חיפוש

חיפוש לפי מילות מפתח

פוליטיקאים, בואו לבדוק את הכוח הפוליטי של האתר שלנו

ארכיון

כוח לעובדים – ארגון עובדים דמוקרטי

מחאת האוהלים – האתר הרשמי

מגזין חברה

אירועים בשבוע הקרוב

אומרים לנו שיש מס אחר

דב חנין, הציונות היא לא ספין

נושאים דעות, פוליטי, שיכון ושלטון מקומי ב 4.09.08 12:34

מאת: עמית בן-צור, ע"פ לחה"כ שלי יחימוביץ'

התיחסותו של דב חנין לציונות כאל ספין במערכת בחירות היא זלזול בוטה במדינת ישראל ובמקרה הזה גם זלזול בתושבי תל אביב. לא מספיק לצאת ממליאת הכנסת בשירת ההמנון כיוון שאתה מסרב לשיר אותו, כפי שחנין עושה. ההמנון הוא סמל לאמונותינו הבסיסיות, ולא איזה יצור שזקוק ל"כבוד" המפוקפק של יציאת מחאה מהמליאה. לפיכך המחויבות לסמל הזה היא מחויבות להמשך קיומה של מדינת ישראל, מחויבות שהאנטי – ציונות של חנין שוללת, ולא יועילו כאן צבעי האדום-ירוק שבמקרה הזה נועדו לטשטש במכוון את הדיון החשוב שהתעורר בעקבות מה ש"העזה" שלי לומר: שהיא מחויבת לציונות כשם שהיא מחויבת לערכים הסוציאל דמוקרטיים.
אסתר ויצחק חופי, סבתא וסבא שלי, נולדו בשנת 1927 בעיר העברית הראשונה, תל-אביב. כשחבריהם בילו בבתי הקפה, או התווכחו בלהט על המהפכה הקומוניסטית והתקווה שהיא נותנת לסוציאליסטים בעלי תפישות אוניברסליות, סבא וסבתא שלי החליטו להפסיק ללמוד והתגייסו לפלמ"ח. הם לא עשו זאת כדי להגן על זכותם של חבריהם לבלות או להתווכח על מצפון, אלא בגלל ששעת הגורל קראה להם להטיל עצמם על כף המאזניים של ההיסטוריה.
תמיד היא כל כך לא מתחשבת, שעת הגורל. לא מתחשבת בערכים המוחלטים שאנחנו מחזיקים בהם. לא מתחשבת בחלומות הכי גדולים שלנו. היא אפילו לא מתחשבת בבעיות היום-יום הבוערות.
כשבן-גוריון הכריז על הקמת המדינה, לסבי יצחק לא היה זמן לשמוח. הוא פיקד על קרב משמר העמק נגד צבא עיראק שניסה לכבוש את הארץ. עשרות שנים מאוחר יותר, הוא פיקד על גזרת פיקוד הצפון במלחמת יום הכיפורים, והצליח ביחד עם לוחמים אמיצים להדוף את הצבא הסורי מרמת הגולן ולהבטיח את המשך קיומה של המדינה.
אחרי שרותי הצבאי בחרתי להיות מחנך. מחנך ציוני-סוציאליסטי, כזה המנתח את העולם מנקודת מבט מעמדית-כלכלית וציונית. לקחתי את החניכים שלי ללמוד על הפערים החברתיים הבלתי נסבלים שמתקיימים בין בתי החורבות של התושבים הערבים בשכונת עג'מי ביפו לבין וילות הפאר של היהודים באותה שכונה ממש, וגם לקחתי אותם לחצר כנרת שבעמק הירדן ולקיבוץ ההכשרה גרוכוב שבוורשה כדי ללמוד על שורשיה של המפכה הציונית-סוציאליסטית שהביאו להקמתה של מדינת ישראל. חינכתי לאורם של שני המרכיבים העומדים בבסיס השקפת עולמי – הציונות והסוציאליזם.

דב חנין הוביל לאורך השנים מסע "חינוכי" להנחלת הסרבנות. הוא יצג סרבנים בבתי משפט, הוא רקם עבורם את האתוס שלהם באמצעות ספרים שכתב על כך. שני בניו הם סרבני גיוס. את כל זאת הוא מנסה לטשטש כעת בקמפיין הפוליטי שהוא מנהל. זה טשטוש שאינו מעורר הערכה, וגם מיותר. במדינה דמוקרטית לגיטימי להוביל אידיאולוגיה של סרבנות, אף שאני עצמי וכך גם רוב הציבור בישראל ובתל אביב (למזלנו) מתנגד לכך.

לגיטימי לדגול בהשקפה הזאת, אבל מבחינתי לא לגיטימי שבראש העיר תל-אביב-יפו, עיר של ערבים ויהודים, יעמוד אדם שמחנך לסרבנות. הסרבנות היא הדרך המובטחת להפרטתה הסופית של מדינת ישראל ולפירוקה. חברה בה מועדף מצפונו של כל יחיד על פני המשך קיומה, חברה שבה האינדיבידואליזם הקיצוני הפך לערך בפני עצמו, היא חברה שהפריטה את עצמה לדעת מבחינה קיומית. כמה סרבנים בודדים לא מפרקים חברה עם שורשים ערכיים, אלא מאתגרים אותה. ראש עיר מרכזית בישראל, או מי שמתיימר להיות כזה, שמחנך לסרבנות – מתחיל לעקור את זרעי האחריות החברתית הטמונים באדמה. זרעים אלה כבר לא ינבטו בשעת הגורל הבאה.
הבחירה שלי להיות שותף יומיומי לדרכה הפוליטית של שלי אינה מקרית. הערכים הסוציאל דמוקרטיים, כמו גם הערכים הציוניים, מלווים אותנו בכל פעילותנו המשותפת בשלוש השנים האחרונות בכנסת. אנחנו מתמודדים יום-יום עם הפרטות בלתי נגמרות של המשאבים הציבוריים, ששייכים לכולנו, לידיהם של בעלי ההון; עם פגיעות שיטתיות ונרחבות במאות אלפי עובדי הקבלן; עם כרסום מתפשט בביטחון התעסוקתי של מאות אלפי עובדים ממעמד הביניים; עם הפגיעה האנושה בעבודה המאורגנת, ובעיקר עם התפוררות הסולידריות החברתית ועם אידיאולוגיה שדוגלת בצמצום אחריותה של המדינה למצבם הכלכלי-חברתי של כל תושביה.
הציונות היא זו שהחזירה את העם היהודי אל ההיסטוריה באמצעות לקיחת אחריות מלאה על עיצוב גורלו. מדיניות ההפרטות הכלכלית-חברתית הדוגלת באחריותם של כוחות השוק לגורלנו היא פוסט-ציונות מוחלטת. בכך אנחנו נאבקים יום-יום.
אנטי ציונות אידיאולוגית, כזו בה מחזיק דב חנין, היא עמדה לגיטימית בדמוקרטיה הישראלית. אבל מאד מטרידה התמיכה בו של אנשים צעירים, שחלקם הגדול אינם מבינים בכלל מהי אנטי ציונות. הם לא באמת רוצים שמדינת ישראל תחדל להתקיים. הם גם לא רואים בהקמת המדינה עוול בלתי נסלח או פשע, כפי שרואה זאת חנין. הם בסך הכל רוצים קצת יותר שוויון, סולידריות חברתית, והגנה על הסביבה. וזה צודק ונחוץ וחשוב. אבל הם גם חושבים שציונות זה פאסה, שזה נדוש, שזה לא מעניין. בענייני היום-יום של העיר הם מבינים ואפילו יש להם עמדה. בענייני ההיסטוריה והעתיד של המדינה – קצת פחות. האם הם לוקחים אחריות על מה שיקרה פה? את זה הם משאירים לאחרים. תנו להם להיות מדינה נורמלית, אפילו ירוקה-אדומה, ולעזאזל הבעיות שלכאורה מתקיימות מחוץ לתל-אביב-יפו. הם כבר פוסט ציוניים.

הכותב הוא העוזר הפרלמנטרי של ח"כ שלי יחימוביץ', חבר מפלגת העבודה ובוגר תנועת הנוער העובד והלומד

נערך על ידי מערכת עבודה שחורה
תגיות: , , , , , , ,

34 תגובות

  1. האזרח דרור :

    אולי הצעירים מבינים שלדבר גבוה גבוה על ציונות ובפועל להפריט את העיר ולהפוך אותה למעוז העשירים ולעיר מוטת פיתוח מכוניות זה אחד הדברים שמרחיקים את האנשים מציונות

    האם בהיותך סוציאל דמוקרט לגיטימי שיהיה אדם שמיישם בפועל מדיניות קפיטליסטית קיצונית ?

    "מדיניות ההפרטות הכלכלית-חברתית הדוגלת באחריותם של כוחות השוק לגורלנו היא פוסט-ציונות מוחלטת" – אתה כתבת, לא אני – מכאן שביבי, מפלגת העבודה וכמובן חולדאי – הם פוסט ציונים.

    "בענייני ההיסטוריה והעתיד של המדינה – קצת פחות." – סליחה – אבל כאן אתה מקשקש בקומוקום. התמיכה בחנין בתל אביב היא כדי שהמדינה תהיה עם פוליטיקה נקיה יותר ועם כיוון סביבתי וחברתי יותר.

    הם גם יודעים שההשפעה של בחירת דב חנין לראשות עריית תל אביב-יפו לא תשפיע בכהו זה על שאלות של ציונות – כי הוא ראש עיריית תל אביב-יפו.

    דב חנין לא יחלק את ירושלים.

    כל הסיפור שלכם עם הציונות וחנין הוא ספין. אין לכם מה להגיד בנושא המרכזי – שהוא דמותה של תל-אביב-יפו ב-5 השנים הבאות.

    מה שאתם הופכים את הציונות לסוג של ציניות. למין מכבסת מילים שלא אומרת כלום. תדפוק את כולם, את היהודים ואת הערבים, תפריט , תהיה מושחת. תעשה מה שאתה רוצה – רק תעמוד בהמנון ותשיר אותו.

    הפטריוטיות היא מפלטו של הנבל.

  2. האזרח דרור :

    ואגב, כתיבה הרבה יותר לעניין – גם על ציונות וגם על הבחירות לראשות העירייה – אפשר למצוא
    כאן
    http://www.blacklabor.org/?p=3545

  3. שרון לוזון :

    כיצד שלי יחימוביץ' הפועלת כנגד תופעת עובדי הקבלן וחברות כ"א תומכת ברון חולדאי שמעסיק מאות (ואולי יותר) עובדים כאלו בתנאים לא תנאים.

    זה לא ספין.
    זו שאלה.
    האם התגית "ציוני, מכשירה ניצול פושע שכזה?

    האם כך וכך קולות בפריימריס של העבודה במחוז ת"א מצדיקים העלמת עין והסכמה שבשתיקה לניצול ולדיכוי?

    האם הבוסית שלך נקנתה בחופן קולות?

  4. מתן :

    השאלות האמיתיות הן אלה עליהן רץ חנין לבחירות, והתשובות שלו להן, (לעומת היעדר התשובות של חולדאי ויקירתך יחימוביץ') הן שמביאות לו את התמיכה הגורפת בקרב הצעירים (וגם לא כל כך צעירים) בעיר, ולא השאלה עם הוא עומד או לא בשירת התקווה (למרות שגם לגבי זה הוא טוען שאתה משקר). כולי תקווה שהפעם סוף סוף נגרום לכם, שם בכנסת, להבין שאי אפשר להכשיר כל עוול באמצעות תירוצים היסטריים על "המצב הביטחוני" ושאר בולשיט.

    עד מתי ההתגודדות סביב הפיקציה החלולה שנקראת "ציונות" תמשיך להכשיר כל שרץ? עד מתי יוגדר כל מי שפועל למען הכרה בעוול ההיסטורי שנעשה לפלסטינים ולמען זכויותיהם הלגיטימיות להגדרה עצמית ככזה ששולל את זכותם של היהודים לאותן זכויות בדיוק? חנין הרי כותב בדיוק ההפך בתשובה שלו לח"כ הכנסת שלמענה אתה פועל.
    כן, במקרה הזה, כמו בהרבה מקרים אחרים, למשל בקמפיין של חב"ד למען ביבי ב- 1996, הלאומנות (שאתה מגדיר כציונות) היא לא יותר מספין…

    ואגב היסטוריה (למרות שזה באמת לא רלוונטי לקמפיין של חנין): בניגוד לקשקוש שתיארת בנוגע ליושבי בתי הקפה המנותקים וכו', פעילי המפלגה הקומוניסטית (שגם עליה יש לי הרבה מאוד ביקורת), יהודים וערבים, דווקא לחמו ב- 48' נגד פלישת הצבאות הערביים, למען יישום תוכנית החלוקה ונגד גירוש הפלסטינים. לעומת זאת, אנשי הפלמ"ח השתתפו בהתלהבות בגירוש פלסטינים נרחב. אם לא קראת עדיין את בני מוריס, אתה יכול לשאול את סבך המהולל מה הוא עשה כשגורשו אנשי הכפר אבו שושה (ששרידיו שוכנים עד היום ליד קיבוץ משמר העמק).

  5. רועי :

    למתן – תודה על דבריך. הוכחת את שרצה בן-צור להוכיח – גם אתה מחזיק באידיאולגיה שהציונות היא פשע נגד האנושות, שגם חנין מחזיק בה.
    לאזרח דרור – חנין הפך את הציונות לספין. תקרא טוב את מה שהוא כתב כדי להסביר כמה הוא "נאמן" למדינה.
    האדום-ירוק הוא מפלטו של חסר האחריות.

  6. סיגל :

    כל הכבוד על המאמר הבהיר, שבאמת מעמיד את חנין במקומו הטבעי.
    חבל שאנשי עיר לכולנו מעדיפים את טובתם האישית על פני טובת כולנו.
    פחות דולר לשכר דירה, עוד צמח ירוק באמצע הכביש – ממש אידיאולוגיה צרופה.
    יחימוביץ' ובן-צור מעמידים אתכם במקום המתאים לכם – אנשי האינדיבידואליזם וה"נעים לי".

  7. מוני יקים האנטיציוני :

    ושוד המולדת הפלסטינית. כל השאר זה בירבורים על גדות הירקון…בחורבן הציונות המבורברת ננוחם

  8. מוני יקים האנטיציוני :

    צ'ל הציונות היא פרוייקט אשכנזי לדיכוי הפרענקים ושוד המולדת הפלסטינית . כל השאר זה בירבורים על גדות הירקון…בחורבן הציונות ובירבוריה ננוחם

  9. פיצ'י :

    מאמר מצוין עמית: "התפוח לא נפל רחוק מהעץ (הפרלמנטרי)"!! כל הכבוד

  10. אלון דוד :

    מצחיקות אותי ההשוואות המגוחכות שעושים בימינו אנו לגיבורים של ימים עברו דוגמת סבך וסבתך.
    רק לשם הדוגמה : יוצר ה"אח הגדול" השוואה את החשש מחוסר מוסריות מן הריאליטי של היום לעומת החשש דאז מאלביס פרסלי.
    השוואה פאתטית כשאתה מסתכל על העולם של היום ואתה מבין שיותר נמוך מאיפה שאנחנו נמצאים אפשר לרדת כל כך מהר…
    הזמנים שונים, המציאות מחוייבת שינויים והעתיד דינאמי ובקיצור – רק בגלל שהציונות שירתה אותנו בעבר נאמנה, זו לא צריכה להיות הסיבה שנתרפק על זכרונותיה היום ונשעין עליה את קננו הרצוץ.

  11. אלון דוד :

    אה ול-6, "סיגל", אני לא טורח להגיב בדרך כלל לטוקבקיסטים בשכר, אולם אני מעוניין אחדד את הבנתך הקלוקלת והמטעה : כל המהות של אנשי "עיר לכולנו" שעליהם איני נמנה אך תומך בלב שלם, היא הצמיחה מלמטה – הפוליטיקה של העם ולכן עיר לכולנו כשמה כן היא – טובתם האישית היא גם טובתך האישית (אלא אם כן את אחת מאנשי המטה של חולדאי כמובן).

  12. יובל דרייר שילה :

    חידה לעמית בן צור.
    בתור נצר למשפחה רבת מעללים כשלך, האם תוכל לענות לחידה פשוטה בתולדות מדינתנו:
    היכן ובאילו נסיבות נפצע סשה חנין, אבא של דב, בשנת 1948? (רמז, לא במשחק פינג-פונג)

    אין לבלבל אנטי-ציונות עם אנטי-ישראליות. אנטי ציונות היא מאבק בשיתוף הפעולה המתרפס של הציונות עם האימפריאליזם, שיתוף פעולה אשר פוגע באופן ישיר ברווחתם ובביטחונם של היהודים והערבים בישראל ובאזור.

    אגב, כיצד הסתיים קרב משמר העמק? שמעתי כבר מחברי קיבוץ משמר העמק על המזכרות הנחמדות שהם אספו לאחר המלחמה מבתי השכנים הערבים.

  13. יואב :

    וכרגיל קוראים ללאומיות בשביל לכונן שלום בית בין המעמד המנצל והמעמד המנוצל. חולדאי התבטא במפורש בעד הפיכת תל אביב לעיר לעשירים. אתם קוראים לתמוך בו?
    זה ממש הדגמה למה שזאב שטרנהל כותב עליו בספרו: בניין אומה או תיקון חברה. שם מתוארת המסורת הארוכה של מפא"י לשים את סדר היום המעמדי מתחת לסדר היום הלאומי ובכך איפשרה גם יצירת פער מעמדי חריף ובעיקר את האובדן הטרגי של אמונם של הפועלים בדרכה ובהנהגתה של מפא"י .
    להעדיף את חולדאי על חנין ? זאת לא דרכם של ציונים או פטריוטים – זאת דרכה של עסקנות פוליטית של יד רוחצת יד.
    חולדאי איש "הכלכלה החופשית" מקבל רחיצת ידיים סוציאליסטית בתמורה לתמיכה בהתמרכזותה של שלי והפיכתה כביכול לשרה לעתיד.
    הטרגדיה של עסקאות כאלה היא אובדן האג'נדה ובסוף גם בתבוסה פוליטית –
    שלי אגב משתפת פעולה עם התעשיינים ובהסכמתו (הלא מפתיעה) של עיני במיתונה של הצעת החוק עליה היא בעצמה חתמה עם חנין בנוגע לאחריות מזמין של עובדי קבלן. הממשלה העדיפה הצעת חוק מלאה פטורים ויחימוביץ' מיהרה לומר "הן".
    עכשיו היא לא יכולה לומר אמירה נחרצת בנושא זה – וגם בנושאי הרווחה בתל אביב היא נאלצת לעשות שקר בנפשה ובכך לצמצם עוד את טווח הביטוי הפוליטי שלה.
    מכל העסקאות האלה אין יותר לעובדים אמון בסוציאליזם אופורטוניסטי כזה. ולכן זאת לא רק פשלה אישית אלא התקרנפות מעמדית.
    מה גם שחנין הוא איש מכובד ופטריוט אמיתי והמטרה הפעם נראית לחלוטין היטפלות מקרתיסטית של סילוק יריבים פוליטיים. עוצמת מנהיגותו של חנין מטילה צל גם על חולדאי וגם על יחימוביץ' – אולי גם זה בסיס לברית המוזרה הזו בין איש השוק החופשי וגברת העסקנות העאלק סוציאליסטית כאילו לא חלפו שנים רבות מאז אבד עליה הכלח.

  14. עמר :

    יצא המרצע מן השק

  15. שושי :

    שלי, חלון הזמן שלך לשקם את אמינותך הוא די קצר.

  16. נעמי טלטש :

    בדיון המוזר הזה שמתנהל מול עיני הירושלמיות המשתאות, כבר הערתי כאן מזמן-
    את הסיסמה "שתי מדינות לשני עמים" המציאו הקומוניסטים ובמשך שנים ביקרו אותם על הסיסמה הזאת.
    מישהו זוכר מתי היא נהייתה פתאום לגיטימית?
    אינני יודעת מה גילו של הכותב, אבל אני מוסמכת להעיר לו שזה קרה בעקבות האינתיפאדה הראשונה. עד אז סיסמה "מופקרת ואנטי פטריוטית" זו היתה מקובלת רק על חדש ומפ"ם והקרובים להם- סה"כ קבוצה לא גדולה במיוחד.
    למי שצריך עוד תזכורת-שלום עכשו קמה ב-77 על רקע השיחות עם סאדאת ונחשבה גם היא לשרץ בין שרצים.
    בינתיים, לידיעת כל הפטריוטים –
    לפי מספר התלמידים בבתי הספר היסודיים בירושלים, מספר הלומדים במערכות לא ציוניות, עבר כבר מזמן את החצי. החינוך הממלכתי (דתי וחילוני) מתרוקן כאן בקצב מבהיל.
    האוכלוסיה הצעירה בבירת ישראל מתחנכת על ערכים אנטי ממלכתיים בעליל, ואתם מודאגים מאיש שמאמין בשתי מדינות לשני עמים?
    הצחקתם אותי.

  17. בן עמוס :

    ראשית יש לומר שהמאמר כתוב היטב.
    שנית, אבל, וכאן האבל גדול, הרעיון העיקרי בפעילות של שלי וכוחות סוציאל-דמוקרטיים אחרים במפלגת העבודה היה להעלות את הנושא החברתי לראש סדר היום.
    בשבועיים האחרונים מסיבות לא ידועות לי המטרה הזאת נזנחה עבור מלחמה מיותרת בדב חנין.
    בנושא היחוס: אבא ואמא שלי היו בגדוד השלישי של הפלמ"ח יחד עם הסבא וסבתא שלך במשמר העמק. סבא שלי סלל כבישים כחבר בגדוד העבודה. סבתא שלי הייתה בחוות העלמות. הסבא השני היה ממקימי חברת חשמל והתישבות קואופרטיבית במפרץ חיפה. הדודים הקימו את תל-אביב (כולל הבית הראשון באחוזת בית) ואת אירגון ההגנה.
    והנה אני חושב שחנין ראוי להנהיג את תל-אביב יותר מאשר מפקד הגמנסיה לשעבר.

    אז הייחוס לא חשוב, חשוב לחזור לנושאי חברה כי בהם דרושה עשייה.

  18. שונית :

    גם אני רואה עצמי כציונית, ועם זאת אני סבורה שהסרבנים, הם היום חוד החנית של הציונות, הם האידאליסטים והציונים שבין בני הנוער היום.
    הקישור שעושה עמית בן-צור בין סרבנות לבין הפרטת המדינה הוא מופרך ומניפוליטיבי. חשיבה ביקורתית, עצמאית ותקיפה ששוללת את המשך הכיבוש, אין לה דבר וחצי דבר עם תפיסה של הפרטת המדינה, להפך, יש בה מחויבות מלאה למדינה לגורלה.

  19. נעמי :

    כמו רבים וטובים אחרים,גם אני חונכתי על ברכיי הציונות,אבי היה פעיל בארגוני נוער ציוניים בקורדובה שבארגנטינה ופעילותו זו היא שהובילה לעלייתם של הוריי ארצה, ובעצם להולדתי כאן,בקיבוץ שהם וחבריהם הקימו.
    ינקתי ערכים לאהבת הארץ וציונות ,אך היום קשה שלא להסכים או שלא להבין את הבנים שמסרבים להתגייס,שבורחים מהארץ כדי "לחיות" מחוצה לה- בואו נהיה כנים- מה כבר יש לנו להציע להם?
    אני מתפללת ליום שנתחיל לדאוג יותר לעניינים הפנימיים- חברתיים מאשר למיליטנטיות ולבטחון.
    אני מתביישת להודות שהיום הפכנו לחברה שמנצלת את עובדיה,משפילה אותם ולא דואגת לשכבות החלשות,לחולים,לזקנים…רק לעשירים זכות קיום.
    אז למה מתפלאים שילדינו מסרבים לשרת מדינה שכזו?למה שהם לא יברחו ?.
    אני החלטתי שבבחירות הקרובות אני לא אצביע – אעמוד מחוץ לקלפי ואנסה לשכנע אנשים לעשות כמוני. כי קצתי מהצביעות ומהגועל נפש.מפוליטיקאים שדורשים רק לשלומם,ושאנו- העם חשובים להם רק לפני הבחירות.עייפתי מלהצביע עבור מועמד מסויים ולקבל את זה שלא התכוונתי אליו ב"הסדרים קואליציוניים" אלא או אחרים.
    שונאת את מה שנהיינו.לכן,ילדינו מצביעים ברגליים…לא רוצים "למות בעד ארצינו"…רוצים לחיות..ועדיף רחוק.

  20. מירב :

    אולי לפני שאתה מדבר על דב חנין ומתפאר במשפחתך תלמד את ההיסטוריה של משפחתו. דב אינו אנטי לאומי, דב מאמין ואוהב במדינה אבל חושב שיש לשפרה כמו הרבה אחרים. אולי דעותיו אינן תואמות לדעותיך או לדעותיה של שלי יחימוביץ (שגם לה כדאי ללמוד ולברר מידע לפני שהיא פותחת את הפה שלה ואומרת דברים לא נכונים) אבל הדבר האחרון שניתן להגיד עליו זה שהוא אינו פטריוטי. וזה שהוא מגן על סרבנים אז הוא הגן גם על קציני משטרה ששירתו את המדינה גם במשטרה וגם בצבא ועוד.

  21. משתמש אנונימי (לא מזוהה) :

    הכתבה של עמית מעניינת מאוד ברצוני להוסיף : אחת ממטרות הצינות הייתה הקמת בית לעם היהודי, על בית צריך גם להגן לכן לשרת בצבא ולא דווקא כלוחם זהו חלק חשוב ביותר.מי שמטיף להשתמטות מהצבא,שיסביר לי איך הוא מתכוון להגן על הבית , עם עט ודף, הוא הזרוק ספרים ומאמרים על מי שבה לפגוע בו ובבני ביתו.
    שלום, היא מילה יפה אבל במציאות שלנו חייבים צבא שיגן על הבית, וכל בר דעת יודע שהחזק שורד.
    גם אני מעדיף שלום עם מדינות ערב, אבל מה לעשות צריך להתכונן גם למלחמה, וחייבים לשרת בצהל.

  22. נעמי טלטש :

    למה שלא נתבלבל קצת?
    קיבלתי היום את המכתב השבועי משלי, והיא מפנה אותנו למאמר של עמית, ואני לא מבינה למה שלי חושבת שזה מאמר מצוין.
    אני חושדת שלשלי יש קצת בלבול במה שנוגע לציונות. היא הרי לא באמת חושבת שהציונות שלה ושל ליברמן זה הדבק המלכד כאן את כולנו.
    אז אם ליברמן ציוני, וזבולון אורלב ציוני ויחימוביץ ציונית- מה בכל זאת ההבדל ביניהם?
    אולי בשביל להבין את ההבדל, צריך להבין קצת יותר טוב את דב חנין, לאו דווקא להסכים איתו.
    מי שבא ממקום שקרא ל"שתי מדינות לשני עמים" הרבה לפני שזה נהיה "אין", עשוי להתגלות כציוני יותר מליברמן, גם אם שניהם ביחד יכחישו זאת בתוקף.
    שלי לא מסבירה מהי ציונות
    בשבילה, במובן העמוק של המילה. כך גם עמית, למרות פירוט הרקע המשפחתי.
    אני מפחדת מציונים פשטניים
    יותר ממה שאני פוחדת מסרבנים (שצריך לדעת להבדיל ביניהם היטב, לא כולם עשויים מאותו העור).
    הציונות איננה איזה עיקרון מטפיזי, וככל שמנסים לעשות אותה כזאת, ככה זו בעיני פעולה אנטי ציונית.
    ושמחתי להוסיף לבלבול-
    מי שהוליך במשך 11 שנה תכנית שעסקה בדו-קיום מטעם משה"ח, ועשה זאת לאורכה ולרוחבה של הארץ, מכיר את הבלבול הזה ומזהה אותו מתוך שינה.
    מי שחי בירושלים, מקבל עוד בונוס.
    אז תמשיכו שם ככה בתל-אביב
    ונמשיך כולנו להתבלבל.

  23. ירדן :

    תגובה שאננתתי באתר של יחימוביץ' ואני לא בטוח אם תתפרסם.

    אני לא מבין למה אתם מתעקשים להתחמק מהדיון. כל פעם בוחרים את הדרך הקלה לצייר את דב חנין כמו שנח לכם במקום לדבר על מה המועמד יעשה בשביל העיר. אף אחד מהטיעונים שלכם לא מבוסס. גם כי חנין הוא ציוני ושירת בצבא וגם כי זה לא באמת מה שצריך לבדוק במועמד כשהוא עומד להיבחר. כשאנחנו שואלים האם לבחור במועמד השאלה שמנחה אותנו היא עד כמה הוא מייצג את עמדתנו – זו המשמעות של דמוקרטיה. חנין לא מייצג דיעות פוליטיות של שמאל מדיני בנציגותו בתל אביב – בעיקר משום שאלו לא רלוונטיות לבחירות בתל אביב. הוא מייצג תפיסה שיחימוביץ‘ מתיימרת גם לייצג והיא זו שאנחנו בוחרים בה. תפיסה של שוויון שמירה על הסביבה.
    מצער ששלי בוחרת לזלזל באינטלגנציה של בוחרים ושל אלו שעמדו מאחוריה כשנלחמה את מלחמתם. לצערי ולצער רבים, הצעד הזה של שלי מציג פוליטיקה שבטח ובטח לא היינו רוצים שתהווה ייצוג של הדיעה שלנו. ודאי לא נשכח את המאבקים הקשים והפעולות החיוביות הרבות של שלי למען המטרות להן אנו שותפים. אבל לצערי עליי לומר כי שלי בחרה פה בפוליטיקה שלא תואמת את דרכינו ואני באמת מקווה שבפעם הבאה שיהיו בחירות אוכל לבחור מועמד ראוי יותר לייצג את דעותי.

  24. נעמי טלטש :

    במוסד לבטיחות וגהות בתל-אביב לא האמינו למראה עיניהם כשמולם ממש, בתל-אביב, באתר בנייה, נעברו עבירות בטיחות קשות.
    כל הנסיונות החוקיים לטפל בעבירות הנ"ל לא צלחו (תסמכו על הקבלנים, עורכי הדין שלהם והחברים בעירייה).
    סופו של דבר-פועל צנח שם מפיגום בקומה רביעית
    ו נ ה ר ג !.
    (הקשר בין הפיגום הישראלי ה"סטנדרטי" לבין המילה העברית פגם, ראוי בעצמו למחקר).
    אם זה היה קורה בירושלים, ניחא. ירושלים הרי חיה על הנס ומזמן רוב תושביה אינו ציוני.
    אבל בתל-אביב? ראש העיר העברית הראשונה מרשה שדבר כזה יקרה אצלו במשמרת?
    שיעסיקו בעיר שלו פועלים באופן בלתי חוקי ויסכנו חייהם, רק כדי להגדיל את הרווח בכיס?
    אני קוראת לשלי לא לסמוך על המילה שלי.
    היא מוזמנת לברר את הדבר במוסד לבטיחות ולגהות.
    אם תעשה כך, אולי היא תגלה שהפועל שהוקרב למען בניין תל-אביב, מעולם בחייו לא שר את התקווה.!!
    אולי תגלה שזהו לחם חוקם היומיומי של בוני תל-אביב, ולא יעזרו כל התירוצים, למשל- שהבטיחות היא באחריות משרד העבודה.
    ראש עיריה רציני לא היה מסכים למצב כזה בשום פנים ואופן.
    זה לפחות הסטנדרט שצפוי משלי שתדרוש מראש העיריה.
    אני לא יודעת אם שלי בדקה כמה פועלים נפגעים פגיעות בריאותיות קשות במהלך עבודתם כבוני העיר. האם בדקה מדוע לא משתמשים באתרי בנייה באמצעים קיימים וזמינים למניעת סיכון לפועלים (דרך אגב, גם לשכנים ועוברי אורח).
    האם נשאל חולדאי מה הוא עושה בנידון?
    אני מציעה לשלי לבדוק את העניין ביסודיות האופיינית לה, והייתי מתחילה המוסד לבטיחות ולגהות שיכול להאיר את עיניה בצורה מסודרת.

  25. איתי :

    נעמי,

    אלא אם כן הפועלים הועסקו בבנייה בשירות העירייה, אני לא רואה מהי אחריות ראש העיר בנושא.
    האם ראש העיר נתניה אחראית לרצח רוז פיזאם?
    האם ראש עיריית ירושלים אשם בפיגוע דריסה?

    ככל הידוע הפיקוח והאכיפה של חוקי בטיחות בעבודה מרוכזים עדיין במשרד התמת – ללא ביזור / הפרטה – וטוב שכך. זה שמשרד התמת אולי עושה מעט מדי למנוע תאונות זה דבר אחר, וייתכן מאוד שהאשמה כרגיל – תקנים (=האוצר)

  26. נעמי טלטש :

    איתי, אתה תמים או מה?
    הדוגמאות שלך, סליחה-מופרכות לחלוטין.
    משרד התמת חייב לפקח – ואיננו עושה זאת בדרך כלל.
    ראשות מקומית יכולה להחליט,
    שאיננה נשארת פאסיבית בעניין, אלא מתערבת ומערבת את הגורמים הנוגעים בדבר.
    ראש עיריית נתניה אינה אחראית לטפל במשפחות הפשע, אבל זו תהיה רשלנות מצידה לא ללחוץ על המשטרה בנושא.
    חוץ מזה, העירייה מעורבת עד צוואר בכל נושא הבנייה,
    וזו תהיה היתממות מוחלטת לטעון שלא איכפת לה איך מתנהלים אתרי הבניה בשטחה.
    רק לידיעתך, כל אתר בנייה, משפיע גם על המרחב הציבורי כולו ועל כל האזרחים.
    צר לי אם אתה שבוי עדיין בתיזה התמימה, שאין מה לעשות כי בונים.
    זו אגדה אורבנית שהמציאו קבלנים ועורכי הדין שלהם.
    כשאני מוכיחה לאנשים, שיש ועוד איך מה לעשות כדי שהם יסבלו הרבה פחות מהבנייה,
    התשובה היא, נו תנחש, נראה אם תצליח.

  27. נעמי טלטש :

    עוד הערה= לא הבנתי את עניין ההפרטה, מתן אחריות לעירייה זה הפרטה?
    אדרבא, אם פקחי הבנייה העירוניים, היו אחראים גם על נושאי בטיחות וכיו"ב,
    כשמשרד התמת מפקח עליהם,
    היה יכול להיות כאן יעול מבורך, שאינו הפרטה ולא בטיח.
    אבל כל הפקחים מושחתים, אלה של העירייה ואלה של התמת. מולם עומד תמיד כסף גדול, וככל שהבנייה גדולה יותר, ככה הפיקוח נהיה יותר חסר אונים, גם אם במקרה איננו מושחת.
    עמדת ראש עירייה בנושא הזה היא קריטית.
    ועדיין אתה מוזמן לנחש מה אומרים לי אנשים, אחרי שהתירוץ "אין מה לעשות" יורד מן הפרק.

  28. נעמי טלטש :

    איתי,
    שמע סיפור:
    בדרג כלשהו הוחלט:
    חניית נכים המסומנת במשולש תהיה בפיקוח העיריות.
    חנייה שמסומנת בכיסא גלגלים,
    תהיה בפיקוח המשטרה.
    מה עשתה עיריית ירושלים?
    אין היום בירושלים חניות נכים שמסומנות במשולש.
    ככה זה כשעירייה רוצה להתנער מאחריות.
    וזה בדיוק מה שקורה בנושא הבנייה.
    העיריה לא רוצה עניינים עם הקבלנים ולכן אינה מתנה מתן רשיונות בעמידה בתנאי החוק בכללותו, לא מדווחת לרשויות המוסמכות ומעלימה עין.

  29. מוני יקים האנטיציוני :

    הציונות היא פרוייקט קולוניאליסטי אשכנזו/כוזרי לשוד אדמות פלסטין, תוך ניכוס הקשר והזיקה של יהודי המזרח והפיכתם לעבדים מודרניים של העשירונים האשכנזים. וכל מה שאתם כותבים באתר זה מצדיק את גירסתי כי יש כאן מאבק בין שלושה עמים ולא שנים וכי דת משותפת אינה בהכרח דבק ללאומיות משותפת ולפטריוטיות שהיא מפלטם של נבלים רבים ומרביתם אשכנזים גזענים ועושי דברם הפודלים הפרענקים, שכל מטרתם הנצחת משטר הפריבילגיות אותו בנו בשנות ה 50 תוך יצירת פערים וניחשולים חסרי תקדים.
    זה שהיום הציבור המזרחי מצביע ימינה זו גם נקמה וגם תיקון כי רק בהרס השמאל המזויף תבוא לנו התקנה ואנו מודים לימין הפשיסטי שנותן לנו סיכוי זה.

  30. נעמי טלטש :

    הלו, אולי תרד מהכוזרים כבר?

  31. מוני יקים האנטיציוני :

    לעסקנית הכבודה נעמי טלטש
    למה לרדת מהכוזרים ? אולי את רוצה לטעון שהנושא לא לגיטימי, בשם מה אינו לגיטימי האם את מומחית בענין או שבשל כבודתך העסקנית יש לך את הכח לסתום פיות בנושא שנראה לך כמפריע בהיותו חושף את שיקרי הציונות האשכנזו/כוזרית.
    וזה אתר של מפלגה שמתיימרת ליצג את הסוציאל דמוקרטיה של ממשיכי מפא'י ההיסטורית שהיתה אנטי סוציאליסטית וגם אנטי דמוקרטית, ואת נעמי הסהרורית מתגלה יותר ויותר כמיסיונרית פוליטית שמחפשת קורבנות לעלייתה בדרגה המפלגתית, זה שמצאת כמה מישלינגים ומתאשכנזים שאיש אינו עומד מאחוריהם אינו אומר דבר הצבור המזרחי בז להם ומתעב את פעילותם האופורטוניסטית.
    אדרבא נראה אותכם המתיימרים להיות דמוקרטיים פותחים את הענין הכוזרי שהסתרתם אותו זה 60 שנה מעין הציבור אחרת את ודומיך הינכם רמאים מאחזי עינים הראויים שמפלגתכם הגזענית לא תעבור את אחוז החסימה.

  32. נעמי טלטש :

    אין מה לאמר-נחשפתי
    כל מילה שנאמרה פה עלי, מבוססת היטב וחקוקה בסלע.
    ככה יאה למהפכה המזרחית.
    כל הכבוד!!!!!!!!!!!!!!
    ככה יאה גם למהפכת האינטרנט,
    ולשיח ה"דמוקראטי" הפתוח.

  33. מוני יקים האנטיציוני :

    נעמי טלטש הסהרורית-המדלגת מענין לענין ובסוף חסרת כל ענין.
    תתעסקי בהסדרת מקומות חניה לנכים זה המקסימום שמתאים לכישוריך חסרי האינטלקט. או שתצטרפי למיסיונרים המורמונים נראה לי שמבנה האישיות שלך יתאים להם.

  34. מוני יקים האנטיציוני :

    דב חנין מתחיל למצוא חן בעיני לא עומד בהתקווה ויש לו דעות קצת מקוריות על הציונות ונושאי דגלה האשכנזים הגזענים .
    אז יש בו פוטנציאל ניתן לטיפוח לא לזלזל , רק שהיכנע נעמי טלטש לא תדבק אליו כעלוקה ותקלקל לו את התדמית החיובית שמתפתחת.

השארת תגובה

חשוב: בקרת תגובות מופעלת ועלולה לעכב את תצוגת תגובתכם. אין סיבה לשלוח את התגובה שנית.

עקב תקלה טכנית האתר נופל וקם לסירוגין.

אנו ממליצים להעתיק תגובות (קונטרול+סי) לפני שליחתן, כדי למנוע מפח נפש אם האתר נופל בדיוק אחרי שהשקעתם בתגובה ארוכה.