יולי תמיר: לא אפגע בהוראת העברית לעולים
שרת החינוך, יולי תמיר, עונה על מכתבה של דליה בלומנפלד, וטוענת כי לא תהיה שום פגיעה בשירות לעולים כתוצאה מהקיצוצים באולפנים, ההכרחיים כדי שמשרד החינוך יתמקד ברפורמה, וכי יימצאו פתרונות במסגרת התקציב
לכבוד גב' דליה בלומנפלד,
שלום רב,
קראתי את מכתבך מיום 26.2.2008 בעיון רב.
נושא קליטת העליה ובכלל זה לימודי העברית באולפנים לעולים, הוא נושא חשוב בעיני.
עם זאת, בשל ההפחתה המשמעותית במספר העולים והצורך להתמקד בשינויים וביעדים שהמשרד הציב, דוגמת הרפורמה בחינוך, נאלצנו לבצע התייעלות (הדגשה שלנו-ע"ש) גם באולפנים.
בד בבד התחייבתי, כי כל עולה, המבקש ללמוד עברית, לא יפגע מההחלטות שהתקבלו.
יתרה מכך, כיתות העולים שזה עתה הגיעו (אולפן א') לא יפגעו בשנת הלימודים הנוכחית והשירות הניתן לעולים הללו ישמור על רמתו, למרות הקיצוצים.
בנוסף, הוקם צוות משותף למשרדי החינוך וקליטת העלייה, אשר בוחן את הסוגיה ואת החלופות לפתרון נאות במסגרת התקציבית הנתונה.
בברכה,
יולי תמיר
הערת המערכת:
חבל ששרת החינוך התייחסה במכתבה אך ורק למניעת פגיעה במקבלי השירות – העולים, ולא במי ששירתו אותם
ואת המדינה האם שרת החינוך ממפלגת העבודה מתחייבת לא לפגוע בעובדים ? למצוא להם עבודה חלופית משמעותית? את זה לא ניתן להבין מהמכתב.
לקריאה נוספת- לחצו כאןלמאמר שפרסמנו בזמן שביתת המורים.
תגיות: אולפנים לעברית, הפרטה, התייעלות, יולי-תמיר, מיקור-חוץ, משרד-החינוך, משרד-הקליטה, קליטת-עליה
קישור קבוע
43 תגובות
Email This Post
13 במרץ, 2008 בשעה 10:51
התשובה בהירה: שרת החינוך יולי תמיר מבטיחה קיצוצים, שבהם לא ישאו העולים.
יש לי הצעה, שבוודאי כבר נדונה בצוות הבוחן את החלופות: שאת ההוראה יבצעו אסירים מהכלא הפרטי.
15 במרץ, 2008 בשעה 18:27
יולי תמיר – אינך דוברת אמת !
"השירות" לעולים לא נפגע ? שקר וכזב ! כבר היום לא נפתחים אולפני המשך, אולפנים ראשוניים מעוכבים עפ"י הוראות משרדך, אולפני הקיבוצים בסכנת הכחדה, פרוייקטים "מסע" ו"תגלית" נפגעו אנושות. נתוני העלייה אליהם את מתייחסת רחוקים מדיוק, וכל מורי האולפנים ואנשי הקליטה יודעים זאת היטב. ראי את דברי ראש העלייה של הסוכנות בוועדת הקליטה של הכנסת. ובכלל, מי שמדבר על חינוך והוראה במושגי "שירות" אולי מן הראוי שלא יהיה שר חינוך אלא שר "שירות" או לכל היותר שר אוצר. המורים – בכלל לא נמצאים בלכסיקון שלך, הם לא קיימים.בני אדם, הורים, מפרנסים ? לא בבית ספרך. את רק נותנת שירותים ! האם את חושבת שהתהילה תבוא לך בזכות "השירות"? אם כן – אין לך מושג עד כמה עד טועה. 120,000 מורים + בני משפחותיהם לא ישכחו לך ולמפלגתך את שירות הדוב שהענקת להם בכהונתך: רפורמות, פיטורים וקיצוצים. כתם שחור, כך תיזכר כהונתך בתולדות משרד החינוך בכלל, ובאולפנים בפרט.
15 במרץ, 2008 בשעה 19:46
אני חותמת על כל מילה של מטה המאבק.
התעלמותה של הצרה מן המורים מבטאת
את הכוונות הרעות שלה ביחס לעתידנו.
ההתיפייפות שלה ביחס לעולים נשמעת צינית ולעג לרש.
אנחנו יודעים את האמת על מצב הכיתות,
ועל ההגבלות בפתיחת כיתות חדשות והמשך כיתות פעילות (כתוספת שעות לימוד וכדומה).
כולם עוד יבואו חשבון אתה: גם העולים ובני משפחותיהם וגם המורים ובני משפחותיהם ויתכן שהחברה כולה תבין את הרשעות והפגיעה בחינוך וגם הם ישלמו לה כראוי לה בעת פקודה.
15 במרץ, 2008 בשעה 19:48
כמורה באולפן כ- 20 שנה, אני מרגישה אישית את סטירת הלחי מידך ! את מדברת על התייעלות, ואת צודקת. כל מערכת צריכה לבדוק את עצמה ולהתייעל . כל הזמן. מה הקשר בין התייעלות לסגירת האולפנים ?! הרי לכך את חותרת ובזה את רוצה ! את טוענת ש"כל עולה המבקש ללמוד עברית, לא יפגע מההחלטות שהתקבלו". אנחנו שואפים לכך שכל עולה ילמד ויידע עברית ויוכל להשתלב בחברה הישראלית ! זאת המהות של האולפנים !! כיצד יכולים העולים להיות חלק מאיתנו ללא השפה ?? אך, האולפן הוא לא רק עברית. אנחנו מקרבים אותם אלינו, מקלים עליהם בתקופתם הראשונה בארצנו . אנחנו מהווים עבורם גשר למנטליות שונה. האולפנים הם לא רק נותני שירות, הרבה פעמים הם נותנים גם את הנשמה.
אל תספרי לנו מעשיות על מסגרות אחרות ללימוד עברית. כל מסגרת עולה כסף! אה, סליחה, אבל הכסף לא ייצא מהכיס שלך, ולקראת הבחירות הבאות תוכלי להראות התייעלות וחיסכון. אך, אנחנו וכל המעגל הקרוב אלינו וכמובן, גם העולים, לא נשכח ולא נסלח !!
15 במרץ, 2008 בשעה 19:48
יולי, אנא פתחי ספר ישעיה א שם הנביא ישעיה מנבא את כהונתך בממשלה :
"שריך סוררים וחברי גנבים כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים."
15 במרץ, 2008 בשעה 19:55
מפלגת העבודה- אתם סוציאליסטים זוכרים??
אתם בחרתם אותה. תרסנו אותה לאלתר!!!
בחרתם לנו שרה שמעדיפה ערבים על פני יהודים. הורסת דת וציונות במדינה.
תתביישו לכם!!!
בשביל זה קמה מדינה ליהודים???
האחריות עליכם ואתם תשאו בתוצאות ביום הדין.
15 במרץ, 2008 בשעה 19:59
כבוד השרה, חבל שאינך דוברת אמת.
הנתונים על העלייה, אותם את מציגה בפני הציבור כהצדקה לגזרותייך, רחוקים מהאמת.
כבר כיום קיימת פגיעה בשירות הניתן לעולים: אין לימודי המשך, ומספר התלמידים בכיתות הראשוניות גדול יותר מבעבר.
הבטחת גם לא לפגוע בציבור המורים. הכיצד? הרי אם לא ישונו הגזרות, לא יהיה מנוס מפיטורי מורים.
ולכל ציבור המורים, היום נפגע ציבור המורים בחינוך מבוגרים. מחר אתם!
15 במרץ, 2008 בשעה 20:03
לכ' שרת החינוך!
את עושה שימוש במנטרה קבועה: העולים לא ייפגעו!!!!
ומה עם המורים שלהם? היכן ההתיחסות אליהם?
אנו לא שורפים צמיגים, ואין לנו חריץ ב… ורוב המורים הם גם נשים אז אפשר לשלוח אותנו לכל הרוחות.
זה ממש לא מענינך!!!!
ובשנת השישים למדינת ישראל בה מתכננים לשרוף מיליונים על אירועי ראווה מגיעה לך פרס ישראל.
בברכה,מורה באולפן
15 במרץ, 2008 בשעה 20:36
גב תמיר שלום
העולים לא יפגעו??? ועוד איך יפגעו!
את המקצועיות, הניסיון והנשמה שלנו לא תמצאי באף מקום, לא במשרד הקליטה, לא בבתיה"ס הפרטיים, באף מקום.
מילא לא שירות למורים אבל אם את מתנחמת בשירות לעולים, את זורה חול בעיניהם!!!
15 במרץ, 2008 בשעה 20:39
הפגיעה שלך בחינוך היא תקדים הסטורי ועל זה בבוא יום הדין אף אחד לא ישכח: לא הסטודנטים, לא המרצים, לא מורי החטיבה העליונה ולא מורי בתי הספר היסודי שעליהם כפית רפומה ללא הסכמתם.ולקינוח הוספת גם את ציבור מורי האולפנים.
אין ספק שתרשמי בספרי ההסטוריה כשרת החינוך הגרועה ביותר שהיתה למדינת ישראל.
15 במרץ, 2008 בשעה 20:48
לשרה יולי בתשובה למכתבך לדליה בלומנפלד כתבת "נאלצנו לבצע התייעלות גם באולפנים". גברתי השרה, כאשר משרדי ממשלה מתייעלים אתם משלמים ועוד איך! ראי הסכמי פרישה של: עובדי הנמלים, משרד הבטחון, בזק (הכספים שלנו) מע"ץ ועוד ועוד… כאזרחי המדינה כולנו יודעים היטב כמה מאות ומליוני שקלים נתתם לעובדי מדינה. כדי לייעל את מערכת החינוך ולממש את חלומך לסגור את האולפנים, את והממשלה תשלמו לנו ןועוד איך תשלמו. לכל מורה תוסיפי את אחוזי הוותק שנותרו לו עד לפנסיה, לי למשל תוסיפי 14% –
לפנסיה, כמו-כן אתם תשלמו לנו פיצויי פיטורין ותתנו לנו הרבה חודשי הסתגלות, אנו מורי האולפנים לא נהיה סרח עודף של מערכת החינוך ושל ממשלות ישראל, אנו עולות פי אלף מונים בהשכלתנו על מאות אלפי פקידים ופועלים שזכו עד היום לתנאי פרישה מופלגים תחת הכותרת "התייעלות".את לא תהפכי אותנו לנשים זקנות ורעבות ללחם לעת זיקנה, ואת לא תפילו עלינו שואה כלכלית – את רוצה התייעלות – ת ש ל מ י!!!
15 במרץ, 2008 בשעה 20:53
כבוד השרה יולי תמיר,
כיצד את אומרת שאין פגיעה באולפנים, כאשר בפועל משרד החינוך לא מאשר פתיחת אולפני המשך לעולים, בדרך זו הוא גוזר גזר דין מוות על האולפנים.
לא תמיד העולים רוצים ללמוד מייד עם נחיתתם בארץ , חלקם מעדיפים לפעמים להתבסס קודם, למצוא עבודה ורק כאשר הם פנויים רגשית וקצת מסודרים, הם חוזרים ומבקשים ללמוד באולפן. את מונעת מהם זאת וגורמת לכך שהם יידחו על ידינו. בנוסף יש בארץ עלייה שאיננה אוריינית ואנו מתמחים בהוראת אותם עולים. עקב הקיצוצים ושליחת מורי האולפנים הביתה יישארו עולים אלו ללא לימודי עברית וזאת תהיה בכייה לדורות. קומי והתעשתי ובטלי את רוע הגזרה שהטלת במו ידייך. מלבד אלה מה עם כל הפרוייקטים הייחודיים כמו "מסע" ו"תגלית" "יהודה הצעיר" ועוד פרוייקטים של צעירים שבאים לתור את הארץ ,והמפגש עם המורים באולפן ולימודי העברית תורמים להחלטתו בעתיד לעלייה לארץ. מדברים על עלייה השכם והערב ואילו את מנסה לכרות את הענף החשוב ביותר של העלייה.
מורה באולפן.
15 במרץ, 2008 בשעה 21:50
כבוד השרה
גמלה בליבך ההחלטה "להתלבש" על האולפנים כבר לפני שנים רבות , עוד בהיותך שרת קליטה .
כבר אז החלטת שהאולפנים צריכים לעבור תהליך של אקדמיזציה.
החלטה זו לא באה לאחר בדיקה מעמיקה,אלא היתה שליפה מהמותן.
גם היום את ממשיכה במדיניות שלך באופן עקבי,שמטרתך היא חיסול האולפנים,או לחילופין העברתם למשרד הקליטה.
גם היום הגעת קודם להחלטה להיפטר מהאולפנים ורק אח"כ להתמודד עם ההשלכות.
טענותיך הן שקריות לחלוטין,אי אפשר לנופף בטענה שהעלייה פחתה באופן משמעותי,הנתונים האמיתיים הם ירידה של 6% בלבד,אבל לך נוח להציג את הדברים אחרת.
הינך מגלה אטימות מוחלטת לצרכי העולים ולפרנסתם של מאות מורים.
לא נשכח זאת בבחירות ההולכות וקרבות.
15 במרץ, 2008 בשעה 22:03
כגודל הציפיות כך גודל האכזבות
15 במרץ, 2008 בשעה 22:06
שרת החינוך יולי תמיר, אני כותבת לך בכאב רב. תמכתי עד היום במפלגת העבודה ואף שמחתי כשנבחרת לשרת החינוך. הייתי בטוחה שתמשיכו בדרך החברתית של מפלגת העבודה. ואילו את החלטת בכל מחיר להכניס את הרפורמה שאף אחד לא רוצה בה., תוך פגיעה קשה בזכויות המעטות שיש למורים. ואותנו מורי האולפנים הפכת לשעיר לעזאזל של הרפורמה. איך את ישנה בשקט עם המחשבה שמורים ותיקים ומצוינים, בעיקר נשים, ישארו בגיל מבוגר ללא פרנסה!? אנו נזרק ובמקומנו יכנסו ללמד את העולים , סטודנטים או מורים לא מנוסים! כבר עכשיו מתחילים לקחת את פרנסתנו גורמים פרטיים! ומה עם העולים?בניגוד לטענותייך כבר עכשיו הם נפגעים, כיתות לא נפתחות בזמך, אולפני ב' לא נפתחים בכלל. גזלת מאתנו את התקציבים המגיעים לנו במטרה אחת, "לייבש"את האולפנים ולגרום לנו להישאר בבית בלי עבודה! לא יתכן שאינך שומעת את תגובות חברייך למפלגה, את עמדת ועדת החינוך ואנשי ציבור אחרים. הם רובם מתנגדים לצעדייך. גם בבתי הספר המעטים שהצטרפו לרפורמה עשו זאת רק מתוך חשש ולחצים רבים שהופעלו עליהם!אני עדיין מקווה שתתעשתי ותביני את גודל הטעות שלך!לא יתכן ששרה אחת, אדם אחד, יקבע את גורל מאות המורים, האולפנים והעולים. אנו קיימים כבר שישים שנה ונמשיך להתקיים,בזכות ולא בחסד. ובשנת השישים למדינה יש אף לחזק את האולפנים ואת העליה, להוסיף ולתגבר!
15 במרץ, 2008 בשעה 23:15
כבוד השרה, כאשר את אומרת שהעולים לא ייפגעו,את מתייחסת אך ורק לצד הטכני של האולפן. כך את חושבת גם שאם תנתן לעולים אפשרות ללמוד עברית "נטו" בכל מקום אחר במשך אותם 5 חודשים – זה יפתור את הבעיה.אבל זה בכלל לא נכון!
אף בן אדם לא מסוגל ללמוד שפה חדשה ב5 חודשים, וכיתות ההמשך כבר לא נפתחים כך שכבר פגעת בעולים.
יותר מזה, אולפן – זה לא בית ספר לשפות!
זה בית ספר לחיים בארץ, לציונות (שיש לה, למזלינו, ערך רב בעיניי הרבה אזרחים במדינת ישראל, גם אם לא בעינייך), למסורת (שהיא חלק בלתי נפרד מעם ישראל, בין אם אנחנו שומרי מסורת בבית או לא)ולבניית חיים חדשים!זאת הנשימה היתרה של האולפן ,זה לא מתבטא רק בשקלים, ובזה את פוגעת.
16 במרץ, 2008 בשעה 0:00
מנהלת אולפן :
15 בMarch, 2008 בשעה 22:42
יולי תמיר היקרה ושאר המתענינים
קשה לומר שהצהרותייך בדבר אי פגיעה בעברית נכונות.
כבר כיום בגלל הקיצוצים שגזרת על האגף לחינוך מבוגרים קיימת פגיעה רצינית בלימודי העברית של העולים .
מכיוון שאין כסף הוחלט לפתוח רק כיתות עם מספר רב יותר של עולים.
בפריפריה עולים מחכים זמן רב עד שפתיחת כיתה מתאפשרת, בינתים משתמשים בסל הקליטה שלהם , מה שלא מאפשר להם לסיים את האולפן.
כל מסגרות לימודי המשך לעולים נסגרו בגלל הקיצוץ בתקציבים.
אנשים שאינם מוגדרים כעולים, כמו נשים ובעלים של אזרחי ישראל שהגיעו איתם ולפעמים עדיין לא אושרה אזרחותם לא יכולים להצטרף לכיתות האולפן.
שעות של מורים רבים קוצצו .
מסגרות השלמת השכלה של אוכלוסיות חלשות נסגרו בגלל הפגיעה באגף לחינוך מבוגרים.
ואחרי כל זאת לטעון שאין פגיעה באולפנים ולא תהיה….זוהי לא אמירת אמת
כתוצאה מהמעבר שאת מתכננת לאולפנים למשרד הקליטה יפוטרו 900 מורים ותיקים שתשולם להם פנסיה או פיצויים והם ישארו נטל על המדינה ..וכל זאת כדי לשלם את הרפורמה שהרבה מורים כלל לא רוצים להצטרף אליה..
כדאי לעשות חושבים
16 במרץ, 2008 בשעה 9:34
"הוראת העברית לא תפגע?"
על מי את עובדת ואת מי את מורחת??
תתביישי לך!!!
16 במרץ, 2008 בשעה 10:04
מעניין איך "פרופסור" מהאוניברסיטה , אישה נאורה לכאורה מחוללת כזה הרס….
16 במרץ, 2008 בשעה 11:29
לשרה!
את אמורה להיות שרת החינוך, אבל החינוך במדינת ישראל הולך לאיבוד "בזכותך": במקום לבנות – את הורסת.
את זורה חול בעיני הציבור, את מסלפת עובדות.
מבחינתך, החינוך הוא ערך כספי, את מרוקנת אותו מכל ערכיו ואם נתמקד באולפנים בהם אני עובדת 20 שנה – את טוענת שאין ולא תהיה פגיעה בעולים אבל בשטח כבר כיום משרדך מקשה על פתיחת כיתות והעולים נותרים ללא מענה לצרכיהם. כבר ידוע לנו שהסוכנות פנתה לסטודנטים שילמדו עברית. האם לדעתך להם יש את הכלים המקצועיים והיכולת שאנו רכשנו במשך שנות עבודתנו? האם לאחר לימודי השפה בעזרת סטודנטים חסרי מיומנות, ניסיון, כלים, הכרת הבעיתיות של אוכלוסיות העולים השונות – יוכלו העולים להשתלב טוב יותר בחברה?!
תפסיקי לנסות להצדיק את מעשייך ולהסתתר מאחורי אמירות חסרות בסיס שרק מי שאינו מצוי בעניינים מאמין להן.
16 במרץ, 2008 בשעה 13:20
האם זוהי שרה במדינה ציונית??
לאן אנו הולכים???
16 במרץ, 2008 בשעה 15:06
לשרת החינוך,
אם מדובר בהתאמת המערכת למספר העולים, בבקשה – אבל למה הפרטה?
הפרטה תגרום לכך שסטודנטים, ללא הכשרה, ללא רצון וללא הבנה של גודל המשימה ילמדו עברית תמורת שכר מצחיק.
קל להרוס מערכת, אבל כשיתברר האסון שנגרם יהיה קשה מאד עד בלתי אפשרי לחזור אחורה.
לגבי נושא ה"ליבה" – גם המרצים באוניברסיטאות לא בליבה, למה את נשארת אחראית על ההשכלה הגבוהה ?
16 במרץ, 2008 בשעה 16:54
לכב' שרת החינוך.
התייעלות בנושא האולפנים מפאת מספר העולים המצטמצם זהו מהלך נכון, אך – פגיעה במגזר אחד כדי להרוויח משהו במגזר אחר זו אינה הדרך שאמורה להיות דרכה של המפלגה שאת מייצגת. נבחרת לתפקידך גם בזכות אותם בוחרי מפלגת העבודה שיפגעו מאותם מהלכים. מורה באולפן קיבוץ
16 במרץ, 2008 בשעה 17:00
יולי,
אין תוקף להבטחותייך???
הבטחת שמורים לא יפורטו עקב הרפורמה- ולא ביצעת.
הבטחת שהוראת העברית לא תפגע- ולא כך קרה שתינו יודעותתת
הבטחת שתצרפי את יו"ר מטה המאבק שלנו לועדה שהוקמה וגם זה לא קרה.
אנא ממך, קראי שוב את עשרת הדיברות!!!
16 במרץ, 2008 בשעה 20:00
הגיע הזמן שתתייעלי אצלך במשרד !
אולי תפטרי כמה מהיועצים שלך ?
או מהמזכירות ?
או אולי תיסעי במכונית צנועה יותר ?
ואולי תפסיקו להקים כל יום שני וחמישי ועדות שונות ומשונות !
אל תתייעלי על חשבון הציונות !
ועל חשבון הפרנסה שלנו !
16 במרץ, 2008 בשעה 21:24
די לאטימות !
16 במרץ, 2008 בשעה 23:52
כבוד השרה,
אני תמהה על כך ששכחת את תמיכתך בעמיר פרץ (וזאת גם הסיבה שקיבלת את תפקידך כשרת החינוך).
כנראה שמודעות חברתית ודאגה לחלשים היתה רק סיסמה לפחות לגביך. מי שייפגע מסגירת האולפנים הם קודם כל החלשים: העולים מאתיופיה, חסרי ההשכלה והקשישים. האם זו דרכך ודרכה של מפלגת העבודה?
17 במרץ, 2008 בשעה 0:22
נכון מאוד. זאת לא בעיה ללמד עולים צעירים ואינטלגנטיים.
17 במרץ, 2008 בשעה 6:04
[…] אחרונות דינה על יולי תמיר: לא אפגע בהוראת העברית לעוליםמורה על יולי תמיר: לא אפגע בהוראת העברית לעוליםדני בלוך […]
17 במרץ, 2008 בשעה 7:58
16/03/2008
לכבוד
שרת החינוך
הפרופ' יולי תמיר
שלום רב לך,
קראתי את תשובתך לגב' דליה בלומנפלד בעיון רב וברצוני להתיחס לנושאים שהעלית במכתב לפי סדר הופעתם.
א. כתבת שלימודי העולים באולפנים הם נושא חשוב בעינייך – אך כאן בבאר-שבע, בכנס לשלום הילד אמרת בפירוש שעלייך לטפל בילדים מגיל 3 עד גיל 18, אז איך תוכלי להתעניין בגורלם של עולים מעל גיל 18 ואשר אינם סטודנטים,שאגב גם הם עברו את גיל 18!
ב. "הפחתה משמעותית במספר העולים" – לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטיסטיקה –הלמ"ס הירידה היא בת 6% בלבד, הכיצד "משמעותית"?
ג. "התייעלות" למען הרפורמה – האם סוף- סוף יצא המרצע מן השק ועתה אומרים בריש גלי שהאולפנים הוקרבו על מזבח הרפורמה למרות ההודעות החגיגיות שאף מורה לא יפוטר בעטיה?
ד. כיצד לא ייפגעו עולים החפצים ללמוד עברית?
הם יסיימו אולפן א' ואז ברמת עברית של 5 חודשי לימוד ילכו לחפש עבודה.
האם תשלחי ילד בכיתה ג' לעבוד כמורה, כמנהל חשבונות, כרופא או אפילו כפקיד?
הרי ברור לכל ש-5 חודשי אולפן, טובים ככל שיהיו הלימודים בו,אינם מאפשרים
תפקוד בעולם העבודה ובסביבה של דוברים ילידים משכילים.
באופן זה את מועידה גם את המשכילים מבין העולים להיות עובדי ניקיון ושירותים דומים מבלי שיוכלו לממש את הפוטנציאל הגלום בהם ומבלי שיוכלו לחלום אפילו לעסוק במקצוע שאותו למדו ובו עסקו בארץ מוצאם.
העולים ודאי וודאי שייפגעו מהקיצוץ בתקציב וגם אנו, הקולטים ניפגע היות שנקבל פועל ניקיון במקום מורה, לבורנט, כלכלן או כל בעל מקצוע שזקוק לשפת המקום.
העולים זקוקים לאולפני המשך כדי שיוכלו לשלוט בשפה ברמה סבירה וכדי שיוכלו לתפקד באופן מיטבי בעבודתם.
ה. "בשנת הלימודים הנוכחית"
כלומר עד סוף חודש אוגוסט יחולו החוקים שהיו נהוגים עד עכשיו לגבי אולפני א' ולאחר אוגוסט ייאמר: "אחרי המבול"?!
ו. לגבי חלופות.
משרד הקליטה הודיע חד משמעית באמצעות המנכ"ל מר ארז חלפון בפגישות עם נציגי המורים שאין בכוונתו לפרוש חסותו על מורי האולפנים והוא יפריט את האולפנים.
הרי היינו כבר בסרט הזה וראינו שכל מערכת שהופרטה היתה גרועה עד מסוכנת.
ראי הרכבות בבריטניה שהחלו להיות מעורבות בתאונות מעל ומעבר למספרן לפני ההפרטה, ראי ניו- זילנד שהפריטה את הרכבות ומיהרה לפדות אותן חזרה כשהבינה את גודל הטעות והנזק, ראי שירות האחיות בבתי הספר בארץ שירד לשפל המדרגה והרשימה עוד ארוכה.
המסקנה מהדוגמאות הנ"ל היא אחת:
בעל הבית אוהב להרוויח!
הוא רוצה להגדיל את הרווח שלו על חשבון כל דבר אחר:
על חשבון מחקר ופיתוח, על חשבון תחזוקה וציוד וכמובן על חשבון שכרם, תנאיהם וזכיותיהם של העובדים.
אותנו המורים המסורים והמיומנים בני הארץ ועולים שלמדנו והשכלנו את שולחת להיות עובדי קבלן!
האם לביבי נתניהו דמית?
האם למילטון פרידמן שמוטט את כלכלת ארגנטינה היית?
אנא גבירתי שרת החינוך, התעשתי וחזרי להיות בת נאמנה למפלגתך ושרתי נאמנה את בוחרייך, בוחרי מפלגת העבודה ולא בוחרי מפלגת ההפרטה.
בתודה ובברכה
מרים מאירסון בר דרור
מורה באולפן בבאר-שבע.
17 במרץ, 2008 בשעה 8:40
מרים היקרה ושאר המגיבים – אנא קחו עוד 2-3 דקות ושלחו את תגובתכם במייל לשרת החינוך יולי תמיר
היא לא קוראת טוקבקים אך מיילים היא בהחלט קוראת ולעתים גם משיבה.
הקפידו לציין כתובת למשלוח תשובה בדואר רגיל.
17 במרץ, 2008 בשעה 15:12
מרים היקרה,
מכתבך לשרת החינוך מנוסח באופן מדויק וקולע ביותר. אני מסכימה עם כל מילה! הלואי שיגיע ואולי יצליח להשפיע במשהו על השרה!
מורה באולפן.
17 במרץ, 2008 בשעה 17:00
לאיתי,
כדאי שתדע שמכתבים רבים נשלחו אל השרה למייל וגם לפקס. רובם לא זכו לתגובה ואם כבר היתה תגובה היא היתה באותה רוח כמו זו שגרמה לכל התגובות האלו – תגובה של סילוף עובדות, נתונים לא מדוייקים והבטחות שווא. אותה תגובה לקונית שחוזרת על עצמה מתחילת הדרך.
השרה טוענת שהעולים לא ייפגעו – הם כבר נפגעים בהמתינם זמן רב לפתיחת כיתות כשסל הקליטה הולך ואוזל. תלמידים שמבקשים להמשיך ולהעמיק את הידע שלהם בעברית – אינם יכולים לעשות זאת: אין אישור לכיתות המשך.
המורים לא ייפגעו – חלק גדול מהמורים כבר יושבים בבית על חשבון ימי חופשה שהולכים ונגמרים.
אין הצדקה למהלך של גב' יולי תמיר ולהחלטותיה. אין לה גיבוי מחברי סיעתה אך היא נשארת באטימות שלה. פוגעת במערכת החינוך החל מבתי"ס הייסודיים, המשך בתיכוניים, באוניברסיטאות, באולפנים ועכשיו נוסף תחום חדש – מורי הביולוגיה. עד לאן היא רוצה לדרדר את מערכת החינוך ואת החברה בישראל?????
גם אם היא לא קוראת טוקבקים אני בטוחה שיש מי שעושה זאת עבורה וידאג להעביר לה את המסר ואת הלך הרוחות. אולי משהו יזוז אצלה!!!!
17 במרץ, 2008 בשעה 18:43
ורד, אבן היסוד בפעולה פוליטית היא להיות מדוייקים. מחאה כללית ויאוש מהמצב אינה בגדר פעולה פוליטית אלא בגדר התבכיינות, שלכל היותר תביא להדחת תמיר – ולחזרתה של ליבנת או של מישהו דומה לה.
אף עולה עוד לא נפגע מהעברת האולפנים למשרד הקליטה, מהסיבה הפשוטה שהמהלך הזה טרם התרחש. אם נפגעו עולים, הם נפגעו מקיצוץ אחר – כדאי לגלות ממה הוא נובע ומי יזם אותו.
17 במרץ, 2008 בשעה 21:54
נדב, אבן היסוד במתן תשובה היא להיות מדוייקים, כדבריך. מורי האולפנים אינם מתבכיינים, הם זועמים. זועמים על כך שמשרד החינוך במהלך מתוכנן, ציני ונבזי מחסל בימים אלה את מקום עבודתם. המחאה שלנו אינה פוליטית אלא הרבה מעבר לכך. לידיעתך, האולפנים לא עברו ומן הסתם גם לא יעברו למשרד הקליטה – מהלך כזה דורש העברה תקציבית שאינה נראית בשום אופק. לעומת זאת, בשל החיסול השיטתי של כיתות לימוד באולפנים, נכנסים לוואקום גורמים שונים שכבר היום עובדים במקומם של מורי האולפנים – בעיקר אנשים לא מקצועיים ולא מיומנים ב19.90 ש"ח לשעה, בדיוק מהסוג החביב על ממשלות ישראל בתקופה האחרונה – עובדים ללא זכויות וללא תלונות. והכל נובע מן הקיצוץ שכבר בוצע באולפנים, ונחש מי יזם אותו? אכן אכן, שרת החינוך ומשרדה. אין צורך במבצע בלשי, פשוט להכנס לתקציב משרד החינוך 2008 ולראות.
18 במרץ, 2008 בשעה 0:26
אני חוזר על דברי – כרגע אנחנו מנהלים דיון מתחת לתשובה של השרה לשאלה מה יקרה כשהאולפנים יועברו למשרד הקליטה. אם זו אינה הבעיה, צריך להפנות את טענותיכם בצורה מדוייקת לגורמים המתאימים.
בהערת אגב, קשה לי להאמין שמשרד החינוך יזם את הקיצוץ. אני לא מכיר את המקרה הספציפי הזה, אבל עוד לא ראיתי מקרה שבו משרד מקצועי יוזם קיצוץ – זהו תמיד התפקיד של משרד האוצר. התפקיד של תמיר כאן הוא, לכל היותר, להחליט שהקיצוץ בתקציב משרדה יפול על האולפנים במקום על גורמים אחרים.
18 במרץ, 2008 בשעה 0:45
נדב, עם כל רצונך לשמש כסניגור לשרה, אתה לא יכול להתעלם מעשרות עדויות שהופיעו כאן על כך ש*כבר כיום* העולים ניזוקים בגלל אי פתיחת קורסים ותחלופת מורים גבוהה.
נכון שקיצוצים באים מן האוצר, אך שרי החינוך המר ז"ל ושריד יבדל"א עמדו ככלל לצד המורים ונגד האוצר. יולי תמיר מראה יותר ויותר סימני לבנתיזציה. אין פלא שהביקורת מופנית כלפיה ולא לשר האוצר, כי הציפיות גבוהות יותר – הן בשל תפקידה כשרת חינוך והן בגלל המפלגה ממנה באה.
18 במרץ, 2008 בשעה 6:01
[…] ספקטור על רן כהן בראש מרצ – צעד נכון בכיוון הנכוןא על יולי תמיר: לא אפגע בהוראת העברית לעוליםנדב פרץ על יולי תמיר: לא אפגע בהוראת העברית לעוליםאיתי […]
18 במרץ, 2008 בשעה 7:07
נדב היקר, שוב-אנו מציעים לקרוא בתשומת לב את מכתב תמיר. הוא מציב סדר עדיפויות ברור : הרפורמה ובעקבותיה "התייעלות" שמשמעותה האנושית:פיטורי מורים. אם כאשר נחתם הסכם רפורמה זה, היה ברור שהמחיר יהיה פיטורי מורים, אזי בפני משרד החינוך עמדו אז לפחות שתי אפשרויות : לחתום או לא לחתום. מכיוון שהוא חתם, ובשמחה, ומקדם את הרעיון מאז בהתמדה, המסקנה היא ברורה : משרד החינוך מוכן לפטר מורים ככל שיידרש למען הצלחת רפורמה זו. לפיכן טענותינו מופנות בדיוק אל הגורם המתאים והאחראי, שמשום מה עתה מתנער מאחריותו משל היה זה כוח עליון שהביא למצב זה. המלצתנו היא שתקרא היטב את תקציב החינוך 2008 לעומת השנים הקודמות, ואת דברי נציגי משרד החינוך בוועדות החינוך והקליטה בנושא האולפנים. כן, שרת החינוך אינה רואה חשיבות עליונה בהשארת האולפנים במשרד החינוך, וזה אומר הכל.
18 במרץ, 2008 בשעה 8:31
א- אין כאן קשר לסניגוריה, יש כאן קשר לדיוק בעובדות.
תמיר היא שקיצצה בתקציב משרד החינוך? יכול להיות. אבל זה עדיין לא קשור להפרטת האולפנים, כמו שיהיה קל מאוד להראות, ברגע שמישהו יצא נגד הנאבק שלהם.
מטה – קודם כל, יהיה הרבה יותר נוח לדבר עם מישהו שמזדהה בשם.
שנית, יכול להיות שטענותיכם נגד השרה מדוייקות מאוד. הן עדיין לא קשורות לנושא שאתם מגיבים אליו, ולכן הן מתפספסות.
19 במרץ, 2008 בשעה 6:13
[…] מאירסון בר דרור, מורה באולפן בבאר שבע, מתרעמת על מכתבה של שרת החינוך בנוגע לאולפנים. בהתייחסות מנומקת לכל סעיף במכתב, היא […]
20 במרץ, 2008 בשעה 6:07
[…] העבודהנדב פרץ על רן כהן בראש מרצ – צעד נכון בכיוון הנכוןיולי תמיר: לא אפגע בהוראת העברית לעולים על חומר קריאה למורה בשביתה: פרק א’יולי תמיר: […]
2 בדצמבר, 2008 בשעה 10:12
[…] מכתבים נזעמים לשרת החינוך. הלחץ עזר וגרם לשרת החינוך להודיע שהעולים לא ייפגעו מתהליכי הייעול במשרד החינוך. פתרון […]