חיפוש

חיפוש לפי מילות מפתח

פוליטיקאים, בואו לבדוק את הכוח הפוליטי של האתר שלנו

ארכיון

כוח לעובדים – ארגון עובדים דמוקרטי

מחאת האוהלים – האתר הרשמי

מגזין חברה

אירועים בשבוע הקרוב

אומרים לנו שיש מס אחר

מחאת האוהלים – בני ברית למהפכה

נושאים דעות, פוליטישוק ב 14.08.11 4:04

השינוי האמיתי לא יבוא משדרות רוטשילד אלא משיתוף פעולה בין בני הברית הטבעיים: הערבים והמזרחים

מאת: הני זובידה

מחאה גדולה! כל הכבוד לכם! יצאתם גדולים! כמה מילים נשפכו על מחאת האוהלים 2011, כמה אנשים שחלמו כל ימי חייהם על הרגע הגיעו לזמן הזה! וכולם באופוריה. אולם הסדקים מתחילים לעלות. כן אני יודע, זה לא הבון טון להגיד כאלו דברים, אז מה?  אף פעם לא הייתי זה שאומר את מה שכולם רוצים או מצפים לשמוע. אז לכל אלו שלא כל כך אוהבים את התמות שלי מומלץ שלא להמשיך.

 אזהרה אחרונה, לא כדאי!

אז מה היה לנו שם? אוכלי סושי, פסטיבל בומבמלה, צפוניים ועוד…לא אכחיש חלק נכון, אני גם אוכל סושי, ויש אנשים שהם צפוניים וגם חובבי הבומבמלה (סופסוף הבנתי מה זה כי לנסוע לשם אין סיכוי, לא עם הגב שלי). אבל יש גם אחרים, התקשורת המסוממת/מסממת שלנו שהחליטה לזרוק עוגן ברוטשילד, כנראה שזה יותר קרוב הביתה, הפכה את כל האירוע המדהים הזה ל״רוטשיליידה״ וכולם מהנהנים ומחרישים. ובכן אני כאן לספר לכם שיש עוד והעוד הזה הוא ליבה של המחאה שבסופו של יום נוסדה על מנת לשנות את השיטה…

יש את יפו, התקווה, בת ים וגם את ג׳סי כהן בחולון. ביום שבת שעבר הייתי כמובן בהפגנה בתל אביב-יפו. אבל למען האמת לא הייתי בהפגנה שרובנו היו בה. אני הייתי במין אי מבודד של הרמוניה בין שני מאהלים שעד כה החיבור ביניהם נראה לרובנו לא טבעי, יפו והתקווה (אותה מהפיכה) ולמה? ובכן כי עד כה הייתה אקסיומה, החיבור הטבעי (שבעיני היה מאוד לא טבעי) הוא בין אשכנזים, בדרך כלל שמאלניים לערבים. לעומת מה שנראה כחיבור טבעי בין יוצאי מדינות ערב, המזרחים, לערבים שאיכשהוא תמיד לא עבד.

אז במשך כמה ימים ולילות ארוכים מאוד חברות וחברים מדהימים עבדו עם נשים וגברים מדהימות ומדהימים במאהלי יפו והתקווה ויצרו ברית חדשה, ומלאת תקווה. אנשי התקווה עשו צעד ובאו למאהל יפו, ישבו שמעו השמיעו וחזרו בשקט למאהל. התחושה הייתה שהחברות והחברים ממאהל התקווה צריכים זמן להפנים את החוויה, משהו נסדק, תחושת אחדות הגורל הייתה די ברורה. ואז הגיע מוצ״ש וכולנו עמדנו יחדיו תחת אותן סיסמאות ושלטים – ובלי שום דגל או זיהוי לאומי!

http://www.youtube.com/watch?v=HCCfbqgExnk&feature=player_embedded>>>

הברית הזו מדאיגה! למה מדאיגה? ובכן היא מדאיגה את האליטה. וזאת יען כי מעמד הביניים שברובו אשכנזי הינו בשר מבשרה של האליטה וממנו לא תצא מהפכה, אולי שינוי מינורי אך לא מהפכה — אולם מהקשר בין המזרחים והערבים יכולה לצאת בשורה של מהפכה. שתי אוכלוסיות אלו שדוכאו במשך שנים אם יתפרצו יש מצב סדרי עולם ישתנו במדינה, על אחת כמה וכמה אם הם יתפרצו יחדיו.

תופעה זו גם מדאיגה חלק מ״מחנה השלום״. מדוע? היות וכיום מחנה זה מחזיק בכלי שליטה אולטימטיבי ה״עליונות המוסרית״ על ה״אספסוף המזרחי״ אותם מזרחים שקוראים קריאות נגד הערבים (ולא יעזור אם הוכיחו כי מסת ההרג מבוצעת בידי אשכנזים אחרים בשר מבשרה של האליטה מגויסיי היחידות הקרביות). בנוסף, קואליציה זו יכולה לראשונה לנשל את האליטה המזרח אירופאית ששולטת במדינה מאז היווסדה, 22% של ערביי ישראל בצרוף של כ-40% מזרחים אומר מהפך אמיתי!!!! וזה כבר מסוכן, שהרי כאן אנו יכולים לשנות את סדרי העולם ולהביא למהפך בשיטה הקיימת.

ואם אני לא טועה זו מטרת המחאה…אז אולי כולם צריכים בעצם לצעוק ״יפו התקווה אותה מהפיכה״…..

הבלוג של הני

נערך על ידי רביב נאוה
תגיות: , , , , , , ,

13 תגובות

  1. ליאור :

    הני, כאשכנזי תחת ההגדרה שלך לא שלי, אני מאוד הייתי רוצה לראות
    חיבור בין מזרחים (אם יש דבר כזה
    מזכיר קצת את המושג האומה הערבית?)וערבים תושבי מדינת ישראל המכשול הגדול ביותר הוא שבין שתי קבוצות האוכלוסיה הזו קיימת יותר שנאה מכל קבוצה אחרת אחר.
    הייתי קצת יורד מתאורית הרב תרבותיות המאולצת הזו.

    שיהיה לך בהצלחה.

  2. הני :

    מעניין

    מי היה אחראי לזרע השנאה והפילוג בין אותן קבוצות? על זה אני מבין שאתה נמנע מלחשוב זה לא במשוואה….
    כמו כן מעניין מי השתית את הקטגוריה של מזרחים? גם זה לא מעניין…..
    לא מאמין במילה שכתבת, מצטער מסובך מידי בשבילי לכתוב אותה שוב, מאמין באנשים וזהות תרבותית ומיצבית ולדידי אלו קיימות בין המזחים לערבים יותר מכל שתי קבוצות אחרות בישראל….
    מעניין שהזכרת את האומה הערבית ולא הכינוי אשכנזים….שהרי אשכנז הינה גרמניה (חלק ממנה) של היום ולא רוסיה או פולין…אבל הרי כל אחד בוכה מהמקום שכואב לו…

  3. ליאור :

    מי שאחראי לזרע השנאה הם אותם מזרחים שסבלו בארץ מוצאם כמו אתם יהודים אשכנזים שסבלו בארץ מוצאם.

    ולא שום שיוך פוסט מודרני מבית מדרשם של הקשת וד"ר שנהב.

    אישית אני חושב שאתם טועים ומטעים
    המלחמה היא מעמדית ולא עדתית וכל מי שמנסה להחזיר את הגלגל למה שהיה כאן בתקופת מפא"י. (ואני לא מנסה להצדיק את מה שהיה,היה נורא)
    הוא בעצמו מלבה מחדש את האש,
    לטעמי לצרכים פרטים של אותם אנשים.ולא לטובת הציבור שהם חלק ממנו.

  4. עמית-ה :

    אצלנו בראש-פנה ולא בגללי כי אני רק בא לבלות במאהל, ישנם כל סוגי הדוסים, ימניים חילוניים, שמאלניים חילוניים, ערבים, אשכנזים ומזרחיים.
    יש שם נשים וגברים וגם נציגים לקהילה ההומו לסבית, בקיצור כל הטוב שיש במדינה הזאת.
    אז הני אם המצב במרכז כל כך דפוק כמו שאתה מתאר אני שמח להיות (ביתר שאת) בפריפריה,
    וואלאק לא איכפת לי מי יביא את הבשורה, אין לי מונופול עליה למרות שאני מהאחוסלים של קימרלינג ושל איתי.
    המהפכה הזאת היא מהפכה ממש כי אפילו תרבות הדיבור / ויכוח והכבוד ההדדי לא מזכירים לי את מה שהכרתי עד היום בישראל.
    בקיצור אני כל כך שמח שזה קרה בימי, זה מסוג הדברים שיספרו וילמדו גם בעוד מאות שנים וזה אירוע חיובי להבדיל מרוב האירועים שאנחנו רגילים לחוות כאן.

  5. הני זובידה :

    נו פטרונות....

    ליאור אחלה תשובה, אתה אומר לי מי סבל ומי לא, ולמה אני שונא או אני לא…אחלה, ימות המשיח! נו אבל'ה יש עוד משהו שאתה רוצה להגיד לי על עצמי? אולי שאני גם שונא אותם כי הם תלו את דודי? מה דעתך?

    אני יושע שאישית אתה חושב וזה מה שקובע…למה נו קימרלינג דיבר על זה…ואני רק מדגיש.

    וכמובן שאסור לנו להחזיר את הגלגל אחורה ואתה הוא זה שקובע מה טוב לנו או להם וכולנו נשמע בקולך….
    ואני רוצה להצהיר כי אני רוצה לרוץ פוליטית וכמובן "לנצל" את המצב…איך לא….

  6. הני זובידה :

    הי עמית...

    תאמין לי נשמע כמו גן עדן, ואיכשהו נדמה לי שזה לא בדיוק ככה, למרות שבא לי לבוא ולראות מה קורה…

    עשית לי תאבון, ואשתי תשנא אותך חבל לך על הזמן, בגלל שעכשיו אני חייב לנסוע לראש פינה…מישהו מגיע מתל אביב-יפו? אני אשמח לטרמפ….

  7. עמית-ה :

    תגיד לה שאחרי הבר-מצווה שנחגוג בסופ"ש הקרוב, יש כאן צימר חינמי אוהב אורחים.
    ותזכור את דבריו האלמותיים של פרופ' תום לרר http://www.youtube.com/watch?v=Pva35TFiBfI
    "לכלוך הוא במוחו של ההוגה"
    כלומר כך גם גן העדן, ואני ממש לא מתכוון לתוכה של שרי (דרלינג) אריסון.

  8. דמוקרט :

    איזה תיאוריות שליטה הבאת לנו פה. מה אני אגיד לך? בתור אשכנזי ששונא גזענות מכל סוג, ושקשה לו לראות הפגנות נגד קשרים מעורבים כמו שהיו בבת ים לפני חודשים, אני יכול לומר לך שאני לו שואב שום הנאה מלראות את זה ולהרגיש שאני לא כזה. ואני בספק כמה אנשים כן. אתה בטח יודע שאותם אנשים שצועקים נגד הערבים הם גם מגדולי התומכים במסת ההרג, נכון? ואתה בטח יודע שיחידות ההרג של היום, כולל הטייסים, כבר לא מורכבות ברובן מקיבוצניקים יפי בלורית נכון?
    אז מה נשאר? הפגנה קטנה, ומאד מעוררת תקווה לשינוי (שבעצם ראינו את הניצנים שלו כבר בפעילות של עיר לכולנו ותראבוט). האם אנחנו בפתחו של שיתוף פעולה של 21% ערבים עם 40% מזרחיים? מוקדם לומר. אני באמת מקווה לזה. אני מקווה גם שהיא תדע להתנתק מהמזרחים הרבים שחברים באליטות הנוכחיות, שדופקות אותי.

  9. דקל-דוד עוזר :

    הני למרות שהתזה מעניינת מתמטית 40+22=62, יש בה פגם אחד: אנשים לא מגדירים את עצמם על פי ארץ המוצא של הוריהם (ובעיקרון גם לא על פי מגדר) ולצערם הרב של רבים, למעט 20-30 אחוזונים תחתונים, גם לא מכיוון המעמד הכלכלי (אלו אגב המעמדות שיצרו את המהפכים היפים בהיסטוריה ולא מעמד הביניים).

    מסיבה זאת, לדעתי כמובן, השינוי יבוא, ואכן מגיע, מהכיוון התרבותי ולא מהרגשת הנדפקות הכלכלית.

    הנכס האמיתי של ישראל הוא הערבים היהודים והערבים ישראלים – וחשוב להבין את זה מהר לקראת המאה הבאה עלינו שעשויה להיזכר בהיסטוריה כמהפכה הערבית.

    קיימת דעה די ברורה לפיה ארה"ב תמשיך לשלוט בעולם מכח שליטתה הצבאית והכלכלית; אני קורא תיגר על העמדה הזאת: העולם מגלה את מגבלות הכח שאינו יכול לייצר רגש חיובי אלא רק שלילי; בניגוד לגישה הכוחנית שיזם המערב, ערביי העולם הצליחו, במהלך גאוני שהם מייחסים את המקור הרעיוני שלו ליהודים בפרוטוקולים של זקני ציון (השקריים אבל זה לא באמת חשוב), לייצר לובי פנים מדינתי ברוב האמפריות בעולם (האירופאיות וארה"ב); במקביל העולם הערבי מתעורר בדרישה לחופש וצדק.

    פה צריך להתעורר ומהר בעניין הזה ואם לא יתעוררו "בטוב" יתעוררו "ברע", כרגע עם 15 מנדטי ליברמן והניסיון להכפיף את ישראל לאינטרסים של רוסיה על פני ארה"ב נראה ש"ברע" יותר קרוב.

    ישראל צריכה להתחיל, כמו טורקיה, לנסות להיות חוד החנית התרבותי בעולם הערבי – שם נמצא העתיד

  10. איתי :

    הני,

    אני מאמין שמהפיכה תוכל להתרחש כאשר תהיה ברית בין מזרחים, ערבים, אשכנזים ורוסים, וכמובן שהיא צריכה לכלול חילונים ודתיים משני העמים.

    כי מדיניות ממשלה ניאוליברלית אינה מפלה בין אשכנזים למזרחים וערבים. היא טובה לעשירים ורעה לכל השאר.

    אין חולק על כך שגם בעידן טרום 77 וגם בעידן פוסט 77 המצב של האשכנזי הממוצע היה והינו טוב משל מצב המזרחי הממוצע ובוודאי משל מצב הערבי הממוצע. אבל …

    א. מצד אחד בעידן פוסט-הפרטה יש מאות אלפי אשכנזים שסובלים מהשיטה: עובדי קבלן וכ"א (מורי קרן קרב למשל), עובדי עמותות (עוסים למשל), עובדי מגזר ציבורי מיובש וכן הלאה.

    ב. בעידן פוסט-הפרטה יש גם לא מעט מזרחים שהתקדמו יפה מאוד, ואני לא מדבר רק על יצחק תשובה ובינו צדיק שהיו לטייקונים בדיוק כמו הטייקונים האשכנזים או על סילבן שלום ושאול מופז שהתקדמו בפוליטיקה ולא הסתפקו בתפקיד "שר המשטרה" כמו בימי מפאי, אלא על עשרות אלפי מזרחיים מהמעמד הבינוני שגרים בדירות יוקרה ובצמודי קרקע. אלה אנשים שבעידן הגזעני והמפלה של מפאי הסיכוי שלהם ושל הוריהם להגיע למצב הזה היה אפסי.

    אני חושב שצ'רלי ביטון מבין את הפוטנציאל שיש פה למהפיכה מעמדית, ולכן הוא לא עסוק בלהתייחס לכל האשכנזים כאל מקשה אחת של "אליטות וורדרדות ושמנמנות". הרי בתכל'ס, זו התייחסות גזענית ושקרית. אם על סייד קשוע שנאם בירושלים אפשר לומר שהוא "ערבי מחמד" (ואף "ערבי משתכנז"), בטח שאי אפשר לומר זאת על ביטון (או על יצחק ג'קי אדרי, או על ראובן אברג'ל).

    בדיוק כפי שיש חשיבות עצומה ליצירת גשר בין מזרחים מוחלשים לערבים מוחלשים, יש גם חשיבות עצומה ליצירת גשר בין מזרחים מוחלשים לאשכנזים מוחלשים.

    שני התהליכים צריכים להתבצע במקביל, ולכל אחד המוקשים הייחודיים שלו. ניסיון לבנות גשר אחד ע"י איחוד כוחות שהוא "נגד האשכנזים" וללא התייחסות לממד המעמדי (ביניים+עניים נגד העשירים) הוא לדעתי לא מועיל.

    הרי במקרה שברית כזו תצליח להעיף את האליטה האשכנזית מן השלטון מי שיחליפו אותה יהיו בסה"כ אליטות ממוצא אחר אבל לא עם עמדות כלכליות חברתיות אחרות (ראש הממשלה סילבן, שר הביטחון מופז, עורך PANET הערבי מתמנה לעורך YNET וכן הלאה).

    אילו הקשת המזרחית היתה זוכה לתמיכה אדירה בקרב המזרחים וחד"ש היתה זוכה לתמיכה אדירה בקרב הערבים העניים הייתי תומך בגישה שלך, אבל המצב כרגע רחוק מלהיות כזה.

  11. הני זובידה :

    יחד...

    דמוקרט,
    מדהים כמה עיוורון יש בתגובתך, וגם אי קריאה של הטקסט, מה שמעניין אותך היא התמיכה בהרג ולא מי שהורג, זה שולי…מה אגיד לך חסיד אומות העולם אתה…יופי!
    וכמובן, אני מיד מתקשר לכל המזרחים "ששולטים" באליטה הנוכחית ואומר להם להפסיק לדפוק אותך או לפחות לעשות זאת יותר חלש…אתה יודע אליטה אלטרנטיבית…גדול!!!!
    דקל,
    אין לי דרך להתמודד עם בטיעון שלך משום שאין בו תמה עובדתית אתה מתבסס על רגשות ואני לא יכול לסתור זאת…אתה אומר את אותה אמירה שלי רק מדבר על תרבות. התשובה שלי לא מעניין אותי למה אבל שיתחברו כבר, אתה צודק העיקר שהחיבור יקרה….באמת לא אריב איתך יום אחרי המהפך האמיתי, מבטיח….

    איתי,
    מדהים אותי, אבל באמת מדהים אותי שאתה לא מסוגל להתנקות מהתמות הכלכליות בהן אתה שבוי, זה כמו להביט על ניאו-ליברל אבל הפוך! אתה באמת חושב שהיום במדינת ישראל מזרחים וערבים נדפקים שווה בשווה על ידי הממסד כמו אשכנזים? אתה באמת חושב שהממסד רואה ערבים מזרחים ואשכנזים כעניים וזהים? אתה רוצה מליון עובדות שיאמרו שאתה טועה?! כנס לאתר של מכון אדווה אולי תתעורר מהעיוורון הכלכלי הזה! בחייך…
    אני מתרוצץ בין מאהלים ומה אגיד לך, רואה מאות אלפים של אשכנזים חסרי דיור, ומולם את כל המזרחים שגרים בדירות פאר ויוקרה! כמה מילים ריקות ולא מגובות! רוב השכבה החלשה של העם היא ערבית-אתיופית-מזרחית….אתה נתפס בעלה תאנה של מספר קטן של מזרחים שעשו כסף, אולם העובדות אומרות אחרת, אבל למה לנו להטריד את ראשינו במספרים….גם בחינוך אנו המזרחים שולטים כמו גם במשרות באוניברסיטאות, ואם לא שמעת אנחנ8 קרובים להשתלט על המדינה…הו הא מי זה בא ראש הממשלה המזרחי הבא….וזה גם יקרה, אבל האמן לי כשזה יקרה הדבר הראשון שאביט עליו ללא היפוך הסדר החברתי היא הזילות בתפקיד וכמה לא רלוונטי הוא הפך….
    לגבי דבריך והניסיון לשים את ראובן באותה כפיפה עם צארלי שעשה חיים משוגעים על הבמה עם החברה של רוטשילד — או יצחק ג'קי אדרי שהתבטא באופן מאוד לא הולם על ערבים או קבוצות לא ציוניות — הוא פוגע ואפילו לא לעניין. אתה אולי לא בקיא בנבכי הפוליטיקה אולם אלו אנשים שלא הולכים יחדיו מבחינת התמות שלהם, היחידי!!! שהולך עד הסוף במובן הכלכלי לאומי הוא ראובן אברג'ל. אז אנא ממך, השימוש בשמות ללא ידע הוא הרסני ולא מועיל לטיעון שלך בעיקר לא כשאני מהצד השני של המתרס.
    אולם למשפט אחד יש משמעות קריטית וזה מה שאני מנסה לקדם מזה זמן מה "בדיוק כפי שיש חשיבות עצומה ליצירת גשר בין מזרחים מוחלשים לערבים מוחלשים, יש גם חשיבות עצומה ליצירת גשר בין מזרחים מוחלשים לאשכנזים מוחלשים." זה בדיוק מה שאני מנסה ליצור, אבל עד שהדוק, הדי עבה שמכסה עיניים כה רבות, ומורכב מגזענות ודיכוי לא יוסר זה לא יקרא…להפתעתי, כן, להפתעתי, המזרחים הצליחו שוב להיות הראשונים לעשות זאת ולהתחבר בפעם הראשונה באופן מודע לערבים!!! אחרי עבודת קודש של כמה חברות וחברים במאהלים השונים. מי יודע אם פחות אנטגוניסטיות וקצת יותר הבנה ומודעות זה יכול לקרות גם אצל חלק מהאנשים האחרים….

  12. איתי :

    הני,

    אין לנו ויכוח על העובדות מבחינת שיעור העוני אצל מזרחים ואצל אשכנזים – ואת זה ברור שרואים במאהלים. אני מעולם לא טענתי שבין מחוסרי הדיור יש אחוז אשכנזים ומזרחים כמו שיעורים באוכלוסיה.

    יש לנו כנראה ויכוח על העובדות לגבי שיעור המזרחים בשכונות שדירה/בית בהם עולה יותר ממיליון שקל (=120 משכורות ממוצעות). במקומות אלה כמובן שאחוז המזרחים קטן משמעותית משיעורם באוכלוסיה אבל האחוז היום הוא גדול פי כמה וכמה ממה שהיה בשנות החמישים, אז השכונות של המעמד הבינוני-גבוה היו כמעט על טהרת האשכנזים, ואני משער שממש לא היה לך קל לאתר מזרחי שגר בוילה.

    במסגרת מחקר שהשתתפתי בו ביקרתי בבי"ס באחת מהרשויות המקומיות הכי עשירות בארץ, בבי"ס אליטיסטי, בכיתה סלקטיבית בתוך ביה"ס (בתשלום נוסף…). ציפיתי שכולם שם יהיו אחוסלים אך אחוז השמות המזרחיים הפתיע אותי מאוד (כמובן שאתיופים ורוסים לא היו שם…).

    נקודה שניה היא הפרשנות של העובדות.

    העובדה שיש הרבה יותר מזרחים בקרב העניים מאשר שיעורם באוכלוסיה לא מעידה לדעתי על אפליה מצד הממסד. בימי מפאי, אם היית אשכנזי עני במעברה היית מקבל הרבה יותר מקפצות לצאת מהעוני (אפליה בדיור, אפליה בתעסוקה).

    לעומת זאת ממשלות פוסט 1977 פשוט משאירות את *כל* העניים להתבוסס בעוני שלהם, ללא הבדל של דת גזע ועדה. לכן היות שהניאוליברלים התחילו מנקודת פתיחה שבה יש המון עניים מזרחיים, התופעה הזו נשארה.

    לגבי צ'רלי-ראובן-ג'קי (ועמיר פרץ ואריה דרעי ואמסלם ושירה אוחיון וספורטא וכל מזרחי-חברתי שתרצה מימין ומשמאל).

    מעולם לא טענתי שהם מקשה אחת, ואני מכיר את ההבדלים. מה שאמרת דווקא תומך בטענתי. אין היום למזרחיים מנהיגות כריזמטית סוחפת שהיא גם סוציאל-דמוקרטית וגם מבליטה את הזהות המזרחית ואת הברית האסטרטגית עם הערבים. יש מי שמפנים עורף לציונות ומתייחסים אליה כאל גזענית (וככה מאבדים את הרוב המוחלט של המזרחיים), יש מי שמפנים עורף לערבים (וככה הורסים במו ידיהם את ברית המקופחים) ויש מי שמצניעים את מזרחיותם כדי לקרוץ גם לאשכנזים.

    הלוואי שהחיבור בין התקווה ליפו יתפשט בכל הארץ, אבל בדיוק כמו הצלחת "עיר לכולנו" מ-2008 והבחירות לכנסת שאחריה, אני חושב שתל אביב זו פשוט פלנטה אחרת, גם בהקשר היהודי-ערבי.

  13. דקל-דוד עוזר :

    לא רגשות - מדע הפרסום

    הכותרת שנתתי לתגובתי עשויה לקומם – מדע הפרסום???
    מדע של הדחפים??? כן, יש כזה דבר; כל אחד מאיתנו מכיר את סולם מאסלו בתור התחלה בסיסית ביותר של המדע הזה, הוא הרבה יותר מפותח היום.

    אנשים לא מונעים מתיוגים של אחרים אלא מתיוגים שהם מוכנים לקבל.

    מסיבה זאת נשים לא יצביעו לאישה בגלל שהיא אישה – זה נותן לה נקודות, אבל לא מכריע, ומזרחיים לא יצביעו למזרחיים בגלל שהם מזרחיים. בטח לא לערבים.

    אנשים כן יצביעו לאדם שיש לו תרבות דומה, שיש לו בעיות דומות ואין לו ניגודי אינטרסים.

    מזרחיים ששומעים מוזיקה ערבית (בין בעברית ובין בכל שפה ערבית) – יתחברו בקלות לאחד ששומע מוזיקה כזאת, הוא חלק מהם, הם יתחברו למישהו שמכיר מצוקה ומכיר השפלה תרבותית.

    מזרחי ששומע בטהובן וגר בוילה – אינו מזרחי במישור התרבותי. יש סיכויים לא קטנים שהוא גם לובש חליפה עם עניבה כדי לסמן שהוא נתין בריטי במוחו, החליף את שם משפחתו ואינו יודע שום דבר על תרבות ארץ מוצאו.

    לגבי הערבים – הערבים מדגישים כחלק מרכזי את הניגודיות לחברה היהודית בישראל ונציגיהם מעודדים אי-השתתפות וממשיכים את המדיניות של ההחרמה שהחלה בשנת 1948 (ראה לדוגמא הקמפיינים על אי-השתתפות בשירות לאומי), במקום לוותר על ההתנהגות הילדותית הזאת ופשוט לחיות כמו בני אדם.

    הלוואי שתקום קבוצה ערבית שתאמר: שומרים על התרבות ובונים את הכבוד ותשנה את הכיוון.

    ועד שזה יקרה שום יהודי, בין אם מקורו בערב, אירופה, אסיה או אפריקה, לא יוכל לתמוך בערבי בלב שלם.

    ערבי שיוביל תנועה כזאת כנראה יירשם בספרי ההסטוריה.

השארת תגובה

חשוב: בקרת תגובות מופעלת ועלולה לעכב את תצוגת תגובתכם. אין סיבה לשלוח את התגובה שנית.

עקב תקלה טכנית האתר נופל וקם לסירוגין.

אנו ממליצים להעתיק תגובות (קונטרול+סי) לפני שליחתן, כדי למנוע מפח נפש אם האתר נופל בדיוק אחרי שהשקעתם בתגובה ארוכה.