חיפוש

חיפוש לפי מילות מפתח

פוליטיקאים, בואו לבדוק את הכוח הפוליטי של האתר שלנו

ארכיון

כוח לעובדים – ארגון עובדים דמוקרטי

מחאת האוהלים – האתר הרשמי

מגזין חברה

אירועים בשבוע הקרוב

אומרים לנו שיש מס אחר

ח"כ חיליק בר, מה לך שחברת לח"כ מירי רגב בפרובוקציה שלה בהר הבית

נושאים מדיני-בטחוני, מכתבים, פוליטי ב 22.05.14 0:36

צביקה כסה, מותיקי תנועת העבודה כותב לח"כ חיליק בר, מזכיר מפלגת העבודה ויו"ר שדולת השלום בכנסת על שחבר לח"כ מירי רגב מהליכוד במהלכה הפרובוקטיבי להתרת תפילת יהודים בהר הבית, זאת בשם שוויון שכסה רואה בו שוויון שבין הסוס לרוכבו.  המכתב נכתב ונשלח שלשום ונראה שפעל את פעולתו שכן ח"כ בר חזר בו מהצעת החוק.  יש כוח למכתבים, הרבו לכתוב לנבחרים

TsviKesseh

From: zvikah [mailto:[email protected]]
Sent: Sunday, May 18, 2014 6:51 PM
To: יחיאל חיליק בר
Cc: אבישי ברוורמן; איציק שמולי; איתן כבל; אראל מרגלית; בנימין בן אליעזר; יצחק הרצוג; מיכל בירן; מיקי רוזנטל; מרב מיכאלי; משה מזרחי; נחמן שי; סתיו שפיר; עמר בר-לב; שלי יחימוביץ; אלעזר שטרן; עמיר פרץ; דוד צור; מאיר שטרית; עמרם מצנע; ציפי לבני; בועז טופורובסקי; דב ליפמן; יואל רזבוזוב; יעקב פרי; יפעת קריב; מיקי לוי; עדי קול; עליזה לביא; עפר שלח; פנינה תמנו-שטה; קארין אלהרר; רונן הופמן; רות קלדרון; שי פירון; שמעון סולומון; ניצן הורוביץ; אילן גילאון; זהבה גלאון; מיכל רוזין; עיסאווי פריג חיצוני; תמר זנדברג; ישראל חסון; שאול מופז
Subject: מסר ליחיאל חיליק בר

 

לח"כ חיליק בר
מזכ"ל העבודה
מצביקה כסה

בסבך המציאות אני מורגל בכעס על מדינה ומלואה. הפעם לא כעס אלא בושה באה עלי:

בן בקרנו, מזכ"ל העבודה, שהציב עצמו בראש הלובי לשלום בכנסת לפתע חובר לח"כ רגב להצעת חוק לאישור תפילות יהודים על הר הבית.

בושה גדולה! למה?

1)      אתה מדבר בשם ערכים, ערך הפלורליזם שבגינו אין למנוע מיהודים את התפילה. ועוד "אני מאמין שחיים משותפים בין יהודים וערבים מתחילים בשיוויון מלא בהר הבית". מי יכול לכפור בהתעלות אנושית כזאת? צדיק בשגיאתו יחיה.

2)      תיאוריה: כיוון שמה שהפעיל אותך הם ערכים, כדאי לעיין בכך, ושים לב מבין. ערכים זה רובד רחב מפוליטיקה: כל ערך אם מנסים לממש אותו בטוטאליות מרוצץ את עצמו. חופש בטוטאליות = לאנרכיה; שיוויון בטוטאליות = לקצץ את הראשים לגבוהים; לאומיות בטוטאליות = לאומנות חשוכה (פאשיזם בלע"ז); חברוּת בטוטאליות = לסייע לחבר להעלים פשע; אהבה בטוטאליות = אוהב שמבטל את אישיותו, שהיא נשוא האהבה. אתה מבקש לממש פלורליזם פולחני בטוטאליות והתוצאה תהיה דומה: תפילה תחת משמר משטרה וצבא.

3)      חמור מזה. מאז חורבן הבית ההלכה הדתית אוסרת בחוכמת על באיסור חמור לעלות להר הבית. רק הרבנים המשיחיים הציונים בראשותו של הרב גורן העזו בלאומנותם ובהיתנחלותם לחלל את הפסיקה ההיסטורית. את אלה הפלורליזם הפורמלי שלך בא לשרת.

4)      חמור מזה. אתה מודע לכך שפועלת ומתחזקת קהילת נאמני ובוני בית המקדש. האם למדת אי פעם את אורחם וריבעם. הם מכינים את העצים ואתה מציע ניצוץ אש להדליק מדורה של ל"ג בעומר רבתי.

5)      וחמור מזה ואף מבייש. אתה מנסח "…חיים משותפים בין יהודים וערבים מתחילים בשיוויון מלא בהר הבית". מאין זה בא לך? פלורליזם בין רוכב לסוסו מתחיל בתפילה בשיוויון. אולי זה יתחיל כשהרוכב ירד מהסוס? המשטרה שתצטרך לרסן את ההתפרעויות הפלשתיניות תפעל בשיוויון, ברגישות? האם מותר להזכיר לך את פתיחת מינהרות הכותל? הרוגים משתי הקהילות. אין עולם מוסלמי, אין אירופה, אין דה לגיטימציה של מדינת היהודים? איך אתה, מהאזור המואר של הפוליטיקה בארץ, נותן יד לאשר את טענתו של טרומן: לחצו עליו לקבל את ויצמן. הוא לא התלהב. לחצו וטענו שהיהודים סבלו כל כך. אמר הוא: נכון, אבל כיהיה להם כוח הם ינהגו כמו כל האחרים. אז אתה, מזכ"ל מפלגת רבין צריך להוכיח שהוא צדק?

6)      אתה חייב לקרוא את הספר ירושלים, ביוגרפיה של סיימון מונטיפיורי כדי להבין מה זה ירושלים גם למוסלמים וגם לנוצרים, לא פחות מאשר לנו.

עד הנה בנימוקים כפי שהציע יו"ר המפלגה. גם דיברתי עם זהבה גלאון שתודיע כי לא יראו בך יו"ר הלובי לשלום בכנסת אם לא תבין שעליך לבטל את חלקך ברעה הזאת.

בצער רב

צביקה כסה

נערך על ידי לקסי
תגיות: , , , ,

3 תגובות

  1. ל רפי :

    סליחה, שהחלתי הפעם להיות בוטה במיוחד

    אבל רק אידיוט מושלם סבור שדרישה שתהיה ליהודים זכות לעלות להר הבית, ולמי שרוצה בכך גם להתפלל במקום (כמובן, מבלי להפריע לחיים הדתיים של דתות אחרות, היא דרישה חריגה, מופרזת או לא צודקת.
    פתאום הופך כסה החילוני להכעיס, לשומר מצוות אדוק, וכלעג לרש מביא את עדות הרבנים לחיזוק טענותיו ההזויות.

    מצד אחד הוא מדבר על קיצוניות דתית, ומצד שני הוא בוחר להעלים עין או להודות בבורותו כאשר הוא משתמש באיסור הרבני, שאינו אלא ביטוי קיצוני לגישה הגורסת שאל לו לעם היהודי להשתתף הקידום והגשמת הגאולה. אז לידיעת כסה: לא כל הרבנים סבורים שזו מצווה מדאורייתא, ודעה זו אינה נחלת הרבנים ה"משיחיים" בלבד.

    השימוש בכינוי "משיחיים" כשלעצמו מעיד על המשתמש עצמו יותר משהוא מעיד על מושאי השימוש. משיח בישראל הוא ביטוי לטוב האולטימטיבי, אולם מי שעשו שימוש שלילי וציני – בכוונת מכווןן ככסה עצמו, או משוך שגיון כזה או אחר שפקד אותם – נחשבו למשיחי-שקר, בדומה לכסה. השקר הוא עבירה על הדיברה התשיעית של תורת ישראל (איסור עדות שקר), ולגביה מסכימים כל הרבנים!!!

    אבל השערוריה והטיפשות הגדולה ביותר מצויים בסעיף הבא של דברי כסה, הממשליל יהודים בהר הבית לרוכבו של סוס ערבי.
    שום דבר מההדברים של כסה במשפט "פדרלי" זה אינו עומד במבחן המציאות: א. מעמדה של היהדות בהר הבית קודם למעמדן של הדתות האחרות הטוענות לקדושת המקום. ב. לכל אחת מהדתות המונותאיסטיות מלבד ליהדות, יש מקום קדוש יותר מירושלים. כך שלחשיבות המקום ליהדות אין אח ורע. ג. ההיסטוריה יצרה עיוות חמור בין היהדות לאיסלאם בהר הבית. אין שום סיבה לקדש עיוות זה שנקנה בכוח הזרוע ובכוונת מכוון שטלתנית. ד. הנסיון הישראלי להדיע למצב של דו-קיום הוא תיקון חלקי בלבד של העוול ההיסטורי לעם היהודי, ואינו מייצג משום בחינה מצב סוס ורוכבו. העובדה שישראל טוענת לריבונות בהר והמוסלמים ממשים אותה דה-פקטו, במקרה הטוב הופכת את המוסלמים לרוכב ואת היהודים לסוס, ובמקרה הרע את היהודים לאסקופה נדרסת. אינני מכיר יחסים תקינים בין הסאקופה לבין הנעל הדורסת אותה… . ה. מי שכל כך ער, לפחות לכאורה, במס שפתיים, לרגישות הערבית, מן הראוי היה שימנע מלהשוות את הערבים לסוס שהיהודים רוכבים עליו. זה גם פוגע וגם מתסיס – ועל דין מסית ומדיח, כסה למד בוודאי כבר בכוחות עצמו.
    למען הגילוי הנאות אני רוןאה לנכון לציים שאינני שומר מצוות, אבל גם אינני מין מוחלט, וזכות תפילה בהר הבית ליהודים היא תנאי הכרחי לריבונות יהודית בירושלים הבירה.
    בתוקף הבנתי את חוקי המוסר המעוות המנחים את דרך חשיבתו והתיחסותו של כסה לנושא הר הבית, אני פוטר אותו באת לכל ימי חייו מביקור או תפילה בהר.

  2. עמית הרפז :

    אני חבר מפלגת העבודה ומזכיר הסניף שלה בראש פנה בתור שכזה אני מבקש לומר תודה לצבי כסה שניסח את הדברים שאני מרגיש וחושב באופן כל כך נכון ומדוייק.
    אני חושב שהנושא המדיני שני לנושא החברתי אבל עלינו להיות מפלגת מרכז בתחום המדיני ולא להגרר אל הקיצונות הימנית.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) :

    דת כמכשיר פוליטי רק הביאה אסונות בהסטוריה

    כרגע מדובר באוסף "צדיקים" שמן הפעילות הנמרצת שלהם ניתן רק להסיק שמבחינה דתית היה ראוי לסגור את ההר לתפילת כל הדתות , זה מבחינה דתית.

    והעיר עינינו מישהו בעניין פרק א' בישעיהו וגו'.

השארת תגובה

חשוב: בקרת תגובות מופעלת ועלולה לעכב את תצוגת תגובתכם. אין סיבה לשלוח את התגובה שנית.

עקב תקלה טכנית האתר נופל וקם לסירוגין.

אנו ממליצים להעתיק תגובות (קונטרול+סי) לפני שליחתן, כדי למנוע מפח נפש אם האתר נופל בדיוק אחרי שהשקעתם בתגובה ארוכה.