חיפוש

חיפוש לפי מילות מפתח

פוליטיקאים, בואו לבדוק את הכוח הפוליטי של האתר שלנו

ארכיון

כוח לעובדים – ארגון עובדים דמוקרטי

מחאת האוהלים – האתר הרשמי

מגזין חברה

אירועים בשבוע הקרוב

אומרים לנו שיש מס אחר

שאול מופז, הפסק את האפליה בקווי ה"מהדרין" של אגד

נושאים זכויות אדם, מכתבים, תחבורה ב 9.07.08 6:05

חבר "עבודה שחורה" נמרוד אבישר שואל את השר שאול מופז מדוע אינו מתערב באפליה נגד נשים חילוניות (ונשים בכלל) שהונהגה בקווי "מהדרין" של קואופרטיב "אגד"

לכבוד: שר התחבורה, מר שאול מופז

העתק: אתר האינטרנט "עבודה שחורה" לשמירה על קשר עם נבחרי הציבור.

מכובדי,
משרדך אחראי, בין השאר, על הסדרת התחבורה הציבורית בישראל. בין שאר העניינים שהעושים שימוש בתחבורה הציבורית נתקלים בהם, נמצא גם הנושא המביש של קווי אוטובוס המיועדים לקבוצת אוכלוסיה אחת, ובהם נכפית אפליה על רקע מין בכל הנוגע למקומות הישיבה. הכוונה, כמובן, להסדר של אגד עם נציגי החרדים שבשמו מפעילה חברת התחבורה קווי אוטובוס "מהדרין".

קווי האוטובוס המדוברים מנהיגים מדיניות ברורה של אפליה. דוגמה אחת היא שמחיר הנסיעה בחלקם זול יותר ממחיר הנסיעה בקווי אוטובוס "רגילים", שאינם כשרים. משמעות הדבר הוא שנוסעת שלא יכולה לעלות לאוטובוס ה"מהדרין" – בין אם מפני שהיא לבושה בחולצה קצרה או במכנסיים, לבוש לגיטימי לכל הדעות, ובין אם מפני שחלקו האחורי של האוטובוס מלא – תיאלץ לשלם יותר עבור הנסיעה. מדובר באפליה בוטה, בו אדם, בשל מינו או בחירת מלבושו, נקנס הלכה למעשה.
בבג"ץ בתחילת השנה (בג"ץ 746/07) טען משרדך שההוזלה בקווים המדוברים ממומנת על ידי "אגד". זו תשובה בעייתית ביותר. ראשית, מפני ש"אגד" איננה ככל חברה עסקית אחרת, היא חברה ציבורית. ככזו, היא כפופה לתקנות (ובאופן ישיר ביותר – למשרדך) וממילא תקציבה מגיע מהציבור, ולא מבעל הון כזה או אחר. שנית, מפני שעלות הנסיעה בתחבורה ציבורית לכלל האוכלוסיה עלתה פעמיים במחצית השנה האחרונה, בצורה שמכבידה על כיסו של כלל הציבור. חברה ציבורית המעלה מחירים עבור כלל הציבור תוך שהיא שומרת על קווים מיוחדים בהן העלויות מוזלות ומוגבלות לשימושה של אוכלוסיה מסוימת לא יכולה לטעון שההוזלה לא באה מכיסו של הציבור. כמו כן, היות ותעריפי "אגד" נונים לרגולציה של משרדך, למשרדך אחריות מעשית בנושא.

אציין עוד בהקשר זה, שלו הייתה מחליטה "אגד" לתת הנחה לחרדים, כדרך שבה ניתנת הנחה לבני נוער או גמלאים, היה מדובר בנושא אחד – אבל "אגד" נותנת הנחה על נסיעה בקו מסוים שבו נאכפים כללי התנהגות מסוימים, ושאינם פתוחים בפני כל האוכלוסיה, וכאן מדובר באפליה של ממש.

בתשובת המדינה לעתירה המדוברת בבג"ץ נאמר עוד כי ההסדר המדובר הוא וולנטרי, ונשמרת זכותן של הנשים לשבת בחלק הקדמי. זו טענה שמאחוריה הרבה מאוד היתממות. לאור התרבותם של מקרי אלימות בנדון – ובתקשורת יש לא מעט דוגמאות – ואזלת היד שמגלה "אגד" לנוכח אלימות זו, לא ניתן לטעון שזכויותיהן של הנשים בקווים הללו אכן נשמרות, או שההסדר הוא וולנטרי. ממהותו של הסדר וולנטרי הוא שהרוצה לקיים את ההסדר – יקיימו, ואילו מי שלא רוצה – לא מקיימו. הסדר הנכפה באלימות אינו וולנטרי. יש משהו לא ראוי בהסתתרות של משרדך – האמון על בטחונו האישי של התושב הנע בדרכים במדינה – מאחורי העובדה שהאלימות הזו אינה ממוסדת אלא נעשית על ידי הנוסעים; זו תמימות מעושה ומעילה ממדרגה ראשונה בתפקידו של המשרד.

אם משרדך סבור שישנם קווי אוטובוס בהם לאדם אין זכות לבחור את מקום מושבו או את אופן לבושו, יתכבד ויאמר זאת בבג"ץ. אז ניתן יהיה לדון האם משרד התחבורה מפעיל מדיניות של אפליה המנוגדת לספר החוקים של מדינת ישראל. לעומת זאת, אם משרדך סבור שאין מקום לאפליה כזו, אם אתה, העומד בראש המשרד, מתנגד להדרתן של נשים והכרחתן בכוח לחלקו האחורי של האוטובוס, למתן סבסוד לא רשמי לציבור החרדי על חשבון הנוסעים הלא חרדים ולסירוב להעלאתן של חיילות במדים, למשל, לאוטובוסים כאלה בטענה שהן "אינן צנועות" – נדרש ממך כנבחר ציבור וכשר התחבורה לפעול בנדון כדי למנוע הפעלת קווים אלה בתנאים הנוכחיים לאלתר.

לתשובתך אודה,
נמרוד אבישר, ירושלים

*מכתב זה ותשובתך אליו יפורסמו באתר "עבודה שחורה" לשמירה על קשר עם נבחרי הציבור*

נערך על ידי מערכת עבודה שחורה
תגיות: , , , , ,

25 תגובות

  1. מכתב לשר התחבורה » בלוגיקה :

    […] "עבודה שחורה" התפרסם היום מכתב ששלחתי לשר התחבורה בעניין קווי האפרטהייד של […]

  2. אמת ויציב :

    זכותן של נשים חרדיות להנות משקט נפשי בעלותן על אוטובוס ,בידיעה ששום גבר לא יטריד אותן מינית .
    לנשים החילוניות אולי לא אכפת,ולכן הן יכולות לנסוע בקווים המקבילים או ,אם גם הן רוצות לזכות בשקט נפשי,הן יכולות כמובן לעלות לאוטובוס מהדרין אך הן חייבות לכבד את רגשות הנוסעים ולהתלבש בצניעות.(בדיוק כמו שהן מתלבשות בצניעות כשהן מטיילות במאה שערים.)

  3. נמרוד אבישר :

    זה הטיעון הכי טפשי שיצא לי לשמוע.
    למה לא מכולות לנשים לנשים בלבד? הרי ניתן להטריד מינית גם במכולת. ובעצם, אם לנשים החרדיות יש זכות שלא יטרידו אותן, הן לא צריכות גם לצאת לעבוד – רוב מקרי ההטרדה המינית מתרחשים בעבודה.
    ויתירה מכך – הטרדה מינית באוטובוס, קבל עם ועדה ונוכח עשרות עדים היא מעשה טפשי ביותר, שלי כנוסע קבוע באוטובוסים עוד טרם יצא לראות.
    נוסיף לזה את העובדה שאין לנשים חרדיות "זכות" לשלם פחות מנשים חילוניות, ונקבל אפליה. אגב, "לנשים החילוניות אולי לא אכפת"? מאיזה אזור של תקופת האבן הגעת?

  4. נמרוד אבישר :

    אה, ועוד שני דברים:
    1. אם האוטובוסים האלה מאוכלסים בחרדים – מה שמתחייב מ"הן חייבות לכבד את רגשות הנוסעים ולהתלבש בצניעות" – אז מי בדיוק מטריד שם מינית? החרדים? לא יכול להיות.
    2. אם המטרה היא לאפשר לנשים חרדיות "להנות משקט נפשי", איך מסתדר בסיפור הזה העניין הזה: http://www.nrg.co.il/online/11/ART1/037/725.html או העניין הזה http://health.walla.co.il/?w=/1/1184083 ויש לי המון דוגמאות בשליפה? לקבל מכות זו ההגדרה במגזר להנאה משקט נפשי?

  5. אלעד-וו :

    שלום למר אמת ויציב,

    זכותי להנות משקט נפשי בעודי קורא באתר זה, ולדעת שאף אחד לא יעצבן אותי בשטויות שהוא כותב. לכן צריך למחוק את תגובתך כי היא מלאה בטיפשות ואטימות, וגם לשלוח שבאבניקים להרביץ לך. מעתה תדע שכשאתה נמצא באתרים של אנשים נאורים, תתנהג באופן נאור.

  6. יהונתן קלינגר | מחקר מדעי חדש קובע: ציצים עשויים לגרום לחרם חרדי ‏ :: Intellect or Insanity‏ :

    […] קווי האוטובוס למהדרין מסובסדים על ידי אזרחים כמונו [תודה על החלק הבא בפוסט ליחזקאל, שניהלתי איתו […]

  7. נדב פרץ :

    נמרוד – רוב מקרי התקיפה המינית מתבצעים בבית. אפשר להרחיק נשים מהבית שלהן, ולסגור עניין.

  8. אמת ויציב :

    אלעד וו הכי הצחיק אותי.שקט נפשי?באינטרנט?זה המקום לחפש בו שקט נפשי?ובכלל,טיפוסים כמוך שמיד מזמינים שבאבניקים לפתרון בעיות לא זקוקים דווקא לתגובתי כדי לצאת מן הכלים…..

    ולגבי כל האחרים – לפי סקרים שנערכו יותר מרבע מהנשים מדווחות על הטרדות מיניות באוטובוסים צפופים(יש נשים שכלל לא חשות בהתחככות המכוונת ולכן האחוז כנראה גבוה עוד יותר.גם גברים שמתישבים ליד נשים מנסים "להתקרב"ולא כל אשה חשה בכך. (ומי שמשווה אוטובוס צפוף למכולת הוא אידיוט או עיוור.האפשרות הראשונה קשה יותר).

    משה קצב,חיים רמון,חנן גולדבלט – אלה רק 3 דוגמאות אחרונות ליצריות הבלתי נשלטת של גברים נורמטיביים לחלוטין לפי כל קנה מידה. בפירוש גם גברים חרדים כלולים בהגדרת גברים.

    אוטובוס המהדרין תופס 2 ציפורים במכה אחת :מלכתחילה הוא נועד עבור הגברים החרדים . אבל התוצאה הנילוות היא שנשים סוף סוף יכולות לנסוע באוטובוס מבלי לחשוש מגברים הנראים נורמטיביים לחלוטין,אבל ששים על כל הזדמנות. (רמון כבר אמרנו?)

  9. סדר לא יציב, תשובה ליהונתן קלינגר » בלוגיקה :

    […] האחרון שלו, בין השאר, בשאלת אוטובוסי המהדרין, שאלה שעסקתי בה לא מעט לאחרונה. בזמן שאני מברך על העיסוק הציבורי בשאלה […]

  10. נמרוד אבישר :

    בלה בלה בלה.
    איפה הם, הסקרים האלה?
    גם האוטובוס וגם המכולת הם במרחב הציבורי והם צפופים לעתים.
    אני לא מגדיר עברייני מין מורשעים כגברים נורמטיביים. זה כנראה עושים במגזר. אגב, מתי בפעם האחרונה רמון נסע באוטובוס?

  11. התייחסות למס’ נקודות "פופולריות" בביצת הבלוגים | כמה מילים, ברשותכם :

    […] אחר: נמרוד אבישר כתב מכתב פתוח לשר התחבורה שאול מופז לגבי העניין ש"אגד" כחברה ציבורית […]

  12. אמת ויציב :

    "אישה אחת מתוך כל ארבע חוותה הטרדה מינית או מעשה מגונה בתחבורה הציבורית. כמעט כל מקרי ההטרדה המינית שצוינו קרו באוטובוס, כך עולה מסקר בנושא הטרדה מינית בתחבורה הציבורית, אותו ערכה הרשות לקידום מעמד האישה"

    "כמחצית מהנשים סבורות שקיימת תופעה של הטרדות מיניות ומעשים מגונים בתחבורה הציבורית. שיעור בעלות עמדה זו גבוה יותר בקרב נשים צעירות, בנות 18 עד 34 (כ-60% מהנשאלות).
    האוטובוס נתפס כאמצעי התחבורה העיקרי שבו מתרחשים הטרדות מיניות ומעשים מגונים (82% מהנשאלות).
    עיקר ההתנהגויות הנתפסות כ

    הטרדה מינית או מעשה מגונה בתחבורה ציבורית קשורות במגע פיזי של נוסע בנוסעת: שליחת ידיים, היצמדות, התחככות".

    מתוך האתר "אסימון" אתר הנשים של ישראל.

    בלה בלה בלה?אולי עדיף שתקרא סטטיסטיקות רלוונטיות לפני שאתה מבלבל את המוח ?

  13. נמרוד אבישר :

    אכן, בלה בלה בלה.
    סקר עם סטיית תקן של קרוב לעשרה אחוזים, שלא שומר על אחידות בנסקרות, הוא לא באמת מקור אמין. יתירה מכך: עצם הרעיון שנשים צריכות להתחבא מפני עברייני מין הוא אבסורדי. למה לא לאסור על עברייני מין לעלות לאוטובוסים? לפי ההגיון הזה, נשים צריכות לא להתגייס לצה"ל, לא לצאת מהבית ו, כמו שנדב העיר – אחר מרבית מקרי התקיפה המינית מתרחשים בבית, גם לא להיות בבית. או לצאת לדייטים. נסגור את כל הנשים במקלט סגור, איפה שאי אפשר יהיה להטריד אותן מינית.
    ואגב, גם אם מקבלים את הסקר הלא מדויק הזה, את כתבת "לפי סקרים שנערכו יותר מרבע מהנשים מדווחות על הטרדות מיניות באוטובוסים צפופים". זה סתם לא נכון, לפי הסקר שהבאת. כרבע מהנשים שנוסעות באוטובוס באופן קבוע, שהן פחות ממחצית הנשים בישראל, חוו הטרדה מינית באוטובוס. זה פחות משמינית מהנשים בישראל, ולא כמו שטענת, גברת "אמת ויציב". לו היית באמת בקיאה בסטטיסטיקות, היית יודעת שהרבה יותר נשים חוות הטרדה מינית במקום העבודה – אולי נאסור על נשים לעבוד? – או בצה"ל, אליו הן מחויבות להתגייס לפי חוק.
    בקיצור, מי שמעוותת נתונים לא יכולה להתהדר בכינוי שלך. ומי שחושבת שעל פשעי מין יש להעניש את הקרבן היא כנראה בוגרת של מערכת החינוך החרדית.
    או באמת בקיצור: בלה בלה בלה.

  14. אמת ויציב :

    "כמחצית מהנשים סבורות שקיימת תופעה של הטרדה מינית באוטובוסים"
    כאן מדובר על נשים בכלל ולא על אלה הנוסעות באוטובוסים.
    תחשוב על זה!!!למחצית מהנשים בישראל יש חשש כבד שאם תעלינה לאוטובוס הן עלולות לסבול מהטרדה מינית.נתון מבהיל ומדכא.

    אז מי מעוות נתונים?הרי אתה בכלל כפרת בעובדה שיש סטטיסטיקה כזאת.

    ולגבי הרבע שחווה אישית הטרדות באוטובוס -אז מה רצית שנשים שנוהגות ברכב פרטי יחוו הטרדה מינית באוטובוס שאינן נוסעות בו?

    ולגבי טענתך שיש עוד מקומות בהן נשים עוברות הטרדה מינית:
    1.בבית -ברור שאם יש הטרדה מינית בבית אישה צריכה להתגרש ולעזוב את הבית.!!!!!אתה תרצה להטריד את אשתך (לעתיד)ולצפות שהיא תשאר בביתך,ותסבול את ההטרדות המיניות שלך?(ברור שזו רק דוגמא ואין כאן האשמה המופנית כלפיך)

    צה"ל-בנות המגזר הדתי לאומי אכן לא מתגייסות לצה"ל בגלל החשש מהטרדות מיניות.הרבה חילוניות מנסות להתחמק מצה"ל בגלל החשש מהטרדה מינית.
    מקום עבודה-אישה שעוברת הטרדה מינית במקום העבודה בדרך כלל מחפשת עבודה אחרת ולא נשארת במקום העבודה עם הגבר המטריד.

    אבל באוטובוס הפתוח לכולם אין אפשרות לאישה לברוח כי אין לה מושג מיהו הגבר שינסה לשלוח ידיים.
    כך שכל טענותיך נסתרו אחת לאחת.

  15. נמרוד אבישר :

    "“כמחצית מהנשים סבורות שקיימת תופעה של הטרדה מינית באוטובוסים”
    כאן מדובר על נשים בכלל ולא על אלה הנוסעות באוטובוסים."
    סבורות ש. לא נתקלו, לא יודעות ש, סבורות ש. אם חצי מהאנשים בישראל סבורים שלערבים יש קרנים, זו סיבה להתייחס אליהם כמו חיות? אידיוטיזם מצוי.
    "ולגבי הרבע שחווה אישית הטרדות באוטובוס -אז מה רצית שנשים שנוהגות ברכב פרטי יחוו הטרדה מינית באוטובוס שאינן נוסעות בו?" – זה מה שאת אמרת. את אמרת רבע מהנשים בישראל. שקר.

    ".בבית -ברור שאם יש הטרדה מינית בבית אישה צריכה להתגרש ולעזוב את הבית." – באמת? למה שבעלה לא יעזוב את הבית לבית הסוהר? ושוב התפישה שלך שאישה – הקרבן, מיינד יו – צריכה לשלם מחיר ולברוח ממבקשי רעתה. החינוך החרדי בטח גאה.

    "צה”ל-בנות המגזר הדתי לאומי אכן לא מתגייסות לצה”ל בגלל החשש מהטרדות מיניות" – הן משיגות פטור בשל דתן, לא בשל "הטרדה מינית" – צה"ל לא מכיר בהן כפטורות כי הוא חושב שהטרדה מינית מציקה להן יותר. מה זה הקשקוש הזה?

    "להתחמק מצה”ל בגלל החשש מהטרדה מינית.
    מקום עבודה-אישה שעוברת הטרדה מינית במקום העבודה בדרך כלל מחפשת עבודה אחרת" – אוי, בעלך בטח גאה. וגם החברות מהסמינר. גבר שמטריד מינית צריך לחפש עבודה אחרת. רואה? הפתרון שלך הוא לפגוע בקרבן – שלי הוא לפגוע במקרבן. קטע. ואת עוד מעמידה פנים כאילו את מגיעה מעמדה פרו-נשית.
    קשקשנית.

  16. אמת ויציב :

    "הייתי באוניברסיטה, חזרתי באוטובוס הביתה ישבתי במושב מאחורי הדלת האחורית, ורק בדיעבד הבנתי שזה שישב לידי לא נגע בי בטעות עם התיק שלו אלא פשוט דחף יד מתחת לחצאית. זה קרה לפני6 שנים ואני עוד זוכרת את השוק שלי ואיך סרבתי להאמין שזה זה. כשקלטתי, תקעתי בו מבט של הלם והוא פשוט קם וירד באותו רגע מהאוטובוס. החזרתם אותי אחורה…"

    עדות של סטודנטית.מהאתר שהוזכר.

  17. אמת ויציב :

    קשקשנית…מזכיר לי נשכחות שאתה מעדיף לא לזכור.

    ולענין :המציאות האידאלית היא שהמטריד יעזוב.המציאות האידאלית היא שהחוטא יסבול ולא הקרבן.אבל האם לא' המוטרדת של קצב,היה סיכוי לסלק את קצב?אני דיברתי על המציאות המרה ולא על המציאות האידאלית שבה החוטא נענש ולא הקרבן.

    ואישה המוטרדת מינית על ידי בעלה-אילו המציאות היתה אידאלית כדבריך המעוותים -לא היו בארץ כלל מקלטים לנשים מוכות.רוב הנשים המוכות סבלו ממעשי אונס של הבעלים אבל הבעלים לא קמו והלכו. הנשים האומללות חייבות לברוח. אתה מתחמק מהמציאות הכואבת .ואתה מטיח בי כאילו אני מאשימה את הקרבן.

    כהרגלך הנלוז אתה מטיח האשמות שווא והערות פוגעות בכל מי שסותר את טענותיך ומטיח את האמת בפרצופך.זה לא חדש לצערי.

  18. נמרוד אבישר :

    מה יש לנו כאן? עדות אנקדוטלית כהצדקה לטענה סטטיסטית, וקשקוש שמנסה להצדיק ענישה של הקרבן. וואו, המרחקים שהחרדים הצבועים ילכו כדי להצדיק את השפלת הנשים התדירה (ובעלת הצידוק ההלכתי, כמובן – "אישה חמת מלא צואה", "מרבה נשים מרבה כשפים", טפח/קול/שיער באישה ערווה, "ישראל הבא על הגויה…הרי היא נהרגת", "בתי תורה התירתך" ועוד ועוד ועוד) אצלם. מה שיפה זה שהחרדיות עושות סובלימציה, ובאמת מאמינות שאם מלבישים אותן מכף רגל ועד קודקוד, כופים עליהן ישיבה בחלקו האחורי של האוטובוס (אגב, אם הנשים החרדיות כולן כאלה צנועות, והן עושות כן בשביל לא להכשיל את בחורינו המצוינים ובגלל השקר שב"כל כבודה בת מלך פנימה", מדוע באוטובוס פתאום אסור לחובשי המגבעת לראות את הנשים החסודות?) ומוכרים אותן בטכס נישואין פגאני, זה נעשה לטובתן. יאללה יאללה.

  19. אמת ויציב :

    "וקשקוש שמנסה להצדיק ענישה של הקרבן"

    שוב אתה חוזר על השקר כאילו אני מנסה להצדיק ענישה של הקרבן?אין גבול לדמגוגיה השקרית שלך.

    וכל שאר הציטוטים שלך על מעמד האישה ביהדות הם שוב נסיון התחמקות בלתי מוצלח .(אם תגיד יאללה יאללה האמת לא תברח)

    הנושא הנדון כאן אינו מעמד האישה או הגברים החרדים אלא הטרדות מיניות באוטובוסים.והוכחתי שהטרדות כאלה קיימות ועוד איך.

    אז תענה לענין קשקשן.

  20. נמרוד אבישר :

    "שוב אתה חוזר על השקר כאילו אני מנסה להצדיק ענישה של הקרבן?אין גבול לדמגוגיה השקרית שלך." – את זו שאמרת שאישה שבעלה מטריד אותה צריכה לעזוב את ביתה, אישה שמטרידים אותה באוטובוס צריכה להסתתר בחלקו האחורי ואישה שמטרידים אותה במקום העבודה צריכה להתפטר. מה זה אם לא ענישה של הקרבן?

    "וכל שאר הציטוטים שלך על מעמד האישה ביהדות הם שוב נסיון התחמקות בלתי מוצלח " – את מכחישה שהאישה ביהדות היא במעמד נמוך? כי אם לא, אז אין לי שום סיבה לחשוב שהדרתן של נשים לחלק האחורי של האוטובוס לא מבוססת על זה.

    "הנושא הנדון כאן אינו מעמד האישה או הגברים החרדים אלא הטרדות מיניות באוטובוסים.והוכחתי שהטרדות כאלה קיימות ועוד איך." – הוכחת שפחות נשים מוטרדות בתחבורה ציבורית מאשר במקום העבודה שלהן או בביתן שלהן. אז נראה לי שצריך לייצר, לפי הלוגיקה המיוחדת מטעם הסמינר החשוך שבו למדת את מקומך, מקומות עבודה נפרדים לנשים ובתים נפרדים. כי אם לא, אז אין שום הצדקה למקומות ישיבה נפרדים. קשקשנית, כבר אמרתי?

  21. אמת ויציב :

    כן כבר אמרת.כשאין לך טענה טובה אתה מטיח עלבונות.יופיטר כשאתה כועס,זה סימן שאינך צודק.

    כבר אמרתי שאני בעד זה שהגבר המטריד יעזוב את מקום העבודה ושהבעל המטריד יעזוב את הבית.זה ברור מאליו.
    אז מדוע יש מקלט לנשים מוכות? מדוע קצב לא עזב את עבודתו?מדוע רמון שר בממשלת ישראל?

    כי אנו חיים במציאות קשה שבה החוטא אינו נענש אלא הקרבן.

    אני לא בעד המצב הזה. (כמה פעמים תחזור על השקר כאילו אני בעד זה?)

    באוטובוסים המצב אחר.(ןלכן כל ההשוואות לבית או למקום עבודה הן מופרכות.)כאן אין לך מושג מיהו הסוטה בעל התיק שישלח ידיים מתחת לחצאית.ועוד מיני שיטות נבזיות שרק נשים שחוו אותן יוכלו להעיד עליהן.
    ולכן הישיבה באוטובוס המהדרין היא פתרון לא אידאלי,אני מודה -אבל כשהמציאות לא אידאלית גם הפתרונות לא אידאלים.
    הם בבחינת הרע במיעוטו.

  22. נמרוד אבישר :

    "כבר אמרתי שאני בעד זה שהגבר המטריד יעזוב את מקום העבודה ושהבעל המטריד יעזוב את הבית.זה ברור מאליו.
    אז מדוע יש מקלט לנשים מוכות? מדוע קצב לא עזב את עבודתו?מדוע רמון שר בממשלת ישראל? " – כל המטרידים הם קצב – שעזב את מקום עבודתו – ורמון – שגם עזב את מקום עבודתו, ואגב: הוא לא שר? כל הנשים המוכות נמצאות במקלט? לא, כי לעניות דעתי יש מאות גברים מכים בכלא. בקיצור, מי שמעדיפה כברירת מחדל – וזו הייתה ההעדפה שלך, מייד יובאו ציטוטים – להעניש את האישה, רואים בדיוק באיזו מערכת חינוך היא התחנכה ומה האישה שווה בעיניה.
    ולפני שתזדעקי שלא העדפת כברירת מחדל, הנה:
    "בבית -ברור שאם יש הטרדה מינית בבית אישה צריכה להתגרש ולעזוב את הבית"
    "אישה שעוברת הטרדה מינית במקום העבודה בדרך כלל מחפשת עבודה אחרת ולא נשארת במקום העבודה עם הגבר המטריד."
    לרגע לא עלה על דעתך פתרון הפוך, ורק כשהטחתי בך זאת טרחת למלמל ש"הלוואי והיה אחרת".
    ומה עושים אוטובוסי המהדרין? אומרים לגברים את מה שהגברים החרדים יודעים מזמן מזמן: שאם הם בהמות, זה בסדר, הנשים תברחנה. שזה בסדר שהם לא שולטים בעצמם, הם לא אמורים, זה הנשים הארורות האלה שמפתות אותם כל הזמן.

    "באוטובוסים המצב אחר.(ןלכן כל ההשוואות לבית או למקום עבודה הן מופרכות.)כאן אין לך מושג מיהו הסוטה בעל התיק שישלח ידיים מתחת לחצאית.ועוד מיני שיטות נבזיות שרק נשים שחוו אותן יוכלו להעיד עליהן." נו, אז אני מניח שמי שאונס נשים בפארק יכול להמשיך – כי לנשים אין מושג מיהו – ואנחנו נעדיף לאסור על נשים לטייל בפארק מאשר לתפוס אותו. אידיוטיזם שוב.

    "ולכן הישיבה באוטובוס המהדרין היא פתרון לא אידאלי,אני מודה" – נו, לפחות התקדמנו מ:"אוטובוס המהדרין תופס 2 ציפורים במכה אחת". מתישהו גם תואילי להודות בקשקשנותך. עד אז, לי יש מילואים לעשות – והבטחתי לעצמי שלא אדון אתך עוד על כלום, היות ואת לא באמת קיימת. יאללה יאללה.

  23. אמת ויציב :

    את לא באמת קיימת? זו רמת הטיעונים האידיוטיים שלך?

    כל מי שקרא את טענותי הבין שאני התייחסתי למציאות הכואבת ואתה מדבר על עולם אוטופי שקיים רק בדמיונך.בעולם האוטופי שלך אני לא קיימת,נשים לא מוטרדות מינית באוטובוסים,גברים מטרידים במקום העבודה נענשים ומרצים מאסר,בעלים מטרידים עוזבים את נשותיהם במנוחה,וצריך לסגור את כל המקלטים לנשים מוכות.

    אבל המציאות היא שמילים מאגיות כמו יאללה יאללה לא מגרשות אף אחד.גבר מטריד הופך לממלא מקום ראש הממשלה,מאות מעסיקים ממשיכים את מקום עבודתם והנשים המושפלות נאלצות לעזוב,נשים עם ילדיהן מסתתרות במיקלטים,ונשים בהמוניהן סובלות מהטרדה מינית באוטובוסים .
    ומאחר שהמציאות היא נתונה חייבים למצוא פיתרונות שהם לא אידאליים.
    אוטובוס המהדרין הוא פיתרון כזה.
    וכשאמרתי שהוא תופס 2 ציפורים במכה אחת התכוונתי כמובן שבמציאות הנוכחית,שאינה אידאלית,הוא מהווה פתרון.

    ולסיום עצה קטנה :אם תיתקל במחבל ,במקרה,קריאות :יאללה יאללה,אתה לא קיים!!!!! לא יעזרו כל כך.
    לא במציאות הוירטואלית ולא בחיים האמיתיים.

  24. ליעד :

    שלום אנשים,
    הוקמה קבוצה נגד כפיה דתית בפייסבוק.
    אם גם לכם הנושא כואב, ואתם בעד תחבורה ציבורית בשבת, אתם בהחלט מוזמנים להצטרף ולהשפיע!
    http://www.facebook.com/group.php?gid=154875594424

  25. מיכאל :

    אמת ויציב (שם שמראש מעיד על תחושת עליונות מוסרית וצדקנות).
    הטרדות מיניות לא מפסיקות בגלל הפרדה בין נשים לגברים, הן נפסקות כשמחנכים ילדים- בנים ובנות כאחד- לקחת אחריות על מעשיהם מחשבותיהם, לא מתוך פחד או הפרדה אלא מתוך אחריות. ההפרדה באוטובוסים, כמו כל פתרון דתי אחר, מחמירים את הבעיה במקום לפתור אותה. אם אתה נער דתי ומלמדים אותך שצריך להפריד אותך מנשים כדי שלא תטריד אותן, המסקנה היחידה שאתה יכול להגיע אליה היא שאתה לא אחראי למעשיך וכי אם לא יפרידו אותך, או אם תראה אישה שלא התלבשה באופן צנוע, יהיה זה רק הגיוני שתלך אחרי יצרך ותטריד. זו בדיוק הסיבה שבמדינות בהן שולט חוק דתי אחוז האונס וההטרדה עולה בעשרות מונים על זה שבחברה בעת ערכים חילוניים.

השארת תגובה

חשוב: בקרת תגובות מופעלת ועלולה לעכב את תצוגת תגובתכם. אין סיבה לשלוח את התגובה שנית.

עקב תקלה טכנית האתר נופל וקם לסירוגין.

אנו ממליצים להעתיק תגובות (קונטרול+סי) לפני שליחתן, כדי למנוע מפח נפש אם האתר נופל בדיוק אחרי שהשקעתם בתגובה ארוכה.