חיפוש

חיפוש לפי מילות מפתח

פוליטיקאים, בואו לבדוק את הכוח הפוליטי של האתר שלנו

ארכיון

כוח לעובדים – ארגון עובדים דמוקרטי

מחאת האוהלים – האתר הרשמי

מגזין חברה

אירועים בשבוע הקרוב

אומרים לנו שיש מס אחר

ניצן הורוביץ, עזור למנוע הקמת קריה חרדית בשכונתנו

נושאים מכתבים, שיכון ושלטון מקומי ב 5.08.10 5:40

מ. – מדריך עירוני, נשוי + 1, הגר בכפר-יונה פונה אל ח"כ ניצן הורוביץ ומבקש את עזרתו במניעת הקמת קרייה חרדית בצמוד לשכונת מגוריו.  האם החרדים או המועצה יאפשרו להקים מרכז לנוער גאה או מרכז לחוזרים בשאלה בלב שכונה חרדית ? התשובה ברורה

מ. – מדריך עירוני
כפר יונה
כ"ד באב תש"ע
4 באוגוסט 2010


לכבוד
חבר הכנסת ניצן הורוביץ

אני מקווה שתקרא את מכתבי בעיון ותתייחס בכובד ראש ורצינות לדברי.

שמי מ., בן 34.

אני גר בכפר יונה מזה 5 שנים. המשכנתא לוחצת וקשה (עוסק בחינוך והתמורה הכספית לכך ידועה לך), אך אני ואישתי מתאמצים ומגדלים את ילדנו באהבה וללא כל חוסר.

לצערי משיקולים שנעים בין פוליטיים לגיטימיים לבין שאינם כאלו, בחר ראש המועצה להקים קרייה חרדית צמוד לשכונתי.

ידוע לי שנאבקת בעבר לביטול התכנית הקודמת אך מה שקרה הוא שהמועצה החליטה לבנות את הקרייה החרדית במקום בו היא נמצאת כעת באופן ארעי.  זאת למרות כל ההבטחות של המועצה ששטח זה יוקצה לטובת גן ציבורי.

האם החרדים או המועצה יאפשרו להקים מרכז לנוער גאה או מרכז לחוזרים בשאלה בלב שכונה חרדית? התשובה ברורה.

ניצן היקר, תמכתי ואני תומך בך במאבקיך הליברליים ובתפיסותיך הרדיקאליות בחברה שמרנית ומוכת דעות קדומות כחברה הישראלית.

אנא אל תנטוש אותנו ועזור לנו להאבק בכוחות החושך הדופקים על דלת ביתנו.

שיבנו את הקרייה החרדית במקום אחר (לא בתוך שכונה חילונית) ובמקום זה שיבנו כאן מרכז מוזיקה, ספרייה, או כל מה שמתאים לאוכלוסיה הגרה במקום. אני לא תופס איך הם לא מבינים זאת.

תודה
מ. (השם ומספר הטלפון שמורים במערכת)

תשובת ח"כ הורוביץ, לכשתתקבל, תפורסם כאן אף היא

נערך על ידי לקסי
תגיות: ,

19 תגובות

  1. יונתן :

    אהההממ

    הכותב לא מעוניין באוכלוסיה חרדית כי אינה מתאימה לאורחות חייו ולאמונותיו.

    בעיני זה לגיטימי ומקובל(כמובן הדיבורים על נאורות,התקדמות וכו' קצת מתנגשים עם תיאורי החושך ואור).

    השאלה היא כזאת,מכתב דומה מתושבים בעיר כמו נצרת עילית שמבקשים למנוע מעירם להפוך לעיר מעורבת כלומר מבקשים למנוע כניסת ערבים מכיוון ואינם מתאימים לאורחות חייהם ואמונותיהם,האם יחשב למאבק אזרחי נאור או לגזענות חשוכה?

    ושוב אני לא רואה פסול בכך שאנשים יפעלו כדי שסביבת המגורים שלהם תהיה לפי טעמם,אבל אני לא מעמיד פנים שאני נאור במיוחד.

  2. ליונתן :

    חילונים אינם כופים את אורחות חייהם על שכניהם.
    חרדים ואף אלו הקרויים דתיים לאומיים בהחלט עושים זאת.
    בהתחלה ב"דרכי נועם" ואח"כ, כאשר הם מגיעים למסה קריטית מסויימת, הכל מוחשך תרתי משמע.

  3. איתמר כהן :

    כמי שגר בירושלים ועובד ליד בני ברק, אני שמח ואף גאה בכך שלאורך השנים גרו איתי באותו הרחוב ולעתים אף באותו הבניין חרדים, חילונים, ערבים ויהודים.

    אני לא מאשים את כותב המכתב, שלמרבה הצער יש לו סיבות לחשוש, כי גם החרדים באים לאזור מגוריו כ"קבוצה" בעלת צביון מסויים, ולא כאזרחים בודדים. רק חבל שאנו נמצאים במגמה של פירוד, שרק מגדילה את העוינות, במקום במגמה של שיתוף וחיים יחד.

  4. יונתן :

    גם חילונים כקבוצה כופים אורחות חיים שהחרדים לא אוהבים.

    אני בעד קהילות הומוגניות יחסיות,מאפשר לכולם לחיות כרצונם.

    אני גר בשכונה מעורבת של חרדים,דתיים וחילונים(עם רוב עצום לדתיים וחרדים) ומעולם לא כפו עלי דבר.

    אבל אהבתי את "הכל מוחשך" מראה לי איזו גזענות מותרת ואיזו גזענות אסורה.

  5. יונתן :

    ואף אחד עוד לא ענה לי על השאלה האם הגיה הזאת התקפה לחרדים תקפה גם לערבים.

  6. ליונתן: כן, בהחלט, הכל מוחשך :

    כמו שכתבתי, כאשר החשוכים האלו מהווים מיעוט, הכל נעשה ב"דרכי נועם", בגלגול עיניים, ובמתק שפתיים.
    כל הגישה הזו עפה מהחלון כאשר הם מגיעים למסה קריטית מסויימת – כולל דתיים שהם לא חרדים. תבדוק מה קורה בשבת למשל במובלעת של מספר שכונות עם רוב דתי שנקראת קרית שמואל בין קרית מוצקין לקרית חיים וקרית ים. הכל סגור ומסוגר בשבת כולל רחוב ראשי מחוץ לגבול השכונה שחוצה את הקריות הנ"ל ומהווה את דרך המלך לעכו ולמפרץ חיפה. רק כדי שלא יראו בעיניים חס וחלילה מכונית נוסעת ברדיוס של כמה ק"מ מהבית שלהם. כפייה דתית מסריחה ומאוסה.
    אין לי בעייה לא עם דתים, בוודאי לא עם ערבים וגם לא אם חייזרים ממאדים כל עוד אינם כופים מנהגיהם עלי וכל עוד אינם מאיימים כקבוצה מגובשת והומוגנית על אורח חיי. חייה ותן לחיות. רוצה לנסוע בשבת ברחוב ליד הבית שלי, רוצה להנות מתרבות בשבת, ועוד ועוד.
    ד"א – כיצד בדיוק "חילוניים כופים אורחות חייהם על דתיים" ? נכנסים אליהם הביתה ושמים שרימפס בצלחת שלהם ? דוחפים אותם לתוך רכב נוסע בשבת ? דתי, כבודד, שרוצה לשמור על אורחות חייו בתוך רוב חילוני יכול לעשות זאת ללא בעייה. חילוני ? הצחקת אותי.
    ומי שנכנע להם היום ישלם על כך מחר.

  7. איציק יאפ :

    יונתן, לשאלתך:
    ראש העיר הנוכחי של נצרת עילית (שמעון גפסו) נבחר על בסיס הידיעה שהוא "ינקה" את העיר מערבים. זה לא היה במצע שלו, אבל בעיר הזו כולם מכירים אותו.

    הערבים שמתחילים לאכלס את נצרת עילית זו תנועה שהתחילה בעקבות וואקום שנוצר לאחר ששני מפעלי טקסטיל ועוד שני חצאי מפעלי תע"ש נסגרו ועובדיהם פוטרו. נוצר מצב שבו קשה עד בלתי אפשרי למצוא עבדוה הגונה בעיר או בסביבתה. אנשים עזבו את העיר בהמונם, ובעקבות כך, החלו ערבים לנהור פנימה.

    בניגוד לדעה (הגזענית) הרווחת בעיר, הערבים לא באו על מנת להעיף משם את היהודים ולהשתלט עליה, הם פשוט עברו מתנאי מחיה גרועים (נצרת) לתנאי מחיה טובים (נצרת עילית).

    הבעיה של חלוקת משאבים לא שיוויונית בין ערבים ליהודים, שלא מאפשרת טיפול בתשתיות, או הרחבה של העיר כדי להתאים לגידול האוכלוסיה, היא בעיה ידועה ובנצרת היא יוצרת מצד אחד דחק עצום אצל התושבים ומצד שני, חיפוש חלופות – ואחת החלופות היא נצרת עילית.

    תושבי נצרת עילית שרוצים להעיף את הערביםפ מעירם הם גזענים, הם סובלים מחוסר תעסוקה, מעיר מבודדת יחסית וממחסור ב"אטרקציות" ומאשימים בכך את הערבים – כי זה נוח, בלי לראות את התמונה הגדולה.

    לעומת זאת, בלי הכירות אישית עם המקרה של כפר יונה, כבר ידועים הרבה מקרים של "השתלטות" חרדית, בהם החרדים קודם דוחפים את הרגל לדלת, ומשם מדירים את כל הדיירים המקוריים, ומחילים עליהם חוקים שבהם לא יוכלו או לא ירצו לעמוד עד שבסופו של דבר, לא נשאר מקום שחילוני יכול להרגיש בו נוח.
    הפחד, גם אם הוא מנוסח בצורה שנשמעת גזענית ובדלנית, הוא מוצדק, בניגוד לפחד הלא מוצדק בנצרת עילית.

  8. יונתן :

    למספר 6-דתיים נכנסים אליך ושמים לך כשר על הצלחת? נו באמת.

    מבחינתך הכפייה היא בסגירת רחוב מבחינתם הכפייה היא בפתיחת הרחוב,אתה לא רוצה שבקהילתך יסגרו רחובות בשבת והם לא רוצים שבקהילתם יפתחו רחובות,אתה מתנגד שהם יכנסו לשכונתך ויחילו במרחב הציבורי(למרחב הפרטי אף אחד לא יכול להכנס),זאת זכותך המלאה אבל אין הגינות בלבקר אותם על שהם עושים דבר דומה.

    אתה חושב שאני מבקר אותך על זה שאתה לא רוצה שהם ישתלטו על השכונה שלך? ממש לא,אני מבקר על האיפה ואיפה,על הגישה שאומרת שמה שמכוון כלפי חרדים זאת נאורות ואותו הדבר כלפי ערבים הוא גזענות.

    איציק-לא שאלתי על נצרת עילית,שאלתי האם פעילות נגד ערבים המשתלטים על עיר מסוימת שוות ערך לפעילות נגד חרדים המשתלטים על עיר מסוימת,אני מבין מהתשובה של 6 ומתשובתך שלא,מותר לפעול נגד חרדים אבל זאת גזענות פסולה כשזה נגד ערבים.

  9. ליונתן :

    מתעקש לשמוע את בפירוש ? אז כן, אכן עדיף שכנים ערבים על חרדים.
    מבחינתי כל מי שלא כופה עלי אורחות חייו, גם במרחב הציבורי כפי שאתה קורא לו, יכול להיות שכן מצויין, גם באותו בניין.
    אני מודה שעורי מצטמרר כאשר אני שומע מגלגלי עיניים שמתלוננים על "גזענות" כלפי חרדים כאשר אין ביקום הזה גזענים גדולים יותר מאשר החרדים עצמם.

  10. איציק יאפ :

    מה שאני אמרתי זה שכל מקרה לגופו ויש תקדימים לכל אחד מהמקרים.

    בנצרת עילית יש הרבה חרדים שלא כופים שום דבר על חבריהם וחיים איתנו ואין שום בעיה. בערים אחרות יש תופעה של השתלטות חרדים על שכונות וטיאטוא התושבים הוותיקים.

  11. יונתן :

    מס' 9,הבנתי אותך אתה שונא חרדים וגזענים…

    איציק,הטאטוא שאתה מדבר עליו קורה בכל מקרה שבו האוכלוסיה הנכנסת צוברת מסה קריטית.

  12. ליונתן :

    לשנוא זו תכונה אנושית ביותר שכולנו חוטאים בה – מי יותר ומי פחות ובלבד שקיימת סיבה. אנחנו לא רובוטים. מה "גזעני" בשנאת חרדים לאור מעשיהם הנלוזים ? יש חרדים אשכנזים, מזרחים, ואנגלו סקסים. אני שונא את כל אלו באותה מידה כאשר הם כופים עלי את מנהגיהם החשוכים.
    ועוד יותר אני שונא את מגלגלי העיניים הצבועים שמגינים עליהם.

  13. יונתן :

    מה גזעני בשנאת ערבים או הומוסקסואלים?הרי גם להם דרכים נלוזות בעיני אנשים מסוימים,גם הם כופים על המרחב הציבורי בעצמם נוכחותם בו וכן הלאה.

    תבין שלא אכפת לי את מי שונא,לא אכפת לי אם אתה גזען ולא אכפת לי מה כואב לך וממש לא אכפת לי אם אתה שונא אותי או לא,בכנות ,לא אכפת לי ממך.

    מה כן אכפת לי? להבין את המציאות,המציאות היא שלביטויים "נאורים" ו"חשוכים" במציאות שלנו אין שום משמעות,הם בסה"כ שמות של מחנות.

  14. איציק יאפ :

    כן… עם זה לצערי אני מסכים.

  15. ליונתן :

    יצא המרצע מן השק. הבנו מי לטעמך כופה לרעה את נוכחתו ברבים. רדנק עלוב.
    לסיום, מאחל לך שילדיך, אם יש כאלו ואם יהיו, יחזרו בתשובה.

  16. איציק יאפ :

    הייתי עכשיו בכיתת מחשבים במכללה שלי. למדתי פה לבדי.
    פתאום נכנסו כמה חבר'ה לכיתה אמרו לי שאני יכול להשאר כי יש בינתיים הרבה מקום והתחילו ללמוד בינם לבין עצמם.
    כשנהיה מחניק ורציתי להדליק את המזגן, הם כבר לא נתנו לי בטענה שהם, בתור רוב, לא רוצים להדליק מזגן.

    מה שקרה זה, שכיתה שאני הייתי בה קודם עברה השתלטות ועכשיו אני מרגיש שכופים עלי דברים.
    אם הם יגידו שאני כופה עליהם מזגן, זה אולי נחמד ויפה ומתאים להגדרות – אבל בשורה התחתונה אני הייתי פה קודם.

    חבל שהחרדים כופים על שכונות חדשות לכבות את המזגנים (זו הקבלה), בטענה שהם ה"נאורים" שיודעים יותר טוב מכולם האם צריך או לא צריך להדליק מזגן, אפילו בשכונות ומקומות בהם גרו קודם אנשים שרצו לחיות עם מזגן.

  17. יונתן :

    "רדנק"? 🙂

    איציק,מרגע שהם נכנסים הם חולקים איתך את המרחב ולכן יש להתחשב גם בדעתם.
    יכולת לנסות ולמנוע מהם להכנס,לדוגמא להביא איתך חברים שימלאו את הכיתה.

    זה מה שעושים עכשיו בגבעת זאב,מנסים להביא תושבים יהודים כדי שלא יכנסו ערבים.

    האם זה לגיטימי?אני חושב שכן,אתם?

  18. איציק יאפ :

    כן, אבל אם אני לא רוצה שישתלטו על המזגן, אבל אתה אומר שזה בלתי נמנע… בעצם אז אולי לא הייתי צריך לפתוח להם את הדלת מלכתחילה, לא?

  19. צרלי :

    יהדות ודמוקרטייה חד הם לפיכך זכינו להיבחר עיי אלוהים כעם הניבחר

השארת תגובה

חשוב: בקרת תגובות מופעלת ועלולה לעכב את תצוגת תגובתכם. אין סיבה לשלוח את התגובה שנית.

עקב תקלה טכנית האתר נופל וקם לסירוגין.

אנו ממליצים להעתיק תגובות (קונטרול+סי) לפני שליחתן, כדי למנוע מפח נפש אם האתר נופל בדיוק אחרי שהשקעתם בתגובה ארוכה.