיי הייתי רגיל לחברה הערבית ולאורחותיה.כל ההתלהמות שאני חווה באזור המרכז בו אני גר כרגע,זרה לי ומרגיזה אותי לא מעט.לא מתייחסים לאדם ,אלא לשבט שבא ממנו.מפה,הדרך לגזענות קצרה ומקוממת.
    אני אשמח ללמוד דברים חדשים מפרופסור משה שרון.
    אסיים בדבריך:"מה רע להיות נאיבי".להחליף דיסק בראש זה כנראה קשה ,אבל להיות בן-אדם ,זה תמיד התחלה טובה.

  34. מערכת עבודה שחורה :

    הודעה לכל המגיבים

    באתר הזה לא נסבול התלהמות, גידופים, אלימות מילולית וכיוצא באלה.
    תגובות שתחרוגנה מכללים אלה תימחקנה.
    תגובות שאינן ברוח האתר אבל תשתמשנה בלשון נקייה תפורסמנה.

  35. אבו הילאל :

    אז תמחקו את הפוסטים של דני הפושטק.

  36. מערכת עבודה שחורה :

    על תגובות לא ראויות

    שלום למגיב "אבו הילאל",
    גם הביטוי "הפושטק" אינו מקובל.
    בכל אופן לא נמחק את תגובתך.
    את תגובותיו של המגיב "דני" לא נמחק, מכיוון שהן נכתבו לפני שפרסמנו את האזהרה.

  37. ק. טוכולסקי :

    אבו הילאל
    המימד הדתי ידוע. הנקודה שלי היא הרלבנטיות. גם טורקיה נשלטת ע"י מפלגה איסלמית היא לא יוצאת למאבק לשחרור אדמות האימפריה העותמאנית זל מהכיבוש האירופאי.
    אני דורש מחמאס מה שנדרש מהפתח, הכרה בישראל. בלי שחמאס ישב ישירות עם ישראל למשא ומתן על הפסקת אש ובהמשך בלי שחמאס יהיה חלק ממשלה פלסטינית שתכיר בישראל ותשב איתה למשא ומתן חמאס הוא אויב. כרגע לדוגמא הוא אויב ולכן אני תומך בהמשך המבצע עד מיגור שלטון החמאס וטיהור עזה מתשתיות הטרור של חמאס ושאר הארגונים שנמצאים ברצועה. אם חמאס יהיה מוכן לשנות את דרכו נוכל גם אנו לשנות את דרכנו.

  38. ק. טוכולסקי :

    http://www.al-monitor.com/pulse/iw/originals/2014/07/idf-kibbutz-hamas-attack-tunnel-network-failure-kerry.html#
    אני כבר לא לבד בדרישתי 🙂

  39. אבו הילאל :

    ראשית למערכת עבוד שחורה: בעיני לביטוי פושטק יש משמעות קלילה למדי, אבל אני מקבל את הדין ואלמד את הלקח להבא.
    חוץ מזה אינני מבין מדוע תוארי, כאבי בני בכורי האהוב, הושם במרכאות כפולות משל היה כינוי. לא זכור לי שאבו מאזן, לדוגמא, זכה לכך…. אבל מילא. זה לא באמת משנה לי.

    ולמר טוכולסקי הנכבד והנבון אומר שאני מסכים עם רוב דבריך בתגובתך, ומסכים עם רוס דבריו של בן כספית. עדיין אני חושש שהמימד הדתי יהיה תמיד, או עד להודעה חדשה, אבן נגף לשפיות ורציונליות בשכונתנו העקובה מדם ודת.

  40. ק. טוכולסקי :

    דת זאת בעיה, אבל דיה לצרה בשעתה. ישראל חזקה מספיק כדי ללכת למלחמה כשצריך ולשלום כשצריך. גם לנו לא חסרים אייתולות צמאי דם שמנהיגים ציבור מאמינים לא קטן וגם בהם צריך לדעת לטפל אבל גם זאת צרה שנגיע אליה.

  41. נושא שבאמת צריך לחקור :

    בהמשך מדאיג לתגובתי (32 )

    עיתון הארץ הוא היחיד שנותן דיווחים עניניים בצורה מסודרת לפי דקות.

    להלו קטע מדיווח בשעה 17.05 :
    "בעימותים בחווארה, דרומי לשכם, נורו למוות מוקדם יותר היום שני פלסטינים. במג"ב אומרים כי כוחותיהם פגעו במפגין שירה לעברם זיקוקים מטווח קרוב בעימותים במקום. מדיווחים ראשוניים שהגיעו לארגון יש דין, אזרח ישראלי הוא זה שפתח מאש מתוך כלי רכב וירה למוות בחאלד עזימי, בן 18. רק לאחר מכן הגיעה למקום אשה שירתה באוויר, כפי שדווח קודם לכן. היורה נמלט במכוניתו מהזירה"

    אי פשר לדעת מה אמינות הדיווח הזה, אבל אף אחד לא יכול לאמר שהוא מתקשה להאמין.

    הגדה היא חבית שמעורבים בה כמה סוגים של דלק שעלולים כידוע להבהיר בעירה גדולה.

    הימין הישראלי הפנאטי שולט שם ומעצים את דרגת החיכוך. ואם ממשלת ישראל לא דפקה על השולחן כדי להבהיר לצה"ל ולמשטרה שהמטרה היא אפס הרוגים פלסטינים והיערכות בהתאם (כולל אמצעי הגנה על השוטרים ומגוון אמצעים לפיזור הפגנות או איומים מידיים על כוחות צה"ל והמשטרה) – מדובר בהזנחה פושעת של חזית חשובה, שכרגע אבו-מאזן, לאור האירועים בעזה לא יכול להחזיק אותה קצר כמו בעבר.
    כל התלקחות שם עם קרבנות (7 ! נכון לשעה זו) היא הזנחה פושעת ואיוולת, שמטילה ספק ב"שיקול הדעת של ראש הממשלה" ובמידת האמון שניתנת כרגע בשפע לצה"ל ולממשלה.

    על ההידרדרות שתחילתה כבר לפני שבועות והעדר היערכות בולט, הממשלה הזו חייבת לתת את הדין בבית משפט.
    כאן אי אפשר לדבר על הפתעות, על טעויות של שב"כ אמ"ן וכל כיו"ב.

    כל ירושלמי עם שמיעה סבירה יודע כבר מזמן שנבנית פה צרה צרורה והגלמים שנשלחו להתמודד איתה ללא כל הכשרה והכנה ימיטו עלינו מפלה וחרפה.

  42. מנחם לוריא :

    אנונימי תגובה #41

    אנונימי,

    הפעם אני מסכים איתך לחלוטין,בלי שום אבל.

    הערב,ראינו שמ"י מסרבת להפסקת אש בעזה. זה אומר שהעסק שם ממשיך ולהבנתי ולפי מקורותי – הולכים בשבוע הבא להוסיף/לגייס עוד כמה עשרות אלפי אנשי מילואים. בוודאות לא על מנת להשכין שלום.

    הישראלי הממוצע: לא מזיז לו אם מתים ביו"ש 1 או 7 ביום כי יש לזה הצדקה,קרי:מ"י במלחמת אין ברירה מול חמאס עזה ומי שתומך בה,ועוד הוא ערבי,ועוד,לא עלינו,פלסתנאי – אז שמג"ב יקטלו 70 חיים ביום זה לא יזיז לאף אחד.

    האלימות,המילולית והפיזית,של החברה בישראל (וגם כאן בעבודה שחורה – נחשפנו למלוא חומרתה) והסלחנות לאלימות מדרדרים אותנו,כחברה,במידרון שמוביל לאבדון.

    אבדון… שגם הדוד סם לא רק שלא יוכל לעזור אלא גם:לא ירצה.

    מקווה להתבדות.

    מנחם.

  43. מנחם לוריא :

    נ.ב לתגובתי הקודמת:

    גם ערןץ 10 הקדיש Item למה שקורה בגדה אבל זה היה בסוף המהדורה ועם מעט זמן מסך.

    ואפרפו ערוץ 10: "מבצע החילוץ" של ישראלים מטורקיה (דרך אתונה) עלה רק אתמול 1.5 מליון ש"ח למשלם המיסים. שתי שאלות:

    1.האם אחרי המלחמה יפוטר שר האוצר על כך שאפשר לאל על לשמור על שורת הרווח ומשלם המיסים שילם את מה שה"מוביל הלאומי" היה עשוי לספוג?

    2.האם,כלקח מהמלחמה,אל על תולאם שממילא כשיש בה צורך היא טסה על חשבון משלם המיסים.

    הנבואה ניתנה לטיפשים אבל אני מוכן להסתכן שהפגנת טיפשותי: לשתי הדאלות התשובה הפשוטה היא:לא!!!

    ונ.ב אחרון: שימו לב איך שר התחבורע (השגיאה במכוון) דואג לשורת הרווח של אל על והטייקון שהיא בבעלותו בעוד שר האוצר עורך קניות בשדרות (ומתפאר על המחירים הנמוכים שם) במקום להטיס תקציב ולשחרר לחילי הרגלים נמר"ים שישמרו עליהם במקום קופסאות הקרטון העשנות,והתקולות,שבהם הם עושים שימוש.

    המוות בישראל 2014 (של חילים ושל פלסתינאים) הוא בחינם – לא עולה כסף.

    מנחם.

  44. ziv :

    למנחם ( תגובה 43)

    בלי להיכנס לנושא הפוליטי שתי השאלות שהעלית מראות פופוליזם זול ולא כלכלה.
    לשאלתך הראשונה האם יפוטר שר האוצר בגלל שמשלם המיסים משלם את מה שאל על יכולה הייתה לספוג…
    אתה קורא מה שאתה כותב? אתה טוען שאם אל על יכולה לספוג אז שהיא תשלם ולא הממשלה את העלויות הנוספות?
    זה כמו להגיד שעל לפיד להעלות את המיסים על חברת עלית בגלל שהיא מוכרת הרבה יותר שוקולדות ע"י העם לחיילים הנלחמים ועל כן עליה לספוג חלק מרווחיה הגבוהים בגלל המלחמה ( או כל חברה אחרת) ולשלם חזרה למדינה במקום שמשלם המיסים ישלם. זה אבסורד גמור המשפט הזה.
    כאשר אלעל נלחמת על מיקומה כחברת תעופה, הישראלים מעדיפים את הצרטרים למיניהם למרות הסיכון הכמעט וודאי של שינוי בלוחות הזמניים. אז פעם זה שינוי מהותי מאוד ( ביטול טיסות) אז אלעל צריכה להוריד מחירים בגלל שהם קנו בלאו-קוסט?!

    לשאלתך השנייה: לא היית רוצה שחבתר אלעל תיהיה חברה ממשלתית, תאמין לי.
    אם זה יקרה, תיהיה עוד חברה ממשלתית שנותנת גובים למקורבים ( ולא לפי כישורים) ועוד חברה מפסידה שהממשלה תצטרך שוב ושוב לממן את ההפסדים.

  45. מיכאל לינדנבאום :

    יש להלאים את כל מה שנגנב- "הופרט"

    ל-44
    האחים בורוביץ קיבלו במתנה מממשלת ישראל את כל צי המטוסים של אל-על במחיר של כנף של בואינג.
    ההפרטה של אל-על היתה עוד שוד של נכסי ציבור דרך משטר ההפרטה הניאו-ליבראלי.
    יש לטייקונים אלה שנולדו מעוד הפרטה פושעת את החוצפה להכפיל את מחירי הכרטיסים,ולשדוד את ציבור הנוסעים הישראליים הכלוא.

    זה לא היה קורה אם אל-על היתה נשארת חברה ממשלתית תחת פיקוח מבקר המדינה והכנסת.
    כל חברה פרטית או ממשלתית נותנת ג'ובים למקורבים(תשאלו את הבכירים של "מגדל" שמפוטרים אחד אחרי השני לטובת קרובי משפחה ומקורבים של שלמה אליהו).
    כאשר חברות כלכליות מןפרטות בחינם,ו"בעליהם" החדשים רושמים את כולן במקלטי מס בחו"ל,ולא משלמים מיסים,אז החברה לא מפסידה?
    היא לא רק מפסידה ,אלא היא נשדדת פעמיים,פעם בהפרטה ,ופעם ב"ניהול" בסיגנון אל-קאפונה.

השארת תגובה

חשוב: בקרת תגובות מופעלת ועלולה לעכב את תצוגת תגובתכם. אין סיבה לשלוח את התגובה שנית.

עקב תקלה טכנית האתר נופל וקם לסירוגין.

אנו ממליצים להעתיק תגובות (קונטרול+סי) לפני שליחתן, כדי למנוע מפח נפש אם האתר נופל בדיוק אחרי שהשקעתם בתגובה ארוכה.