חיפוש

חיפוש לפי מילות מפתח

פוליטיקאים, בואו לבדוק את הכוח הפוליטי של האתר שלנו

ארכיון

כוח לעובדים – ארגון עובדים דמוקרטי

מחאת האוהלים – האתר הרשמי

מגזין חברה

אירועים בשבוע הקרוב

אומרים לנו שיש מס אחר

"אם תרצו" – בן כספית ואורי שטרן, חילופי מכתבים

נושאים מכתבים, פוליטי ב 25.04.10 5:25

לפני ימי אחדים פרסמנו כאן את מכתבו של אורי שטרן אל העיתונאי בן-כספית (מעריב) אודות המאבק שמנהלת תנועת "אם תרצו" נגד הקרן החדשה לישראל.  המכתב ההוא התפתח לחילופי מכתבים, קראו

בן כספית אל אורי שטרן – 2010/4/19

מר שטרן,

ראשית, איני יודע מנין אתה לוקח את הקביעה שבמאמרי האחרונים אני יוצא נגד הקרן ומושפע רבות מתנועת "אם תרצו".

האמת היא שאני מדווח על הדו"חות של תנועת אם תרצו. כל מה שאני מביא מהם, בא בציטוט. את דעתי האישית אני שומר לעצמי.

אם תשאל לדעתי האישית, הרי שהיא נמצאת אי שם באמצע, הרבה יותר קרוב לאם תרצו. מכיוון שרוב העובדות שנמצאות בשני הדו"חות של אם תרצו נבדקו על ידי, אני חושב שרוב מה שכתבת במייל ששלחת לי תלוש מהמציאות.

אין לי, ולאף אחד אחר, שום טענה נגד הפעילות המבורכת של ארגוני רווחה וזכויות פרט ושל מה שמוגדר "המגזר השלישי".

הבעיה שלי מתעוררת כשמתברר שכל זה מסווה פעילות אינטנסיבית ומימון מאסיבי של פעילויות החותרות נגד הלגיטימציה לקיומה של מדינה יהודית, ומעודדות הגשת כתבי אישום נגד העושים במלאכת ההגנה עליה.

תודה וחג שמח
בן כספית

אורי שטרן אל בן כספית – 19 באפריל 2010

מר כספית שלום,

תודה רבה על התשובה העיניינית והמהירה.

המילים שבחרת במאמריך מראות שבחרת צד. אתן דוגמא: "במילים אחרות: הקרן החדשה לישראל, כך על פי "אם תרצו", בעצם פמפמה ומימנה, בעקיפין, את פעילותה של ועדת גולדסטון ואת הדוח הקטלני שניפקה. גולדסטון הכפיש, והארגונים הללו סיפקו לו את האסמכתאות. מדובר גם בהטפה להקמת ועדת חקירה של האו"ם לפני (הקמתה), באספקת חומרים מרשיעים במהלך העבודה, ובשבחים וליבוי האש אחריה".

אין פה ציטוט. יש מסקנה וחריצת דין.

לדעתי פעילויות ארגוני זכויות האדם הם הכרח לשמירת צביונה הציוני-דמוקרטי של ישראל.  רק שלטון אנטי דמוקרטי מפחד מארגוני זכויות אדם.

אני לא רואה פה חתירה נגד הלגיטימציה של מדינה יהודית.

הארגונים האלו היו בעבר בקונצנזוס ורק מסע התעמולה של הימין מסיט אותם משם. 

הפחד והשנאה שחברי "אם תרצו" הם האיום הקיומי האמיתי על ישראל. בכך שמגדירים ציבור שלם "סכין בגב האומה" לא מחזקים את ישראל.

השיר של בניון מדגים את הצביעות והשקר שהם מייצגים. אדם שלקח סמים בזמן הצבא והשתחרר מחוסר התאמה מציג כאילו הוא הלוחם וכאילו הלוחמים האמיתיים הם "סכין בלב האומה". שנאה והסתה באותם מילים ודימויים שהשתמשו כנגדנו בימים ההם.

שלא נדע עוד שנאה. 

חג שמח,
אורי שטרן

בן כספית לאורי שטרן – 2010/4/19

מר שטרן,

לצערי, שוב אני נאלץ לא להסכים איתך.

אין לי מושג אם מדובר בבעיה בהבנת הנקרא או באי הכרת הכללים הנהוגים בעיתונות, אבל כל הציטוט שהבאת ממני, הוא ציטוט מהדו"ח של אם תרצו. לפעמים מביאים ציטוטים כאלה במרכאות, ולפעמים, כמו במקרה הנוכחי, הסתפקתי בפיסקה "כך, על פי אם תרצו". הפיסקה הזו מצביעה על העובדה שאני מצטט. ואני לא ממש מצליח להבין למה אתה לא מבין את זה.

וחוץ מזה: אני לגמרי לא מסכים עם תיאוריות השנאה שלך. רק אתמול נחשף הפוסט המזוויע שכתבה אחת, ליזי שגיא, בו היא משווה אותנו לנאצים. פוסט ארוך, אלפי מילים, שכולן שנאה למדינה, לצה"ל, לחיילי צה"ל, וכו' וכו'. ממליץ לך לקרוא. הגברת שגיא הזו מונתה לאחרונה למנהלת בכירה ב"בצלם". זו שנאה.

אני גם לא הצלחתי לקבל תשובה לעובדה שהאירגונים שמייצרים את התביעות נגד קציני צה"ל ממומנים על ידי קרן פורד, שהיא גם המממנת של הקרן החדשה. וגם לשאר השאלות. כך שהעניינים הרבה פחות נחרצים ממה שאתה חושב שהם.

לאף אחד, גם לא לאם תרצו, יש טענות נגד פעילות חברתית וארגוני זכויות אדם. אני, במקרה, ליברל שמאלן שמרבית כתיבתו כל השנים היא שמאלה. הבעיה היא שהדרישה הפשוטה מהקרן החדשה, להתנער מפוסט ציונים ומאלה שחותרים תחת הלגיטימציה שלנו, מספקים חומרים לגולדסטון, דורשים מהעולם להחרים אותנו או להגיש נגדנו כתבי אישום, לא נענתה בשלב זה.

ולכך, אין תשובה. גם לא לך.

בן כספית

אורי שטרן אל בן כספית – 20 באפריל 2010

מר כספית, 

לצערי, בנושא הבנת הנקרא אתה לגמרי צודק. טעות שלי

נראה מתגובתך שעצבנתי אותך וגם על כך אני מצטער.

לגבי השנאה: אני מחפש שוב ושוב באתר "אם תרצו" עשיה אמיתית וחיובית כדוגמת ארגוני  הקרן החדשה ולא מוצא. לעומת זאת שיר כמו של בניון הוא בעיני שיר שנאה ורמיה. הוא לא מסתער ואני לא פחות פטריוט ולא פחות ערכי ממנו.

לגבי אחריות ארגון על מממניו: אני תרמתי גם ל"בצלם" (הרוע המוחלט לדעת "אם תרצו") וגם ל"החברה להגנת הטבע". האם ניתן לשפוט את "החברה להגנת הטבע" לרעה על כך?

 תרמתי גם יום עבודה בהקמת חממות המפונים מגוש קטיף. האם זה פוסל אותם והם לא ציוניים יותר? וכך עוד דוגמאות לתרומות רבות שינן מתאימות לעולם השחור-לבן ש"אם תרצו" מנסים לצייר. אתה עובד בארגון שבעליו הורשע, האם אפשר לקשור את פעילות  "מעריב" לדבר זה?

לדעתי אפשר, אבל רק אם רוצים להכפיש ולזרוע רוע.

אני בטוח שגם מבין תורמי "אם תרצו" יש גם אנשים וארגונים לא טהורים במאה אחוז (למשל מממני האחזויות לא חוקיות). אני לא חושב שזה מעיד בכלום על הארגון ועל פעילותו. 

אני מסכים לגבי זה שגם בשמאל יש טמבלים ושנאה, אך אני חושב שרב פעילותם של הארגונים מבורכת. החברה הישראלית בחרה באפשרות של הדחקת המציאות הנוראה ומעדיפה לא לדעת מה קורא באמת. במקום להתמודד עם האשמות בוחרים להתקיף את העיתונאים והחוקרים.  

בעיניי הפוסט ציוניים הם אלה שאין בהם עשיה אמיתית וכולם דיבורים ושלילה. את עשרת ערכיהם ניתן לתמצת במשפט אחד שמופיע בכל המפלגות הציוניות אך אין בערכים אלו את כל ערכי הדמוקרטיה וזכויות האדם שהיו לב ליבה של החברה הישראלית. 

רק טוב,
אורי שטרן

בן כספית אל אורי שטרן

יופי, מתקדמים. אז עכשיו אני כבר לא חשוד ב"מעבר צד", למרות שכבר כתבתי לך שהדו"חות של אם תרצו מטרידים אותי מאוד ואני חושב שצריך לבדוק באופן יסודי את פעילות הקרן החדשה לישראל בהקשר להסתה נגד המדינה ועידוד תהליך הדה-לגיטימציה שלה.

לגבי אם תרצו: מה אתה רוצה מהם. הם לא קרן, הם לא עוסקים בזה, מדובר בעמותה שקמה לפני רבע שעה, שכנראה תכנס לפוליטיקה, יש להם אג'נדה אחרת, להשוות אותם לקרן החדשה, שמקבלת מיליוני דולרים בשנה מקרן פורד (האנטישמית) על מנת לעסוק בפעילויות חברתיות (ולצערי גם חתרניות) זה כמו להשוות מלפפון חמוץ למטוס סילון. עשה לי טובה, אל תהיה ילדותי.

אני שמח שתרמת ל"בצלם". לו אני הייתי תורם להם, ברגע שמינו את ליזי שגיא למנהלת אגף המידע (!!!), הייתי מפסיק לתרום לאלתר. עשה לעצמך טובה וקרא את הפוסט שלה, אותו לא כתבה לפני 8 שנים, אלא השנה.

גם הדוגמה של מעריב מטופשת, לדעתי.

הסיפור הרבה יותר פשוט: הקרן החדשה צריכה לאמץ את הקווים האדומים שהוצע לה לאמץ. אם תצהיר שלא תתמוך יותר באירגונים שחותרים תחת קיום המדינה, שמפצירים בממשלות זרות להגיש כתבי אישום נגד החיילים של המדינה, שמפצירים בקרנות פנסיה בנורבגיה לא להשקיע בתעשיות של המדינה, שמפציצים את ועדת גולדסטון בנתונים שיסייעו לה להפוך את ישראל למדינה מצורעת, אז אין שום בעיה.

אבל אתה יודע מה הבעיה?

שהקרן החדשה לא מוכנה לעשות את זה.

למה? ומה זה קשור לפעילותם של האירגונים? מישהו יוצא נגד פעילותם של האירגונים? שוב אתה רואה דברים שאינם קיימים? אני, כשהייתי נציג ציבור בהנהלת ההתאחדות לכדורגל עבדתי ישירות עם אירגון של הקרן החדשה שעסק בפעילות מבורכת נגד אלימות ביציעי אצטדיוני הכדורגל. מה, יש לי משהו נגד זה, או נגד כל הפעילות השוטפת שאינה קשורה לחתירה תחת המדינה?

ולמה אתה פשוט לא מסוגל להבין את זה?

בן

 

נערך על ידי לקסי
תגיות: , , , , , ,

5 תגובות

  1. רביב נאוה :

    הדיון לא צריך להיות עם בן כספית. הבעיה היא לא בדיווח על הדו"ח (נכון או לא) של אם תרצו אלא באימוץ הרטוריקה של "אם תרצו", שכספית, כמו רוב הציבור, נופלים לה קורבן. ומה היא אומרת בעצם?
    יש ארגון כמו "בצלם" ש"חותר תחת קיום מדינת ישראל". בעניין ההסכמה עם המסרים של בצלם, יכול להיות שאני מתנגד להם בדיוק כמו כספית והחברים אבל להם זה לא מספיק. הם טוענים שלאור עמדותיה, ל"בצלם" אין זכות קיום, אני חושב שיש. בסדר, היה אפשר להתווכח על זה אבל "אם תרצו" (והצינור שלהם, כספית) לוקחים את זה עוד שלב הלאה: אם אני מכיר בזכותם של "בצלם" להתקיים (וזה, בסופו של דבר, מה שהקרן החדשה עושה), אני עצמי בוגד אנטי-ציוני ולא פרטנר לויכוח.
    את הדקות הזאת "אם תרצו" הצליחו לטשטש, וחבל. אבל כאמור, לא כספית הוא הכתובת. 

  2. ק. טוכולסקי :

    מעריב הולך ימינה בחיפושו המתמיד אחר קוראים, נו שוין. בן כספית הולך ימינה בעקבות משבר אמצע החיים, שוב נו שוין. השמאל צריך עיתון משלו, כי משומרי הסף של הסדר הקיים עיתונות לא תצא.

  3. דקל עוזר :

    מסכים עם טוכולסקי.

    לא כמו עיתון הארץ ה"נטראלי" אלא עיתון שמאל כלכלי, אפילו שיהיה מוסף שמצטרף לעיתון ולא עיתון, כי כל הויכוח על הנושא המדיני לא בעיניים של אף אחד כבר.

  4. לקסי :

    משם זה התחיל…

    עם שבירת ההסתדרות, בשל אי-הבנה היסטורית של הצורך בהקטנת ניגודים בין מפא"י שבממשלה לבין מפא"י שבהסתדרות, (וברקע סכסוך לבון, מזכיר ההסתדרות – דיין, רמטכ"ל שזה-עתה-השתחרר. על רקע ה"עסק הביש").
    יצרו והעצימו סכסוך עבודה (נמל אשדוד, בן-אהרון, הסתדרות, נגד לסקוב, ממשלה).
    בהמשך יצרו לגיטימציה לשבירת ההסתדרות ולחיסול "דבר".
    את ההמשך של ההמשך אנחנו חיים עכשו.
    (ומי יגול עפרו של דני בלוך שהיה מעמיד דברים על דיוקם המוחלט, אם זכרוני הטעני).

  5. על בן כספית ויום כיפור « רחביה ברמן – רדיקל מקלדת :

    […] איכות סביבה, מאבק בפערים החברתיים ופלורליזם יהודי, כתב […]

השארת תגובה

חשוב: בקרת תגובות מופעלת ועלולה לעכב את תצוגת תגובתכם. אין סיבה לשלוח את התגובה שנית.

עקב תקלה טכנית האתר נופל וקם לסירוגין.

אנו ממליצים להעתיק תגובות (קונטרול+סי) לפני שליחתן, כדי למנוע מפח נפש אם האתר נופל בדיוק אחרי שהשקעתם בתגובה ארוכה.