חיפוש

חיפוש לפי מילות מפתח

פוליטיקאים, בואו לבדוק את הכוח הפוליטי של האתר שלנו

ארכיון

כוח לעובדים – ארגון עובדים דמוקרטי

מחאת האוהלים – האתר הרשמי

מגזין חברה

אירועים בשבוע הקרוב

אומרים לנו שיש מס אחר

רדיפות הימין – תלמידי אורט, צאו למאבק על הדמוקרטיה

נושאים חינוך ותרבות, פוליטי ב 21.01.14 1:21

תלמידי אורט, התארגנו ותבעו מהנהלת אורט להניח למורה לאזרחות אדם ורטה. אתם תוכלו ללמד את ההנהלה מהי דמוקרטיה ומהו כבוד המקצוע הנקרא מורה שאינו נירדף ע"י תלמידה.  אמיר יובל פונה ישירות אל תלמידי אורט להיאבק למען הדמוקרטיה

 אל תלמידי ביה"ס רשת אורט: צאו למאבק על הדמוקרטיה!

זוהי ההזדמנות שלכם להוכיח שיש לכם עוצמה כאזרחים נאורים. להוכיח שאינכם עדר.
אתם חייבים להתקומם נגד הנהלת אורט ולהכריח אותה לכבד את הדמוקרטיה ואת חופש הביטוי של כל תלמיד/ה וכל מורה.
תתארגנו, תתבעו מההנהלה להניח למורה ואם לא יועיל תשבתו ואם יהיה צורך תפרשו כקבוצה גדולה מבית הספר. אל תלמדו בבית ספר אנטי דמוקרטי.
אם המורה יפוטר תתפטרו יחד איתו. הדמוקרטיה והחופש שלכם שווים את זה.
אתם אזרחים, אתם תשרתו בצה"ל ואתם לא רוצים לחיות במדינה עריצה, טוטאליטרית שרומסת את חופש הביטוי של מורה שמנסה ללמד את תלמידיו מהי אזרחות, מה עושה או לא עושה מדינה דמוקרטית ומהי פוליטיקה.
אני לא יודע מה אמר המורה. החומר לא נמצא לפני. אני לא רוצה לחיות במשטר שמצותת ומצנזר דיון של מורים ותלמידים.
אני מציע לכול אזרחית ואזרח נאור/ה שלא רוצים למצוא עצמם במשטר פאשיסטי – המחוקק חוקי נאמנות – לצאת נגד ציד המכשפות בבית ספר אורט או בכול מקום אחר.
הרדיפה של המורה שלכם עלולה לבשר תקופה נוראה לחופש האדם ולשלמות המדינה. לא פחות!!!
הרדיפה הבוטה של התלמידה נגד המורה מוכיחה שהיא – התלמידה – קורבן של בית הספר אורט. היא סובלת מבורות שהנחילה לה מערכת החינוך. וכמו ילד או ילדה מוכה, היא מחפשת על מי לפרוק את העוול שגרם לה בית הספר שהכשיר אותה לחשוב כאספסוף ולהתנהג כאילו אנחנו חיים תחת שלטונו של פוטין או אסד.
מותר לתלמידה להתקומם נגד הדברים ולבקר אותם. אסור לה לפעול נגדו, לרדוף את זכויותיו, לקרוא לו בוגד ולפגוע בקיומו. אסור לרמוס את המקצוע שנקרא: מורה לאזרחות.
מי שמעביר ביקרות קשה על מוסדות המדינה – אינו בוגד.
מי שרוצה את טובת הפלשתינאים – יש סיכוי גדול שהוא פטריוט ישראלי גדול!!! ושהוא נילחם על קיום המדינה גם כיהודית וגם כדמוקרטית.
מי שאינו מבין זאת הוא קורבן של מערכת החינוך ושל בית ספר אורט.
הנאורים שבכם, הטובים מבינכם יכולים לעצור את ההנהלה ואת ציד המכשפות. מגיע לכם חינוך מערבי, דמוקרטי ונאור.
אתם תוכלו ללמד את ההנהלה מהי דמוקרטיה ומהו כבוד המקצוע הנקרא מורה שאינו נירדף ע"י תלמיד או תלמידה.
אני בעצמי למדתי להיות אזרח ריבוני הנלחם על החופש שלו ועל הזכויות של חבריו – בשיעורי אזרחות בבית ספר אורט לפני הימים החשוכים האלו.
תלחמו על הדמוקרטיה, תתבעו את זכויות האזרח. תפגינו!!! תשבתו!!! לכו עם המורה שלכם!!! תפרשו מבית הספר!!! אל תוותרו!!!
אתם תנצחו כי הנאורות תמיד מנצחת בזכות צעירים נחושים ומפוקחים.
אני יכול להבטיח לכם שתזכו לתמיכה רחבה מציבור גדול וחזק.
בידידות ובהזדהות, אמיר יובל

נערך על ידי דליה
תגיות: , , , , ,

6 תגובות

  1. מערכת עבודה שחורה :

    ועדת החינוך בכנסת תדון בנושא

    הודעה של ועדת החינוך בכנסת
    ביום רביעי הקרוב ה-22.1 בשעה 08:30 יתקיים דיון עקרוני בוועדת החינוך בנושא: "שיח פוליטי בין כתלי בית הספר" זאת על רקע פרשת שיעור האזרחות בבית הספר בטבעון.

    יו"ר ועדת החינוך, ח"כ מצנע, ישמח לארח את חברי הכנסת בדיון ואנו מזמינים את כולם להגיע.

    הדיון יערך בנוכחות כלי תקשורת.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) :

    המבחן של פירון – מאמר מערכת של עיתון הארץ על שתיקת שר החינוך בעניינו של המורה לאזרחות
    הידיעות הראשונות על השימוע שערכה רשת אורט למורה מקרית טבעון, אדם ורטה, פורסמו בבוקר יום ראשון. למשרד החינוך נודע על העניין כבר בסוף השבוע שעבר. ואולם, מאז ועד עתה שומרים המשרד והשר העומד בראשו, שי פירון, על שתיקה בנושא. זו החלטה מצערת: שר החינוך אינו יכול ואינו רשאי לעמוד מנגד, כאשר מענישים מורה על ניסיונו לעסוק בחינוך. בימים האחרונים דורשים מורים רבים, כי השר פירון יגבה את ורטה ואת אנשי החינוך שעליהם הוא אחראי ובשמם הוא מדבר. זוהי דרישה מוצדקת, שאיננה זוכה בשלב זה להתייחסות.
    http://www.haaretz.co.il/opinions/editorial-articles/1.2223642

  3. אורי שני :

    אדם

    כרגע קבוצה גדולה של תלמידים עושים את דרכם מטבעון לירושלים, כדי להשתתף בדיון בכנסת על הפרשה אודות הרדיפה הפוליטית נגד אדם, מורה ב"אורט" טבעון. להלן מכתב מהמורה אדם למורי אורט טבעון:

    מורים יקרים, האירועים בקצרה:

    1. בתחילת שנה שעברה צחקתי מהערה גזענית שהשמיעה ספיר סבח. ספיר התלוננה, ובשיחה אצל לילך התנצלתי בפניה, הסברתי לה שאין לי שום דבר נגדה, שאני שמח שהיא בכיתה שלי, וברוח טובה היא שבה לכיתה.

    2. בחצי השני של השנה שעברה, בסופו של שיעור ובעקבות תלמיד שאמר שהמוסלמים משוגעים, אמרתי לכיתה שלדעתי המוסלמים לא יותר משוגעים מהיהודים. בעקבות האמירה הזו התפרצה ספיר ואמרה לי: "רק שתדע, שבמדינת ישראל יש עונש מוות לבוגדים, ואתה בוגד!". יצאתי מהשיעור ומהירתי אל לילך, שהתעקשה שהטיפול במקרה יהיה "חינוכי" ולא "משמעתי". בשיחה עם הצוות הרחב ועם ספיר ואמה, התעקשו השתיים שמעשיה של ספיר תקינים לחלוטין, לאחר שספיר סרבה אפילו להתנצל הדבר התמסמס.

    3. לפני שבועיים, בזמן שהייתי בבית ספר, קרא לי לפתע אבי שוורץ לחדרו, אחרי שבאותו יום ביטל את פגישתנו הראשונה מאז ומעולם (הוא אינו יודע מה אני מלמד, ורק בפגישה נודע לו שאני רכז המקצוע). הוא הודיע שזוהי שיחה בעקבות תלונה של תלמידה, ולכן ירשם פרוטוקול על ידי לימור. בשיחה נודע לי על ידי הקראה על מכתב תלונה ששלחה ספיר סבח לשר החינוך, ונתבקשתי להשיב על הטענות. את הטענות השקריות הכחשתי ואת המעוותות דייקתי (בקצרה: מעולם לא אמרתי שמדינת ישראל היא לא מדינת היהודים אלא הערבים – אני לא מפגר, מעולם גם לא אמרתי שצה"ל הוא הצבא הכי לא מוסרי בעולם, כשדובר על מעשים לא מוסריים של המדינה, סיפרתי שבצעירותי צעקתי במחאה על דברי בלע של דני איילון "ויוה פלסטין" וגם אמרתי להם בעקבות שאלתם שאני מתנגד לרפורמת עוז לתמורה ושלא סיימתי את לימודי ההוראה כדי לא להיכנס לתכנית), הסברתי מה היה ההקשר החינוכי שבו נאמרו הדברים שיוחסו לי, והדגשתי שלדעתי מחובתו של מורה להביא גם את דעתו לכיתה, כחלק מחינוך לדמוקרטיה ולערכיה. כשבוע לאחר מכן, מסר לי אבי הזמנה לשימוע אצל מירב עטרי (ראש מדור משאבי אנוש, או משהו כזה). את בקשתי לקבל לידי את מכתב התלונה נגדי דחו אבי שוורץ ומירב עטרי בטענה שמחובתם להגן על הילדה.

    יומיים לפני השימוע באורט, ביום שני האחרון, התפרסם מכתב התלונה של ספיר בדף הפייסבוק של חבר הכנסת לשעבר, צדיק הדור, מיכאל בן ארי, וחשף את שמי המלא למסכת הגידופים, ההסתה והאיומים ששמורים בדרך כלל למי שנתפסים כאויבי העם, שחלקם מגיעים מתושבי טבעון ותלמידי בית הספר. מיד כשנודע לי על כך שלחתי הודעה כעוסה לאבי שוורץ. ובכל הזמן שעבר מאז ועד עכשיו לא פנה אלי אף גורם מבית הספר או מאורט, כאילו לא קרה דבר, וההגנה היחידה שקיבלתי היתה מתלמידי, שהתעלו על עצמם, התעקשו לומר את האמת, ריגשו עד דמעות, והצדיקו את שמה המצחיק של מגמת "מנהיגות". אני פניתי למשטרה ולסיוע משפטי כנגד הרדיפה הפוליטית שהחלה להסתמן. החוקר בתחנת המשטרה הציע לי לגשת לבית משפט בבקשה לצו הרחקה מבית הספר כנגד התלמידים המסיתים, ולאור החשש מהתלמידים וחוסר הוודאות לגבי עמדת בית הספר ואורט, החלטתי שלא להגיע לבית הספר כל עוד לא נעשה שום צעד כדי להגן עלי.

    בשימוע שנערך לי ביום ד' הכחישו אבי שוורץ, לאה קליינמן ומירב עטרי שידוע להם משהו על המתרחש בפייסבוק, ועל תלמידים שמאיימים על מורים ועל תלמידים אחרים, ובתגובה לכך שאמרתי שהודעתי לו על כך בהודעה אמר לי אבי שאינו נוהג להיכנס לפייסבוק. לאחר השימוע ביקשה ממני מירב עטרי בחוצפתה שאתפטר, לטובתי ולטובת המערכת, ולהשיב לה מה בדעתי לעשות עד מחר, יום ראשון. לאחר התלבטות רבה החלטתי שחובתי לתלמידי היא הגדולה מכולם, ובעבורם עלי להמשיך להגיע לבית הספר, עד שהדבר יימנע ממני. בעיניי, הטיפול של בית הספר במקרה, שבמקום לברר ולהבין מי התלמידה ומי המורה, מיהר להעביר דיווח מפורט על האמירות החמורות, שאינן מנוגדות לנוהל, ושיוחסו לי שלא בצדק, נובע מכשל חמור בהבנת הסיטואציה ובניהולה. את המשך הגיבוי שספיר קיבלה, לאחר שמניעיה האידיאולוגיים כבר התבררו עם תגובותיה לפרסום בפייסבוק של מיכאל בן ארי, אני לא יכול לראות אלא כמחדל חמור שמאחוריו חוסר מקצועיות משווע במקרה הטוב, ורדיפה פוליטית במקרה הרע.

    אני לא כועס על היעדר הסולידריות שהיה או יהיה, אני מכבד את כולכם, ובהחלט מבין שלא כל אחד מעוניין או מרגיש מספיק בנוח לתמוך בי במקרה הזה. חשוב לי, עם זאת, להגיד לכם ששיתוף הפעולה של בית הספר ורשת אורט עם ספיר ועם מיכאל בן ארי, תוך מתן גיבוי מלא לרדיפה הפוליטית שספיר סבח החלה כנגדי, הם תעודת עניות למוסד שמכנה עצמו "בית חם של ערכים ודעת", וראוי שקולכם יישמע.

    דבר אחרון. חשוב מאוד מאוד, שכולכם תדעו כי מותר ורצוי שמורה יביע את דעתו הפוליטית בכל עניין, ושהאיסורים הם רק על קריאה לתמיכה בתנועה פוליטית, על מניפולציה לשכנוע בעמדתך, או על אמירות גזעניות או כאלה המסיתות לאלימות. הטענה שנשמעת שוב ושוב שעל פי חוזר מנכל "אין להביע את דעתך בכיתה" היא שקרית לחלוטין, והטוענים אותה מונעים או מחיבת יתר לנהלים, או משנאת יתר לחופש הביטוי. לעניות דעתי, אסור לנו לישר קו עם הנוהל המומצא הזה, חשוב לדון עם התלמידים בכל נושא, בייחוד אם מדובר ב"חומר נפץ", וחשוב שהתלמידים ידעו שאנו אנשים בעלי דעות ואידיאלים שבשמם אנחנו פועלים, שאיכפת לנו מהנעשה בעולם, ושאנחנו לא עושי דברה של מערכת מנוונת.
    אדם.

  4. אריה רפפורט :

    ילדה קטנה וגיבורה

    כל הכבוד לילדה שידעה להביע את דעתה ולבקש גבוי למצוקתה .

    עם כל ההתייחסות לווכוח המתנהל בישראל , ואני בהחלט בעד הסכם עם הפלשתינאים -אבל, יש קווים אדומים !!!!!!!!!
    לא יתכן שמורה יביע עמדה פוליטית בתוך שיעור.
    לא יתכן שהוא יבזה את הילדה שעמדה מולו.
    לא יתכן שמורה יפגע בצהל ויגדירו כצבא פושע.

    אני רואה לנגד עייני את הילדה שצריכה לבדה להתמודד עם כל המתקפות נגדה -כל הכבוד- לבדה בברלין !!!!!!

  5. דליה :

    הילדה הקטנה ו"הגיבורה" היא ראשית נוער הגבעות בתוך הקו הירוק

    אריה רפופורט
    על מה אתה מדבר? הילדה לבדה מתמודדת עם כל המתקפות נגדה? הרי המצב הפוך. הילדה עם אמא שלה, עם הגורמים האחראים בבית הספר, עם פקידי משרד החינוך ועם יו"ר אורט צבי פלג – כולם תומכים בילדה. האדם העומד מול כל המערכת ומול כל העולם הוא המורה. המורה עומד מול מתקפה עממית כוללת.

    אני מציעה לך להיזהר בשבחיך לאותה תלמידה. אתה מעודד בכך הסתה של תלמידים נוספים נגד ומעצים בכך את רדיפות הימין (שאולי אתה חלק ממנו) ואת ההסתות נגד חופש הביטוי. תופעת נוער הגבעות עלולה לעבור את הקו הירוק ולהגיע לתוך המדינה.

  6. נטע :

    אריה רפפורט

    המורה אמר מה?
    אתה שמעת אותו?

    האם עליך אין אחריות להימנע מהוצאת דיבה ללא בסיס?

    חוץ מזה, בלי שום קשר למה שהמורה לטענתו בכלל לא אמר –
    האם אתה אריה רפפורט שמעת על "פקודה בלתי חוקית בעליל שדגל שחור מתנוסס מעליה"?
    מה צריך לעשות מורה אם הוא רואה דגל כזה?

    מה הוא צריך להגיד על הטבח בכפר קאסם?
    מעניין מה עונה על השאלה הזאת האמא של התלמידה "הגיבורה עם האצבע בסכר".

    המצב באמת מיאש.
    קודם מכניסים לפיו של מורה דברים שלא שמעו ממנו בכלל,

    אחר כך הופכים ילדה אומללה שמדקלמת בבורותה דקלומים גזעניים, לגיבורה לאומית

    אחר כך באים ואומרים שלמורה אסור להשמיע דעות "פוליטיות" כאילו שהתנגדות לגזענות זה עניין פוליטי שנמצא במחלוקת (כאילו, האמנם?)

    אחר כך משלחים את המורה לכל הרוחות ומשאירים על מקומם רבנים שקוראים
    לפעולות
    גזעניות
    והתירוץ – אלה רק דברי הלכה.
    אוי לה להלכה שכזאת ואוי למפרשיה.

    אחר כך מכניסים אותם לבתי הספר במקום המורה ה"בוגד".

    מכיוון שהייתי בסרט הזה הרבה פעמים והמצב רק מחמיר, עולה בכלל השאלה – למה לטרוח? בשביל מה?
    בשביל מי?

    איך מתפטרים לעזאזל מההרגל המגונה הזה שאין לו כל תוחלת?

    עוד חיים בינינו כאלה שבנו את המדינה הזאת והיו מוכנים ללכלך את הידיים כדי לאפשר לדורות הבאים אחריהם לעשות את התיקונים וההתאמות. כואב הלב עליהם.
    מעניין מה היתה אומרת על זה למשל נתיבה בן-יהודה שהלכה כבר לעולמה.

השארת תגובה

חשוב: בקרת תגובות מופעלת ועלולה לעכב את תצוגת תגובתכם. אין סיבה לשלוח את התגובה שנית.

עקב תקלה טכנית האתר נופל וקם לסירוגין.

אנו ממליצים להעתיק תגובות (קונטרול+סי) לפני שליחתן, כדי למנוע מפח נפש אם האתר נופל בדיוק אחרי שהשקעתם בתגובה ארוכה.